Eten
Jynta1981
28-02-2023 om 07:12
Ik kook vanavond op mijn werk voor 16 man shepards pie. De kok is een paar dagen vrij, dus ik heb het voor vandaag aangeboden. Ik maak shepards pie. Een ovenschotel leek me makkelijk.
Genoeg cliënten die kunnen helpen met snijden, dus komt vast goed!
Dolfje
28-02-2023 om 07:36
Ik eet vanmiddag het laatste bakje erwtensoep uit de diepvries en neem een reep mee voor vanavond op het werk.
Man heeft een bakje curry denk ik uit de diepvries gehaald.
afrodite05
28-02-2023 om 07:42
Aangezien ik nog een paar maanden geen pasta carbonara mag (
), maar er wel heel erg zin in heb, ga ik proberen er een beetje bij in de buurt te komen. Ik ga spekjes bakken, doe daar courgette en champignons bij voor de groentebehoefte en dan kwak ik er wat mascarpone door. Oh en pasta natuurlijk. Hopelijk wordt het iets wat erop lijkt, of een beetje in de richting komt.
anijsblokje
28-02-2023 om 09:07
Jynta, ik vind het dapper, voor 16 mensen koken! Maar ook leuk. Belangrijkste is dat je hulp krijgt met snijden, maar je krijgt de cliënten vast wel zo ver!
@Afrodite: Neeeee geen mascarpone voor je met-een-hint-van-carbonara, neem slagroom. (of eventueel kookroom ook al gebruik ik dat zelf nooit) Recepten oa te vinden van Lekker en simpel.
Dit at ik als kind heel graag: https://www.insidetherustickitchen.com/tortellini-alla-panna/, kan je ook gebruiken als basisrecept. Waar zij dan erwtjes gebruiken, gooi jij de courgette, champignons en gebakken spekjes erbij.
Ik eet vanavond denk ik geroosterde pastinaak, misschien wel met diepvries doperwtjes als ik niks inspirerends kan vinden als groente erbij en zalm in mosterd-dille-citroen.
Gisteren had ik chili sin carne.
yette
28-02-2023 om 09:26
De vriezer moet leeg.
Gisteren kleverige kipkluifjes, nasi en fou yong hai met Chinese kool en ui en vanuit de vriezer sperziebonen en een bakje Chinese tomatensaus.
Vandaag wat we zoal vinden voor in de frituurpan.
Morgen iets met twee zakjes gegrillde ratatouille-groenten uit de vriezer. Ik denk hoerenpasta en pasta di gigolo.
Regendrup.
28-02-2023 om 10:53
Pannekoeken! En het ligt er even aan hoe mijn energielevel vanmiddag is, anders wil ik graag nog verse soep maken voor van te voren (ik heb zó'n zin in uiensoep maar dat duurt me te lang).
Moosey
28-02-2023 om 12:00
Ik denk een avgtje. Heb een rood kooltje liggen, denk dat ik dat ga roerbakken met sinaasappelzest en sap, gebakken aardappels en een worstje erbij.
Pepperoni
28-02-2023 om 12:36
Bami goreng met Indonesische sateetjes en satesaus, gebakken ei en kroepoek.
Broodjebrie
28-02-2023 om 15:56
Regendrup. schreef op 28-02-2023 om 10:53:
Pannekoeken! En het ligt er even aan hoe mijn energielevel vanmiddag is, anders wil ik graag nog verse soep maken voor van te voren (ik heb zó'n zin in uiensoep maar dat duurt me te lang).
Hier ook pannenkoeken. En soep ga ik ook maken maar dat doe ik zaterdag, dan heb ik meer tijd.
Elmie
28-02-2023 om 16:24
Hier ook bami met kip stukjes in satemarinade.
Ik zit door jullie berichtjes in te plannen wanneer ik pannenkoeken ga bakken 😁 Zaterdag wordt het. Zal zoontje blij mee zijn 😋
Broodjebrie
28-02-2023 om 16:58
Elmie schreef op 28-02-2023 om 16:24:
Hier ook bami met kip stukjes in satemarinade.
Ik zit door jullie berichtjes in te plannen wanneer ik pannenkoeken ga bakken 😁 Zaterdag wordt het. Zal zoontje blij mee zijn 😋
Haha ik ga meestal op dinsdag boodschappen doen en ik wist tot vanmorgen nog niet wat ik wilde gaan eten, en toen was ik bij cliënt en zei hij; ik ga straks pannenkoeken eten!'
En toen dacht ik; oh ja dat kan ik ook wel doen. En zo geschiedde