Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren liep alles anders want JoVo bleek onverwacht verlof te hebben en kwam om half acht aan op het station, alwaar hij opgehaald moest worden. 

De gnocchi met citroenroomsaus staan vandaag op de planning. Omdat we wsch met 4 i.p.v. 2 zijn, komt er voor de liefhebbers nog een salciccia van de bbq bij. Verder ligt er nog een portie MaP in de vriezer die ik éventueel opwarm en komt er nog een bak groene gemengde sla op tafel. Lijkt me wel voldoende.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-06-2023 om 08:58

hier nog een keer nacho-schotel. 

Ik denk tortellini met spinazie en spekjes.

In de vriezer vond ik bruine bonensoep en die hebben we opgemaakt met een paar vers gebakken zadencrackers met bieten/geitenkaas/cashewnotenspread. 

Meeneemlunch was een rundvleesslaatje met oa vlees van de ossenstaart (waarvan de bouillon nog op een bestemming wacht), met gestoomde groenten en een gekookt ei ernaast.

Doen jullie ook aan weekend-eten en doordeweek eten? Wij eten nooit een curry, bolognese of stamppot op vrijdag of zaterdag bijvoorbeeld. 

Weekend eten is meer zelfgemaakte pizza of een soep met desem stokbrood met allemaal items erbij, of een vegan kapsalon. En vanavond dus een Beyond burger op een broodje met sla en friet.

Vanmiddag een heerlijke lunch gehad bij een erg leuk eettentje, dus vanavond worden het wat aangeklede boterhammetjes. Lekker makkelijk. Ik heb ook nog gazpacho in de ijskast staan. Maar dan moet ik natuurlijk geen interview lezen met Alain Ducasse, want nu heb ik zin in allerlei mediterraanse dingen. Ik denk dat ik maar een salade maak met lekkere olijven, ansjovis, eitje... Salade Niçoise dus, ik heb nog haricots verts in de vriezer. Grappig, ik doe hier altijd weer inspiratie op, komt vanzelf  .

Libertine schreef op 02-06-2023 om 17:13:

Doen jullie ook aan weekend-eten en doordeweek eten? Wij eten nooit een curry, bolognese of stamppot op vrijdag of zaterdag bijvoorbeeld.

Weekend eten is meer zelfgemaakte pizza of een soep met desem stokbrood met allemaal items erbij, of een vegan kapsalon. En vanavond dus een Beyond burger op een broodje met sla en friet.

Ja zeker! Al is curry bij ons weekend eten maar dan wel met alles erop en eraan.   Restjes daarvan gaan dan wel weer doordeweeks. Meestal door man als ik ben werken.

Ik zou nooit aardappelen groente vlees of stamppot op vrijdag, zaterdag of zondag eten.  

Libertine schreef op 02-06-2023 om 17:13:

Leuke vraag. Geen idee, eigenlijk. Meestal onderscheid ik ‘onderweg(meeneem)-eten’ en ‘thuis-eten’. In het weekend wil ik nog wel eens iets maken met heel veel bakjes op tafel ofzo. Iets uitgebreider koken want dan heb ik meer tijd daarvoor. Stoofpot ofzo. Soms bak ik dan inderdaad brood. Hmmm goed idee wel. Ik heb nog bouillon staan. Soep met brood en dat is dan wat mij betreft uitgebreid koken vanwege het zelf bakken van het brood. Meestal eet ik namelijk zadencrackers bij soep. 

yette

yette

02-06-2023 om 19:04 Topicstarter

Ik eet het liefst nooit gekookte aardappelen 

Hier hebben we eigenlijk mbt het eten geen onderscheid tussen doordeweeks en het weekend. Wel tussen drukke en minder drukke dagen. Maar het kan dus zomaar dat we op dinsdag uitgebreider eten dan op zondag. 

Enige uitzondering, nu ik erover nadenk, zijn maaltijden waar volgens ons wijn of bier bij hoort - tapasplank, kaasfondue & bbq. Dat doen we nooit op werkdagen. 

yette schreef op 02-06-2023 om 19:04:

Hahaha, ik ook eigenlijk niet. Voor ons kha dieet aten we dat ook nauwelijks. Misschien 2 /3 keer per winter  of zo en dan een paar keer stamppot. 

Nee, niet echt onderscheid in doordeweeks of in het weekend, al is het in het weekend soms wel uitgebreider (bv kaasfondue zal niet snel op een maandag gebeuren) of wat minder gezond (bv burger met friet of wraps ofzo).
Vanavond aten we ricotta uit de oven met amandelen en een soort dressing, met courgette, tomaten en zoete aardappel uit de oven. https://marleyspoon.nl/menu/99274-ovengebakken-ricotta-met-basilicum-met-ovengroenten-en-geroosterde-amandelen

yette schreef op 02-06-2023 om 19:04:

Ik ook niet !! Gekookte aardappelen vind ik echt drie keer niks, nare, smakeloze knollen die ik vanaf mijn tiende van mijn moeder nooit meer hoefde te eten. Tegenwoordig verwerkt ik ze wel in de aardappelsalade of iets dergelijks, maar zo'n hoopje piepers met (oh gruwel, nog erger) een paar lepels jus, the horror!

Wij gaan vandaag dus bbqen met vrienden en hebben vlees gehaald bij de Turkse slager. Hamburgers, Adana kebab en kipsaté en andere kipspiesjes en een gemarineerde entrecote. Veel te veel maar wat over is eten we morgen of gaat de diepvries in.
Heb ook maiskolven voor erop en ananas.
Verder erbij aardappelsalade, stokbrood, kruidenboter en ik zet er komkommer en tomaat bij. Geloof dat zij niet zulke grote salade-liefhebbers zijn.
Wil eigenlijk ook nog een paar bloemkoolspiesjes maken als ik tijd heb maar moet eerst even werken straks en vanmiddag komen schoonouders op de koffie en gaan we hopelijk even wandelen.

yette

yette

03-06-2023 om 08:05 Topicstarter

Hamburgers op een broodje, salade, gepofte aardappel met kruidenboter. 

Ik hou wel van gekookte aardappels, eten het zeker wel 1x per week, lekker! 

Vanavond slingeren we de airfryer aan denk ik.
Al ga ik zo ook pastasaus maken in de slowcooker voor de vriezervoorraad, dus wie wil kan dat eten.  Zelf ben ik er gek genoeg niet zo van, ik ben niet zo tomaterig aangelegd. 

Morgen maak ik ragout omdat jullie het er hier pas over hadden. Met kip en paddestoelen.  Erbij rijst en erwtjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.