Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oe lekker boerenkool,  zou ik ook nog wel een keer willen eten voordat het lente wordt. *maakt mental note*

Wij aten vandaag kip madras van een verpakken. Was lekker alleen de lusiknies aten er niks van. Die hebben een restje broccolisoep vam gisteren gegeten en een boterham met pindakaas  

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-03-2023 om 19:16:

Oe lekker boerenkool, zou ik ook nog wel een keer willen eten voordat het lente wordt. *maakt mental note*

Wij aten vandaag kip madras van een verpakken. Was lekker alleen de lusiknies aten er niks van. Die hebben een restje broccolisoep vam gisteren gegeten en een boterham met pindakaas

Vriend heeft 6 winkels afgezocht, boerenkool was nergens meer in de schappen, bizar. Schijnen leveringsproblemen te zijn hoorde ik.

Broccolisoep klinkt ook wel lekker!

Broodjebrie schreef op 06-03-2023 om 19:31:

[..]

Vriend heeft 6 winkels afgezocht, boerenkool was nergens meer in de schappen, bizar. Schijnen leveringsproblemen te zijn hoorde ik.

Broccolisoep klinkt ook wel lekker!

Huh ook al geen boerenkool meer? Geen bloemkool snap ik nog, maar die boerenkool staat nog volop in de (stads)moestuin. Goed plan, iets met kool, want ik heb nog palmkool in de dakmoestuin. Ik denk een traditioneel stamppotje met minder traditionele ketjapjus, gerookte makreel en zoet-zuur van komkommer. Mmmm. Goed plan. 

ToetieToover schreef op 06-03-2023 om 19:34:

[..]

Huh ook al geen boerenkool meer? Geen bloemkool snap ik nog, maar die boerenkool staat nog volop in de (stads)moestuin. Goed plan, iets met kool, want ik heb nog palmkool in de dakmoestuin. Ik denk een traditioneel stamppotje met minder traditionele ketjapjus, gerookte makreel en zoet-zuur van komkommer. Mmmm. Goed plan.

Ja ik stond er ook al van te kijken, vooral dat ie meerdere supermarkten af moest gaan.

Daar heb ik nou nooit wat aangevonden aan boerenkool. Bloemkool, spitskool, zuurkool, rode kool allemaal prima maar boerenkool en spruiten doet het niet voor mij.

Dolfje schreef op 06-03-2023 om 21:30:

Daar heb ik nou nooit wat aangevonden aan boerenkool. Bloemkool, spitskool, zuurkool, rode kool allemaal prima maar boerenkool en spruiten doet het niet voor mij.

Oh ik ben wel van de kolen hoor, behalve zuurkool want dan krijg ik buikpijn. Geen idee waarom, maar dat eet ik dus niet meer. Spruitjes maak ik niet vaak klaar maar als ik ze eet, ga ik ze wokken met taugé en spekjes. Superlekker!

Maar ieder zijn ding zo toch

Ik kookte op werk en at een bescheiden portie geroosterde aardappels, knolselderijsteak met Café de Paris-saus en salade. De bescheiden portie was omdat ik als late lunch tijdens het koken ook al geroosterde aardappels met mosterdmayo had gegeten Echt te lekker. 

Broodjebrie schreef op 06-03-2023 om 21:54:

[..]

Oh ik ben wel van de kolen hoor, behalve zuurkool want dan krijg ik buikpijn. Geen idee waarom, maar dat eet ik dus niet meer. Spruitjes maak ik niet vaak klaar maar als ik ze eet, ga ik ze wokken met taugé en spekjes. Superlekker!

Maar ieder zijn ding zo toch

Uiteraard 

Ik eet zuurkool  en spruiten het minst vaak denk ik en bloemkool het meeste, zeker nu we kha eten.

Dolfje schreef op 06-03-2023 om 22:12:

[..]

Uiteraard

Ik eet zuurkool en spruiten het minst vaak denk ik en bloemkool het meeste, zeker nu we kha eten.

Duur dieet momenteel, Dolfje. Ik moest al aan je denken toen ik op het nieuws hoorde dat bloemkolen zo duur zijn. Hoe gaat het verder met je dieet? Blijf je zo eten of ga je op een zeker ogenblik wel weer koolhydraten eten?

Oh en wat ik zelf eet vanavond: couscous met spitskool, ui, gehaktballetjes, koriander en mangochutney. 

Ik heb al 2 dagen zin in het eten van vanavond: zelfgemaakte tortilla’s en Mexicaans stoofvlees (resten van zaterdag) en al gister heeeeeel langzaam gestoofde prei. Jumjumjumjum. 

afrodite05 schreef op 07-03-2023 om 07:48:

[..]

Duur dieet momenteel, Dolfje. Ik moest al aan je denken toen ik op het nieuws hoorde dat bloemkolen zo duur zijn. Hoe gaat het verder met je dieet? Blijf je zo eten of ga je op een zeker ogenblik wel weer koolhydraten eten?

Ik eet af en toe wel weer koolhydraten, mag 1 portie havermout of 1 cracker of boterham per dag nu maar omdat ik een beetje stil sta momenteel doe ik dat nog niet elke dag.

Maar ik denk dat ik over het algemeen wel kha moet blijven eten en meer bewust moet kiezen wanneer wel en wanneer niet.

Vandaag gebroken dienst zoals altijd , man eet zelfgemaakte kipshoarma met een pitabroodjes en sla en gebakken champignons en ik neem komkommer en gerookte kip mee met daarover lemon pepper. 
En vanmiddag thuis eet ik een kom soep denk ik.
Maar nu eerst naar de tandarts   denk dat ik een gaatje heb of een stuk vulling eruit.

Oeh sterkte Dolfje, heb je pijn? Dan hoop ik dat het na je tandartsbezoek beter is.

Wij eten vanavond kip tandoori met lekker veel raita. Kwam er gisteren achter dat we in de week zonder vlees en zuivel zitten, maar ja toen waren veel boodschappen al gedaan en het menu al gemaakt. Doen er hier mensen bewust aan deze week mee?

Teigera schreef op 07-03-2023 om 10:05:

Oeh sterkte Dolfje, heb je pijn? Dan hoop ik dat het na je tandartsbezoek beter is.

Wij eten vanavond kip tandoori met lekker veel raita. Kwam er gisteren achter dat we in de week zonder vlees en zuivel zitten, maar ja toen waren veel boodschappen al gedaan en het menu al gemaakt. Doen er hier mensen bewust aan deze week mee?

Hier niet, om dezelfde reden als die jij noemt. Al had ik van de week voor mezelf geen gehaktballetjes gebakken omdat ik het niet nodig vond, en met deze week in het achterhoofd. Man heeft wel balletjes gebakken, ook prima. Zuivel "mag" ik sowieso even wat minder van de acupuncturist, dat zou slecht zijn voor mijn toch al slechte yin/yang/chi/weet niet meer. En inderdaad, na mijn koppige bakje yoghurt werd ik weer extra misselijk, dus ik houd me even braaf aan haar adviezen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.