Eten
Herfstappeltaart
25-01-2023 om 19:06
Chiquita schreef op 25-01-2023 om 17:25:
Spaghetti met boerenkool en worst in roomsaus
Twee kliekjes neem ik aan?
Broodjebrie
25-01-2023 om 19:07
HAHA!wait..what schreef op 25-01-2023 om 18:30:
[..]
Nee hoor 😊 Ik doe mee aan een onderzoek waar ze bij gezonde mensen en mensen met een spierziekte (ik) gaan testen hoe de ademhaling(spieren) werkt. Dus allerlei echo's en ademhalingsoefeningen gedaan! Wel heel interessant maar ook wat vermoeiend 😉 Nu 3 van de 4 keer gehad, verspreid over 2 jaar dus is goed te doen.. Haha heel verhaal en niet helemaal passend hier! 😅
Maar.. Het is uiteindelijk (bedankt voor de tips!) de maaltijdsalade met kip en couscous geworden, die ga ik zo eten!
Oh gelukkig dat het niets ernstigs is. Wel heftig van je spierziekte. Is het wel stabiel?
Elmie
25-01-2023 om 19:10
Bedankt voor de felicitaties
Moe maar voldaan en een blije jarige job 😍
En het kliekje was lekker.
Broodjebrie
25-01-2023 om 19:12
Elmie schreef op 25-01-2023 om 19:10:
Bedankt voor de felicitaties
![]()
Moe maar voldaan en een blije jarige job 😍
En het kliekje was lekker.
Ah leuk om te lezen 
Moosey
25-01-2023 om 19:17
anijsblokje schreef op 25-01-2023 om 14:47:
B met BR van Mari Maris. Ik eet er volkoren couscous bij.
https://moestuinhippie.com/tag/broccoli/
Was het lekker? Ik vind t heel mal dat er in de inleiding van het recept wordt gezegd dat broccoli weeïg kan worden van lang garen en dat biet daar juist lekker zoet van wordt (eens met beide beweringen). Vervolgens wordt de biet korter gegaard dan de broccoli. Ik had het precies andersom gedaan.
Ik maakte geroosterde aardappels en witlof met ham en kaas uit de oven. Was weer heerlijk. Ik geloof dat ik dat echt wekelijks zou kunnen eten.
ToetieToover
25-01-2023 om 19:52
Brrr, broccoli. Dat eet ik liever niet. Bietjes wel, lekker.
Vandaag aten we ui-noten-zwart-witte rijst, opgebakken in de koekenpan met eitjes en zeewier er overheen.
En huiself kookte in de avond een verspakket van ah: burritoschotel, met uiteraard glutenvrije wraps. Ze klaagde wel dat die veel duurder waren dan de ‘gewone’. Ik heb maar niet gezegd wat het bio/grasgevoerde rundergehakt heeft gekost. Anyway, het was lekker.
Ze had ook toetjes gekocht: crème brûlée maar die vielen zo tegen, dat ze graag wil leren hoe ik die maak. Nou voel ik me wel gevleid. ![]()
anijsblokje
25-01-2023 om 22:50
Moosey schreef op 25-01-2023 om 19:17:
[..]
Was het lekker? Ik vind t heel mal dat er in de inleiding van het recept wordt gezegd dat broccoli weeïg kan worden van lang garen en dat biet daar juist lekker zoet van wordt (eens met beide beweringen). Vervolgens wordt de biet korter gegaard dan de broccoli. Ik had het precies andersom gedaan.
Ik maakte geroosterde aardappels en witlof met ham en kaas uit de oven. Was weer heerlijk. Ik geloof dat ik dat echt wekelijks zou kunnen eten.
Ik kon ook niet zoveel met de omschrijving. Maar wel leuk om out of the box te denken want dit zou ik zelf niet verzinnen. (dan pak ik vaak het genoemde kookboek van Mari Maris erbij) En ik vond het een mooie bestemming voor mijn vacuumverpakte (en dus al ruimschoots gegaarde) bieten. Die heb ik altijd op voorraad, maar soms moet je er dus ook even wat mee doen. (ook al blijven ze semi-altijd goed) De combinatie met komijnzaad en wat citroensap maakte het verrassend en lekker fris.
@Toetie: Grappig dat je niet van broccoli houdt! En wat betreft de glutenvrije wraps, ik kan me ook zo voorstellen dat dat allemaal ook nog veel duurder is geworden door de toegenomen populariteit van glutenvrij eten. Fijn voor de koeien dat ze gras mochten eten, wat mij betreft geldt: als je vlees eet, eet dan "goed" vlees!
Morgen eet ik een salade met o.a. limabonen, rode ui, paprika, peterselie, citroensap, olijfolie en een zalige zwarte olijf-tomaatazijn. Die kreeg cadeau en dat spul is hemels. Ik heb blijkbaar weer een beetje de zomer in mijn hoofd.
afrodite05
26-01-2023 om 06:11
Ik ga een soort mac n cheese maken die ik nog even in de oven gooi voor een krokant laagje. Ik verstop er broccolirijst in voor de extra groente-inname, verder vooral knoflook, tomaat en tijm. En kaas natuurlijk.
yette
26-01-2023 om 07:12
Merguez, krieltjes en boontjessalade met Amsterdamse uitjes - ongeveer zoals mijn oma maakte, maar ipv de slasaus uit een flesje die zij gebruikte, maak ik een dressing van mayonaise en Turkse yoghurt.
Dolfje
26-01-2023 om 07:23
Hier wordt het bloemkoolrijst met uitgebakken chorizo en sperziebonen, tomaten en een gebakken ei erbij. Paella geïnspireerd zeg maar
Nog steeds overwegend koolhydraatarm hier, zit bijna op mijn eerste streefgewicht van 80 kilo en wil dan een stapje verder gaan en kan ik 1 graanproduct per dag gaan toevoegen.
En dan nog 5 kilo afvallen..
MissBobby
26-01-2023 om 08:31
ik eet nog steeds mijn vriezer leeg. Daarin vond ik 2 tartaartjes, vega nuggets en vega schnitzel. Ook diverse aardappeldingen en ik heb nog broccoli, die is wel vers.
Koreveen
26-01-2023 om 08:36
Echt supergoed, Dolf!
Hoe ver ben je nu, Afro?
Gister einde middag teruggekomen uit Oostenrijk. Frietje en kipsate bij de snackbar gehaald. Ik ben vandaag nog vrij en ga zo boodschappen doen. Maak vanavond een grote bak lasagne