Eten
Libertine
03-06-2023 om 08:21
Vanavond een traybake met ondermeer regenboog worteltjes en krieltjes. Hopelijk is het lekker genoeg om in de tuin te eten.
Koreveen
03-06-2023 om 10:25
Wat we eten in het weekend hangt altijd af van de plannen. Lief steekt meestal de kamado aan. Doordeweeks kook ik in ieder geval altijd en meestal vegetarisch (als tegenhanger van het kamado geweld)
Gisteravond deel 2 van de zalm spinazie lasagne.
We zijn nu aan het pakken en vertrekken zo naar Friesland voor break van 5 dagen. Heel veel zin in. We zouden paar weken geleden naar Texel gaan maar dat moesten we cancellen wegens het overlijden van mijn schoonpa. Gelukkig kon ik dit mooie huisje nog boeken.
Vanavond hebben we een high beer gereserveerd bij een tentje in het durp. Je krijgt een aantal speciaal bieren met hapjes.
Morgen ben ik jarig en heeft lief een leuk restaurantje in een dorp verderop geregeld. Ben benieuwd
Broodjebrie
03-06-2023 om 10:32
hier is het qua eten ook afhankelijk wat voor plannen ik heb. Komende weekenden ben ik veel thuis, dus dan heb ik ook wat meer tijd om uitgebreider te koken.
RoosOpJeHoed
03-06-2023 om 10:37
Hier ook geen onderscheid tussen weekend of doordeweeks. Vroeger wel, maar met een kleuter in huis is het uitgebreide koken minder geworden. Alhoewel koken nu weer ietsje makkelijker wordt, hij is bijna zes dus wat zelfstandiger.
Vanavond pizza met k&k bodem die we gaan beleggen met champignons, paprika, olijven, salami, tomaat en mozzarella.
MijnNaamIsHaas73
03-06-2023 om 13:07
RoosOpJeHoed schreef op 03-06-2023 om 10:37:Vanavond pizza met k&k bodem die we gaan beleggen met champignons, paprika, olijven, salami, tomaat en mozzarella.
Wij eten hetzelfde, ik doe er ook nog artisjokken en voor de liefhebber kappertjes op.
Wij eten in het weekend wel anders dan doordeweeks. Zo'n pizza als vanavond bijvoorbeeld is echt wel weekendeten hier. Ook moet het doordeweeks makkelijk en snel klaar zijn (behalve op woensdag als ik vrij ben).
Fijn dat jullie er toch nog even tussenuit kunnen KV, en qua weer is het nu een stuk beter. Geniet ervan en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
anijsblokje
03-06-2023 om 13:31
Ik maak vanavond socca met spinazie erin en een paprika/tomaten/rode ui-salade ernaast.
Dolfje
03-06-2023 om 13:43
ToetieToover schreef op 03-06-2023 om 13:41:
Kruidenthee met cactushoning. Buikgriepje.
Ah bah, beterschap!
Ik zit op schoonouders te wachten. Ben binnenkort ook jarig en ze komen op de koffie en ik heb een taartje gehaald bij de Ah. Heb nog niet geluncht en behoorlijk trek.
Moosey
03-06-2023 om 14:31
Balen Toetie, beterschap!
Wij zouden gister eters krijgen maar die zeiden af. Toen had lief al de boodschappen gedaan en aten we dus maar met zijn tweeën springrolls. Jum.
Vanavond combineren we taxi spelen voor een bejaarde vriendin met uit eten gaan in een grote stad met liefs ouders. t Wordt Indonesisch en we gaan sowieso saté kambing bestellen 
Teigera
03-06-2023 om 14:37
Wat een lekker zomerse dag zeg. Heerlijk. Lief eet niet mee vanavond, ik maak voor mij en de frutjes een pastasalade met gerookte kip, avocado, komkommer, veldsla, tomaat en mozzarella. Gaat er vast wel in, en hopelijk kunnen we buiten eten. We hebben de lunch ook al lekker gepicknickt
.
Veel plezier Koreveen!
Jynta1981
03-06-2023 om 22:04
Hier wel wat verschil met weekend en doordeweeks, maar niet veel. Ma, di kook ik en moet het makkelijk en snel. Meestal 1x avg en 1x pasta oid. Woe kookt vriend, meestal noodles, nasi, bami of gebakken aard met groente en vega. Do en vrij kan het wat uitgebreider want meer tijd.
Zaterdag meestal iets als patat, zelfgemaakte pizza, broodje shoarma.
Zondag kan weer uitgebreider als ik zin heb of juist niet bij gebrek aan zin
meestal wel iets met rijst gek genoeg.
Broodjebrie
03-06-2023 om 22:47
zondag doe ik juist vaak iets makkelijks. Morgen eet ik friet maar soms maak ik zaterdag al iets klaar waar ik zondag ook van eet. Maar het ligt er ook aan hoe het net uitkomt hoor.
Moosey
03-06-2023 om 23:39
Ik werk onregelmatig dus ‘weekend’ zegt me niet zoveel. Geen verschil dus tussen week of weekendeten hier.
De Indonees was meer dan geslaagd, we hadden een uitgebreide rijsttafel en saté kambing als extraatje. Alles was heerlijk en de hoogtepunten waren de pindasaus bij de saté ayam en de ketjapsaus bij de saté kambing, allebei met veul limoenblad gemaakt, de daging smoor en de pittige tempeh. En de spekkoek! Nog nooit zulke lekkere gegeten, niet erg zoet en met heel veel specerijen erin. Echt heerlijk. Ik wil nog een keer terug want er stonden ook veel dingen op de kaart die ik nog nooit heb gegeten, ook in de snack-sfeer (lemper, en iets van een aardappelpannenkoek, en soep met geitenvlees)
FaithfulDuck87
04-06-2023 om 00:45
hier een broodje kroket gehad en een uur later nog een beschuit met kaas.