Eten
Moosey
23-02-2023 om 19:23
afrodite05 schreef op 23-02-2023 om 18:29:
[..]
Hahaha ik moest hier heel erg om lachen!
Ik dacht dat een pizza Bianca geen tomatensaus bevatte (dus witte saus ipv rode), maar geen idee of AH zich daar netjes aan houdt.
Helemaal geen saus, zelfs.
De zoete aardappelsoep was weer lekkerder dan in mijn herinnering
en de broodjes paté lekker decadent. Gelukkig, want de lunch vanmiddag was triestig, ik heb er ook wat van gezegd. Een salade serranoham van 11 euro (ok, niet heel duur volgens de huidige maatstaven) bestaande uit een hand gemengde sla, een paar partjes (saaie) zongedroogde tomaat en een paar plakken ham die volgens mij Serrano nooit gezien hadden. Geen dressing, alleen wat balsamicostroop erover. Geen broodje of iets erbij. Bloedsaai. De ober was het met me eens dat ze er wel erg karig uitzagen vandaag, dus nog een drankje gekregen. Maar toch jammer. Heb daar ook wel ns heel goed geluncht.
ToetieToover
23-02-2023 om 19:25
Vandaag met behulp van de keukenmachine snel een salade geflanst: rode kool, wortel, bleekselderij, witlof, gerookte amandelen met dressing van oa mangochutney en geserveerd met hartige cottage cheese (oa nigella zaad, peterselie) en gekruide linzenpuree (oa knoflook, komijn)
en
Pompoenlasagne (het was een enorme pompoen!!) met ertussen lamsgehakt met ui, champignons en prei met een gebonden ketjapsausje met oa 5-spice, bovenop eiwitschuim met knoflook-peper-zout en geraspte halloumi. De bovenkant heb ik na het bakken alsnog al mopperend met de crème brûléebrander bewerkt want die was te bleek gebleven naar mijn smaak.
Had ik al gezegd dat het een enórme pompoen was?! Na twee keer soep (voor 2 personen) en een ovenschotel (voor 3 personen), staat er nu een pompoencake (8 porties, waarvan vriend zeker de helft gaat eten
) in de oven. Het geurt mmmmmmmm. Veel lol van 1 pompoen.
te serveren met mascarpone&honing en chai thee latte.
Dorestad
23-02-2023 om 19:27
afrodite05 schreef op 23-02-2023 om 19:19:
[..]
Hier was hij wel, met een zwarte pan met daarin een stoofpotje op de voorkant. Volgens mij met veel aandacht voor stoofgerechten, soepen etc. "Lekker bezig!" stond op de voorkant. Maar ik zit te wachten op de volgende, weet eigenlijk niet wanneer die komt. De nieuwste "Allerhande" van de Jumbo heb ik al wel meegenomen van de week, maar daar vond ik niet veel interessants in staan.
Vreemd, hier is hij, ook volgens caissière, niet in de winkel geweest. En jammer genoeg staat hij ook niet op de Allerhande magazine app, daar staat ook die van kerst als nieuwste op. Ik mag er graag even doorbladeren en soms wat uit bereiden
Moosey
23-02-2023 om 19:28
Eischuim zonder suiker Toetie? Stort dat niet vreselijk in, of is er een truc? Do tell, ik ben gefascineerd. Lijkt me een fantastische manier om een saai gerecht op te leuken (visueel in elk geval, qua smaak heb ik nog niet zoveel voorstelling ervan)
ToetieToover
23-02-2023 om 19:35
Moosey schreef op 23-02-2023 om 19:28:
Eischuim zonder suiker Toetie? Stort dat niet vreselijk in, of is er een truc? Do tell, ik ben gefascineerd. Lijkt me een fantastische manier om een saai gerecht op te leuken (visueel in elk geval, qua smaak heb ik nog niet zoveel voorstelling ervan)
Het werd een soort kaassoufflé en ja, hij stortte in na het bakken en toen heb ik hem met de brander bewerkt en was het een heel smakelijk soort zacht kaasbroodje consistentie
afrodite05
23-02-2023 om 19:46
Dorestad schreef op 23-02-2023 om 19:27:
[..]
Vreemd, hier is hij, ook volgens caissière, niet in de winkel geweest. En jammer genoeg staat hij ook niet op de Allerhande magazine app, daar staat ook die van kerst als nieuwste op. Ik mag er graag even doorbladeren en soms wat uit bereiden
Als ik in de app bij de Allerhande kijk, staat daar als plaatje (om naar de Allerhandes te gaan) inderdaad die kersteditie, maar als ik daarop klik, zie ik als nieuwste wel de versie van januari.
Dorestad
23-02-2023 om 20:54
afrodite05 schreef op 23-02-2023 om 19:46:
[..]
Als ik in de app bij de Allerhande kijk, staat daar als plaatje (om naar de Allerhandes te gaan) inderdaad die kersteditie, maar als ik daarop klik, zie ik als nieuwste wel de versie van januari.
Nog aparter want hier dus niet (Android)
afrodite05
23-02-2023 om 21:34
Dorestad schreef op 23-02-2023 om 20:54:
[..]
Nog aparter want hier dus niet (Android)
Raar, hier ook Android... Misschien lukt het je via deze link (wel veel reclame tussendoor, dus niet ideaal) https://www.aanbiedingenfolders.nl/folder/allerhande-folder-203426
Dorestad
23-02-2023 om 22:09
afrodite05 schreef op 23-02-2023 om 21:34:
[..]
Raar, hier ook Android... Misschien lukt het je via deze link (wel veel reclame tussendoor, dus niet ideaal) https://www.aanbiedingenfolders.nl/folder/allerhande-folder-203426
Wat super van je, dit is gelukt. Dank je wel voor je hulp.
afrodite05
24-02-2023 om 07:42
Weer on topic: wij eten vandaag een broodje (Italiaanse bol) met hamburger en ovengegrilde groente (courgette, aubergine, paprika, tomaat, ui) en daarbij een zelfgemaakte tzaziki-achtige yoghurtsaus. Ik wilde eigenlijk burgers van kipgehakt, maar man vond het kipgehakt te duur, dus vandaar de gewone rundvleesburgers.
yette
24-02-2023 om 08:19
Een eenpansgerecht van roergebakken krieltjes met chorizo, paprika, ui en sperziebonen.
Jynta1981
24-02-2023 om 08:53
Wij eten zelfgemaakte kipshoarma van kippendij, ui, champignons en paprika. Met Turks brood of Pita en natuurlijk Knoflooksaus, shoarmasaus en Ijsbergsla.
yette
24-02-2023 om 08:53
Nog even over de pizza die ik gisteren had. Dit is 'm. Er zit een romige tomatensaus op met mascarpone. Officieel geen Bianca dus, maar hij was wel lekker!
Geen idee waarom ze geen andere naam hebben bedacht. Beetje suf zo.
Ik dacht dat een pizza Bianca geen tomatensaus bevatte (dus witte saus ipv rode), maar geen idee of AH zich daar netjes aan houdt.