Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-01-2023 om 16:59

hier kipreepjes met gebakken aardappeltjes en bloemkool

JtM

JtM

24-01-2023 om 19:35

Volbeat.66 schreef op 24-01-2023 om 14:19:

bloemkool

Jij eet alleen bloemkool?

JtM schreef op 24-01-2023 om 19:35:

[..]

JtM schreef op 24-01-2023 om 19:35:

[..]

😂

Ik ben ook benieuwd wat er bij de bloemkool geserveerd werd.
Ik had vandaag opgebakken zwart/witte/notenrijst met een gebakken ei. Beetje kruidenolie voor bij de eieren gemaakt, lekker, er zat in: rijstolie, sesamolie, knoflook, groen en rood pepertje, zwart en wit sesamzaad en zeewier.
Die kruidenolie was zo lekker, ik heb daar ook nog wat rauwe worteltjes in gedipt later, en in de hummus. 
En nog later vandaag heb ik de kruidenolie door de hangop geroerd, want tja die olie was erg lekker . Met een restje rode kool en zadencrackers gegeten. Restje mosterdsoep erbij. 

Vandaag wordt het hier: gebakken krieltjes met schil uit de oven (cajunkruiden) met rauwe witlof met een dressing van mayonaise, yoghurt en een gekookt, fijngesneden eitje.

Ik ga vandaag shoarma met sperziebonen roerbakken, daarbij komt rijst, feta, wat olijven en wat tomaatjes. Waarschijnlijk wordt het uiteindelijk een eenpansgerecht, lekker makkelijk.

Ik denk dat ik een omelet ga maken voor ons met ontbijtspek want die moet op. Verder tomaten erdoor /erbij en sla. Na het eten gaan we sporten dus het moet sowieso niet te zwaar gekruid zijn vind ik want dat bekomt me dan niet goed.

Quiche met spinazie, dille, pijnboompitten en feta.

Hier trekken we spaghetti uit de vriezer want zoon is jarig en houdt vanmiddag zijn feestje en dan heb ik vast geen puf meer om te koken. Zoontje is dol op spaghetti dus dat komt mooi uit 😃

Vandaag een lange dag in het ziekenhuis, ik verwacht rond 19.00 thuis te zijn.. Kinderen eten bij opa en oma (patat, ze mochten kiezen 😁) en man is werken. Dus ik denk dat ik zo maar vast een maaltijdsalade haal. Nog tips welke wel/niet lekker zijn toevallig? 😉

HAHA!wait..what schreef op 25-01-2023 om 09:11:

Vandaag een lange dag in het ziekenhuis, ik verwacht rond 19.00 thuis te zijn.. Kinderen eten bij opa en oma (patat, ze mochten kiezen 😁) en man is werken. Dus ik denk dat ik zo maar vast een maaltijdsalade haal. Nog tips welke wel/niet lekker zijn toevallig? 😉

Succes/sterkte in het ziekenhuis. 

Qua salade: bij de ah vind ik de Marokkaanse couscous met kip altijd wel lekker, maar m'n favo is de maaltijdsalade met garnalen en sojaboontjes. Helaas mag ik die nu niet, maar ik kijk er ontzettend naar uit om die wel weer te mogen eten. Ik zet de garnalen (of de kip, bij die andere) altijd kort in de magnetron, vind ik net wat lekkerder. Bij de Jumbo is een salade met kip en appel en volgens mij zit daar ook pasta bij in, die vond ik ook lekkerder dan verwacht. Was volgens mij met honing-mosterddressing.

HAHA!wait..what schreef op 25-01-2023 om 09:11:

Ik had laatst bij ah ‘salade erbij’ met geitenkaas en balsamico/rode wijnazijn. Zijn nu in de aanbieding dus misschien niet meer te verkrijgen. En het is onvoldoende voor een maaltijd, dus zo’n tapas/mini aardappeltortilla erbij zou ik doen. Er zullen ook andere lekker zijn maar ik kies altijd iets glutenvrij uit.

AHI_43545239383733363737?revLabel=1&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

AHI_43545239393031303333?revLabel=1&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Gister was ik latig thuis en toverde de dahl van 2 dagen terug om in linzensoep met prei en rookworst. Er zullen zich wel wat India-ers omgedraaid hebben in hun graf denk ik, maar het was érg lekker. 
Vanavond denk ik witlof ham-kaas uit de oven met gebakken aardappeltjes. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-01-2023 om 10:21

rijst met paddenstoelenstoofpotje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.