Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-06-2023 om 17:21

rijst met curry

Couscoussalade met avocado, pijnboompitjes, veldsla, komkommer, tomaten. Frisse dressing erdoor en stukjes kipworstje (die nogal saai smaakte, helaas). Verder wat sumac naar smaak eroverheen en tzatziki erbij. Hier geen uitwonende kinderen die eten meenemen, dus de bak staat nu in de koelkast voor morgen. De frutjes hebben beiden sportdag morgenochtend, dus dan komt een bakje couscoussalade wel van pas (en ik moet helpen, dus neem ook maar wat te eten mee). 

gegrilde bloemkool steak met zoete aardappel puree, baba ganoush, knapperige kikkererwten en granaatappel hadden we hier. Lekker wel! 

yette

yette

28-06-2023 om 07:05 Topicstarter

Sobanoodles met aubergine en mango - van Ottolenghi. 

Ik heb een soort van borrel vanavond met hapjes als het goed is.
Man maakt weer een verspakket van Picnic, bibimbap is het dit keer.

yette

yette

28-06-2023 om 08:01 Topicstarter

Dolfje schreef op 28-06-2023 om 07:41:

Ik heb een soort van borrel vanavond met hapjes als het goed is.
Man maakt weer een verspakket van Picnic, bibimbap is het dit keer.

Ik associeer dat altijd met bibelebontse pap 

Haha bibelebontse pap, heb meteen weer dat rijmpje in m'n hoofd! 
Hier eten we de moussaka die ik uiteindelijk pas gisteren heb gemaakt. Wel een heel nieuwe manier van koken, alles in etappes. Aubergine snijden, baby troosten, aubergine bakken en courgette snijden, baby verschonen, gehaktprutje bakken en ui/knof snijden, baby in slaap sussen, kaas malen in de keukenmachine (baby slaapt gewoon door)... Zo duurt koken wel 10x langer  Man lag intussen lekker te tukken. Ach, volgende week is hij er ook niet, dan werkt hij weer en moet ik het ook alleen doen. 

Oja en toe hebben we zelfgemaakte flan. 

Een salade met cannellinibonen, gegrilde aubergine en paprika, gedroogde tomaatjes, misschien nog veldsla of zoiets. 

Haha afrodite,  herkenbaar! Maar je doet het toch maar mooi! Ik kan me van de eerste nog wel herinneren dat man thuis kwam van werk (helaas nog niet zo'n uitgebreid verlof toen) en dat er geen eten was en we maar weer iets bestelden. 

Gisteren werd er voor ons gekookt,  macaroni,  zijn de kinderen gek op. 

Vandaag maak ik een vistaart

Vanavond wordt het iets heel simpels en snels. Ik had eigenlijk mijn Japanse rundvlees in de planning, maar ik zit al sinds vanmorgen te chatten met Orange omdat mijn internetverbinding zo slecht is. Ze laten je rustig een uur op antwoord wachten, maar als jij vervolgens niet onmiddellijk reageert, zijn ze chagrijnig. Dat zijn van die momenten dat ik terugverlang naar Ziggo.
Een avg-tje dus maar. Blèèègh!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-06-2023 om 16:43

ilk heb een bakje stoofvlees eruit gehaald en denk dat ik daar maar wat patat bij maak

Souvlaki en choriatiki.

Oftewel: Varkensvleesspiesjes en Griekse boerensalade. Met pitabroodjes en tzatziki. Vlees staat in de marinade.

amarna schreef op 28-06-2023 om 16:46:

Souvlakii en choriatiki.

Oftewel: Varkensvleesspiesjes en Griekse boerensalade. Met pitabroodjes en tzatziki. Vlees staat in de marinade.

Oh lekker!

Dewi-Sri2 schreef op 28-06-2023 om 16:33:

Japanse rundvlees 

Wil je het recept delen?

We eten Vietnamese gehaktballetjes in slablaadjes. Mag iedereen zelf zijn slablaadje vullen. En ik maak er ook wat garnalen en wat champignons bij en dan moet het helemaal goed komen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.