Eten
Dolfje
20-01-2023 om 09:13
https://www.thereciperebel.com/white-chicken-chili/
Dit eten wij, maak het in de slowcooker.
RoosOpJeHoed
20-01-2023 om 10:26
Vandaag gaat het restant van de chili sin carne in wraps en met een bergje kaas in de oven. De 5yo zat gisteren al te zeuren over 'bah, bruine bonen´, dus die krijgt een wrap om te vullen met gerookte kip, roomkaas, tomaatjes, komkommer en avocado. Vind 'ie leuk, dus iedereen blij.
Koreveen
20-01-2023 om 10:50
Drukke dagen achter de rug. Woensdag vroeg weggereden naar ons kantoor in Amsterdam. Hele dag druk geweest. De volgende ochtend moest ik ook weer vroeg in A’dam zijn dus ipv heen en weer sjezen of in een hotel kruipen, ben ik bij mijn ouders wezen logeren. Was heel gezellig. Ik kreeg warme slofjes bij de deur en ma had heerlijk gekookt: rode kool met appeltjes en gekookte aardappels met stoofvlees.
De volgende ochtend gezellig samen ontbeten. Was echt fijn. Na weer een lange werkdag stond ik helaas wel in een lange file terug naar huis. Had gelukkig een appel en banaan in de auto. Thuis een tomaten-paprikasoepje opgewarmd en daarna koffer gepakt.
Lekker weekje wintersport met vrienden. Net aangekomen, zo auto ophalen. Vanavond koken onze vrienden pompoengoulash
MijnNaamIsHaas73
20-01-2023 om 11:13
Veel plezier Koreveen!
Wij eten vanavond een broodje hamburger met vanalles erop en eraan. Ovenfrietjes erbij.
Ted68
20-01-2023 om 11:31
Heb net regenboogforellen gekocht,en heb brokkoli, voor. Man en mij. De rest van de familie kookt buitenshuis met vrienden
afrodite05
20-01-2023 om 11:49
Veel plezier, Koreveen! Klinkt ook gezellig, die overnachting bij je ouders.
Ik ga vanavond weer pasta maken, maar dan met een rode saus en gehaktballetjes. In de saus gaan ui, wortel en bleekselderij (ok, en tomaten natuurlijk), ik moet alleen nog even bedenken of ik alles ga fijnsnijden of dat ik de staafmixer er doorheen haal. Ik vind het te weinig snijwerk om de keukenmachine voor uit de kast te halen, zwaar ding (KitchenAid Artisan). Tzt wil ik in een nieuw huis de keukenmachine standaard op het aanrecht hebben staan, ik denk dat ik hem dan veel vaker gebruik.
Elmie
20-01-2023 om 11:59
Fijne vakantie Korenveen. En fijn zo'n bezoek aan je ouders ❤️
Wij eten witlof met kaassaus, aardappelen en varkenshaas. Zoontje eet lasagne uit de vriezer.
Dolfje
20-01-2023 om 12:50
Fijne vakantie Koor!
Ik ben net door de sneeuw naar de sportschool gegaan en onderweg even lidl binnengestapt voor yoghurt want picnic komt wel vandaag maar zoals altijd vergeet ik wel iets met de bestelling.
ToetieToover
20-01-2023 om 16:57
Oja, de sneeuw. Inburgeringsles aan mijn Finse vriend gegeven: áltijd onder de indruk zijn van Nederlandse sneeuw, hoe weinig er ook ligt
.
Vriend kookt nog steeds, vandaag heeft hij zelfs zadencrackers gebakken
en die aten we met wortelsalade (dressing door mij gemaakt), hummus (k&k) en mosterdsoep met spekjes. Die soep wilde hij graag leren maken, want die vindt hij erg lekker. Dus stonden we samen in de keuken en vond hij dat ik me er teveel mee bemoeide want ik moest rust nemen en dan kon hij ongestoord een dubbel pakje spekjes in de soep kiepen
.
We hebben ook meteen boboti in een ovenschaal gemaakt, voor later vandaag. Ik heb er nu al zin in 
Dolfje
20-01-2023 om 17:11
Oh mosterdsoep dat vind ik ook zo lekker.
Heb de white chili net geproefd, lekker! Heb natuurlijk niet het complete recept gevolgd maar had nog jalapenos in een potje in de koelkast en die erdoor gedaan, is lekker pittig.
Elmie
20-01-2023 om 17:46
Klinkt gezellig samen in de keuken Toet!
En jouw gerecht klinkt lekker Dolf 😋
Ik zit (met het eten) te wachten op man die nog even naar de apotheek is voor zoon. Het appel Kruimeltoetje is ook over een kwartier klaar. Maar even warm houden dan maar 😎
Dolfje
20-01-2023 om 18:10
Dat was het! Heb het net op, met tacoschelpen en sla, tomaat en salsa ( uit een potje wat ik in de kast vond).