Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Mmm asperges. Lekker als die tijd weer aanbreekt 😋

Wij eten vanavond wat er over is van de goulashsoep. Ik laat het indikken, doe er champignons doorheen en kook de rijst bij.
Wat grappig was dat ik tegen zoontje had gezegd dat het tomatensoep was. Anders gaat ie miepen 😆 Maar hij vond het wel een beetje raar smaken en miste de balletjes gehakt 😅 Maar stiekem vond hij het wel lekker.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2023 om 10:26

afrodite05 schreef op 08-03-2023 om 07:44:

[..]

Verse asperges? Zijn die er al?

Bij ons wel. Zal ws uit de kas komen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2023 om 10:27

gebakken krieltjes, gehaktbal en broccoli 

vandaag: (raap)steeltjesstamppot, vriend maakt de aardappelpuree en bakt de spekjes uit. Erbij een paar roodbaarsfilets, op velletje gebakken in roomboter en daar doorheen wat citroensap en kappertjes. De steeltjes krijgen een dressing van honing-mosterd en fijngesnipperde ui.

lunch is de laatste minestronesoep met kikkererwtenwafels, een paar met witte bonenhummus (had ik al gezegd dat ik -oeps- iets teveel witte bonen had gekookt?) plus gefrituurde uitjes en paté plus radijsjes.

Gisteren aten wij ratatouille met rostirondjes en een hamburger.

Vanavond "zelfmaak "wraps met vegetarische kipschnitzels,  mais, paprika,  sla en kaas

Ik weet het nog niet. Lief en ik hadden een uitje gepland staan, naar de film in een nabij gelegen stad en dan een nachtje logeren in een appartement van vrienden, en dan wilden we daar eten bestellen (want dat kan waar we wonen zo goed als niet) Maar hij was te moe en dus zijn we lekker thuisgebleven, ik vind het wel gezegend want er stond naar mijn zin al teveel gepland deze week maar hij wilde zo graag. Had eigenlijk bedacht om wat lekkers te halen voor vanavond dan, iets van toastjes/hapjes maar ik heb geen zin om naar buiten te gaan, t is koud. Misschien wordt het dan toch bestellen bij de enige optie die we hebben hier

Het werden pannenkoeken. Niet zo lekker als die op werk (waarschijnlijk wegens water ipv melk, dat heb ik nooit in huis) maar desalniettemin toch een beetje feestelijk

Als je het maar samen gezellig hebt Moosey 

hier hadden we Surinaamse bami met saté 

afrodite05 schreef op 08-03-2023 om 07:44:

[..]

Verse asperges? Zijn die er al?

Haha nee was het maar waar. Vers is het allerlekkerste maar de mijne kwamen uit de vriezer. 

Wij aten, inmiddels gisteren, zuurkoolstamp met spek en worst. 

Hmmm, ik krijg zin in asperges... toch nog even op wachten, helaas.
Vanavond ga ik spitskool roerbakken, daarbij kip en een conimex boemboe (even kijken wat er in de kast staat, ajam smoor of ajam paniki) en rijst. Simpel, maar laat thuis dus dan mag dat, vind ik.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-03-2023 om 07:23

ik kan vanaf vorige week elke vrijdag asperges halen. Ik eet ze alleen niet, maar goed, het kan. 
Ik eet vanmiddag op het werk, rijst met groente curry. 

Wij eten weer sla en tomaat  met fetablokjes maar dit keer met een hamburger. Heb 2 verschillende dus ieder de helft van elk om het eerlijk te houden 

Ik eet ook spitskool maar dan roerbak ik het met een uitje in een ketchapsatesausje. Daarbij stukjes kip met een aardappeltje.

Stamppot andijvie (gewokt met ui, ketjap, gember) met pinda's en gebakken uitjes

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.