Eten
Dorestad
29-06-2023 om 21:13
yette schreef op 21-06-2023 om 08:03:
[..]
Het is een basisrecept waar je eventueel ook restjes kaas in kan verwerken. Zolang de vulling maar de struktuur van stevige roomkaas heeft. Dit is de snelste versie:
Ovenschaal bedekken met plakjes ontbijtspek/bacon - indien vegetarisch, dan deze stap overslaan.
Per persoon 2 tomaten halveren en zaadjes eruit halen
In keukenmachine pp 1-2 teentjes knoflook fijnhakken. Er vervolgens pp 100 gr zachte geitenkaas doorheen malen (of harde geitenkaas en wat roomkaas). Tot slot ff pulseren met een handje verse basilicum, peterselie en salie (ik doe zelf meestal basilicum, marjolein en tijm).
Tomaten vullen.
In een voorverwarmde oven op +/- 180° zo'n 35 min. bakken - tot de kaas wat kleurt.
Wij eten het meestal met farfalle of penne waaraan ik hooguit een scheutje olijfolie toevoeg.
Ik schrijf hier nooit maar lees wel. Dit recept heb ik vanavond gemaakt. Meer meer meer was het verzoek.
anijsblokje
29-06-2023 om 23:54
Ik at (geen volkoren, want ik at niet thuis) pasta met oa tomaat, feta, olijven. Een koolrabisalade ernaast.
afrodite05
30-06-2023 om 07:52
Couscoussalade met ras el hanout, granaatappelpitjes, komkommer, paprika, tomaat, amandelen en even denken wat voor vlees. Mogelijk een slavinkje, of kipnuggets uit de airfryer, of iets anders... Ik laat man wel kiezen, denk dat ik er zelf geen vlees bij hoef.
yette
30-06-2023 om 08:10
Leuk om te horen, Dorestad!
Hier vanavond een kabbeljauwburger, gepofte aardappel met kruidenboter en salade met komkommer en verschillende sla soorten uit de tuin met een griekse-yoghurt-dille dressing.
irmaladouce
30-06-2023 om 08:23
Mmmm yette, gepofte aardappels. Lekker en simpel en je kunt er veel kanten mee op. Op een of andere manier zitten die niet in m'n "systeem" maar ik ga ze onthouden. Hoe doe jij dat? Oven, magnetron, BBQ,...?
Vandaag iets gemakkelijks, want mss moet man vanavond werken. Er lig een charentais meloen en er is emilia romagna ham. Verder ligt er nog halloumi en er groeit (veel) sla in de tuin. Dat wordt wel wat.
Teigera
30-06-2023 om 10:44
Lief en de frutjes eten vanavond wraps met bonenvulling, geraspte kaas, creme fraiche. Ik moet vanavond werken en neem een bakje uit de vriezer mee. Het ziet eruit als rijst met kip (of vega stuckjes?) en sperziebonen.
yette
30-06-2023 om 11:14
@ Irmaladouce, ik doe ze, zoals vanavond, meestal in de oven. Soms op de bbq. Met de magnetron heb ik geen ervaring en dat blijft denk ik zo. Op de een of andere manier lijkt dat me nep 
TanSwallow86
30-06-2023 om 16:43
prutje van kipfilet blokjes, groene asperges(uit de vriezer), Chinese kool, paprika, champignons en ui
Elmie
30-06-2023 om 16:52
Klinkt allemaal weer lekker 😋
Ik maak volkorenspaghetti met een sausje van ui, wortel, knoflook, gegrilde paprika en tomatenblokjes. Gekruid met zout, salie, tijm, basilicum en oregano. Gehaktballetjes erdoorheen. Wordt hier erg gewaardeerd ☺️
Na mijn buikgriep fijn om weer iets te maken en er ook van te genieten 😉
FaithfulDuck87
30-06-2023 om 17:46
kerrie-kokossoep met kip en dan nog even kijken wat ik er verder bij eet
Koreveen
30-06-2023 om 19:04
Dinsdag had ik een etentje met alle organisatoren van een event. Ik had vooraf een vis taco met tonijn tartaar en guacamole. Daarna surf n turf met tournedos en een halve kreeft. Was zalig! Ik drink doordeweeks nooit maar er zat zulke goede wijn bij en ze bleven maar volschenken. En toe een hele goede scroppino. Ik slingerde naar huis op de fiets.
Woensdag gelukkig vrij. Heb nog wel gesport. Woensdag en donderdag lamsgehaktballetjes in tomatensaus met feta en bulghur.
Net lekker nasi gemaakt met een gebakken ei en pindasaus
MijnNaamIsHaas73
30-06-2023 om 19:14
Gisteren een hele saaie slecht gelukte andijviestamppot met spekjes erdoor.
Vandaag was het sushibowl. Heerlijk gegeten
FaithfulDuck87
30-06-2023 om 19:21
Friezinnetje schreef op 30-06-2023 om 17:46:
kerrie-kokossoep met kip en dan nog even kijken wat ik er verder bij eet
Ik heb er nog een grote bak yoghurt als toetje bij gegeten.