Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 10-03-2023 om 10:03:

40€? Bij ons is het sinds corona 35€ het was altijd 25€. 

Hmmm... nu begin ik te twijfelen. Ik laat ze eens in de twee a drie weken komen, met vooral veel voorraad-dingen. Hoef ik minder te sjouwen . Maar misschien heb ik het mis en is het minimumbedrag lager!

yette

yette

10-03-2023 om 12:27 Topicstarter

Teigera schreef op 10-03-2023 om 11:49:

[..]

Hmmm... nu begin ik te twijfelen. Ik laat ze eens in de twee a drie weken komen, met vooral veel voorraad-dingen. Hoef ik minder te sjouwen . Maar misschien heb ik het mis en is het minimumbedrag lager!

Ik heb even gekeken, volgens Picnic zelf is het €35,-.

De groenten vind ik overigens niet altijd even goed. Ik denk dat ik naast Picnic toch maar weer eens per week naar de Turkse super ga. Die hebben ook een goede slager. 

Wij hebben hier nu een  nieuwe Turkse slager in de wijk en een Indiase winkel. Nu nog een toko waar je ook eten af kan halen en ik hoef voor de boodschappen mijn buurt niet meer uit 

Vandaag eten we ovenfrietjes met gegrilde entrecote -met mayo natuurlijk- en zakje excuussla met vinaigrette.

lunch linzenpasta met pesto en gerookte kipfilet, avocado, tomaat, ui en komkommer. 

Wij aten een curry met spinazie tomaat en halloumi. 

Vandaag hadden we broodjes hamburger met friet en salade. Was weer lekker!  

Voor vanavond staat een verspakket kip piri piri op de planning. Lekker veel groente (volgens de verpakking voor 4p, maar dat eten we dus met 2). Rijst en kip wel gewoon voor 2p. Toe een mango die nu wel een keer op moet, die was ik eigenlijk vergeten omdat hij verstopt lag onder de aubergines, maar hopelijk is hij nu extra lekker zoet. Elk nadeel...

En voor bij de finale van de mol hebben we genoeg keuze uit lekkers: cake, hoge vulkoeken, chocola... 

Ik moet nog iets bedenken. Heb even geen inspiratie.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-03-2023 om 08:20

hier wordt het een uiensoep met daarbij foccaciabrood met wat smeersels

Hier wordt het melanzane alla parmigiana, nu al zin in. De finale van WidM kijken wij pas morgen, het reguliere uitzendtijdstip is voor de frutjes te laat. Veel plezier afrodite!

Mijn vriendin komt langs. Wij gaan lekker borrelen en vanavond aan de kaasfondue. 

Man opperde om bij de nieuwe slager shoarma te gaan halen en dan eten we dat met sla.

Ik ga zometeen lasagne maken.

yette

yette

11-03-2023 om 14:24 Topicstarter

Zoete salade met meloen, rucola, mozzarella & gecaramelliseerde walnoten en zelf te versieren lahmacun (met rauwkost, shoarma, falafel, schapenfeta en zelfgemaakte dikke knoflooksaus). 

Ik at sperziebonen, in ketjap en sambal enzo gemarineerde tofu en zilvervliesrijst. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.