Eten
Moosey
12-03-2023 om 21:51
Ik was afgelopen 2 dagen op een festival en at een broodje hamburger, een eierbal (rara in welke provincie was het
) en een crêpe met kaas. En een wrap zalm op de terugweg.
vandaag moest ik weer werken en voorzag ik weinig kookzin vanavond, dus haalde ik een bakje Mexicaans stoofvlees uit de vriezer en een bakje witte bonen. De witte bonen warmde ik op in een blikje tomaat wat ik nog flink op smaak bracht met chipotle en kerrie en ik maakte salade met avocado. Paar stukje brood erbij en het was een heel smakelijk maaltje, en ook nog genoeg voor morgen, hoera.
yette
13-03-2023 om 08:08
Gepofte aardappelen met kruidenboter, een vegetarisch ding met mozarella en tomaat, doperwten en bietjessalade met rucola en feta.
Dolfje
13-03-2023 om 08:10
Na de laatste 2 dagen vreten vandaag maar weer extra opletten met het dieet.
Vanavond een spinazie-kaas rondo met komkommer /tomaat salade.
afrodite05
13-03-2023 om 09:50
Aardappelbolletjes uit de airfryer met kipshoarma en courgette. Lekker simpel dus.
RoosOpJeHoed
13-03-2023 om 13:58
Gebakken zalm met aardappeltjes en witlofsalade met zelf in elkaar geflanste honing-mosterddressing.
Broodjebrie
13-03-2023 om 14:43
Ik ga vanavond penne (met spinazie erin) klaarmaken met courgette, pijnboompitten, kip en zoete paprika. Ik kwam ook nog tomatensaus tegen in mijn voorraadkast die op moet, dus eens kijken of ik er wat van kan maken 
Teigera
13-03-2023 om 17:04
Wij eten vanavond geconfijte eendenbout met broccolipuree, feta en citroen.
Green Chef-maaltijdbox | Gezond eten, op jouw manier | Green Chef
Dit is het idee, hopelijk ziet het er bij ons ook zo mooi uit
.
Wobbelkont
13-03-2023 om 18:10
Witlof-ovenschotel van Maggi, want…
- Witlof in d bonus
- Maggi in de aanbieding
- En dus aardappelpuree in d aanbieding
- Verse worst in de aanbieding (als gehakt)
Alleen de spekjes, de ui en room niet in de aanbieding.. 
Dewi-Sri2
13-03-2023 om 18:13
Teigera schreef op 13-03-2023 om 17:04:
Wij eten vanavond geconfijte eendenbout met broccolipuree, feta en citroen.
Green Chef-maaltijdbox | Gezond eten, op jouw manier | Green Chef
Dit is het idee, hopelijk ziet het er bij ons ook zo mooi uit.
Wow, dat ziet er goed uit! Dat gaat jou vast lukken, ik had toch allang zo'n idee dat jij niet bepaald een beginner bent
.
Hier wordt het nasi goreng met de restjes van gisteren. Toen ik gisteravond de ayam pedis en de tahu stond te maken, kreeg ik me opeens een weerzin in eten die ik sinds mijn ziekenhuistijd niet meer had gehad. Ik heb het allemaal afgemaakt voor echtgenoot, maar er zelf geen hap van gegeten. Er is dus nog voldoende over voor 2 personen, ik heb vanmiddag wat extra rijst gekookt.
Geen reden tot ongerustheid echter, want vanmiddag rond lunchtijd (die hier meestal laat valt, zo rond half 2) brulde ik van de honger. Ik ben me te buiten gegaan aan vers meergranenbrood en een heerlijk stuk chaumes dat ik bij de Hyper U gescoord had. En echtgenoot, die altijd beweert niet van "stinkkaas" te houden, deed vrolijk mee. Maar ach, hij houdt ook niet van "vis" (lees: makreel en paling). Verder kan ik hem voor alle soorten vis wakker maken, vooral voor rauwe zalm en tonijn, en vooral fruits de mer. Het valt dus allemaal wel mee
.
ToetieToover
13-03-2023 om 18:52
vanavond een groene curry (k&k pasta), met ui, aardappel, courgette, doperwten, paddestoelenbouillon en als dat straks gaar is, snijd ik de nog half bevroren tonijnsteaks in stukjes en warm het even goed door. Met gefrituurde uitjes en kroepoek.
Teigera
13-03-2023 om 21:00
Dewi-Sri2 schreef op 13-03-2023 om 18:13:
[..]
Wow, dat ziet er goed uit! Dat gaat jou vast lukken, ik had toch allang zo'n idee dat jij niet bepaald een beginner bent
.
Manlief gunde mij nog een fijne uitwaai-wandeling tussen einde thuiswerkdag en etenstijd in, dus hij heeft gekookt en ik liep buiten
. Maar gelukkig kan hij ook goed koken, het smaakte erg lekker! Frut II had nog weinig idee bij "eend" maar frut I vond het zielig. We moesten het er maar niet meer over hebben, want het was wél erg lekker zei ze. Overigens heb ik nog aangeboden vegetarische nasi voor haar op te bakken, maar dat hoefde niet. Wil haar niet dwingen mee te gaan in onze flexitarische leefwijze, als zij kiest voor vegetarisch dan vind ik dat prima. Ik vermoed wel dat het daar op uitdraait uiteindelijk, maar we zullen zien.
Suf, van je plotselinge antipathie met betrekking tot je vast heel lekkere avondmaaltijd. Blijkbaar was het vandaag een echte brood met kaas-dag! Moge het je wel bekomen.
Dolfje
14-03-2023 om 08:03
Gerookte kip met komkommer, dat neem ik mee naar het werk.
Man eet eiermie met kip en prei en kerrie en kokosmelk.
afrodite05
14-03-2023 om 08:14
Kippenragout (uit de diepvries) met rijst en erwtjes. Ik denk alleen dat we te weinig erwtjes hebben, als dat inderdaad zo is, gooi ik er nog een restje tuinbonen bij.
ToetieToover
14-03-2023 om 08:38
Vandaag een ovenomelet van eiwitten (moeten op) en kikkererwtenmeel, met daarin een restje groene curry van gisteren. Eten we met noedelsoep: rest van de paddestoelenbouillon met miso, boekweitnoedels, aardpeer en baby paksoi.
vanavond k&k aardappelgratin, gestoofde uien (zoals mijn Groningse oma ze maakte), k&k stoofperen en eendenborst.