Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gebroken dienst vandaag dus soep vanmiddag thuis en moet nog even kijken wat ik vanavond mee neem.
Man maakt tikka massala ( van pataks)met kip en bloemkool en eet er naan bij.

Vandeweek postte ik hier een recept voor chili sin carne en vond het eigenlijk wel een goed idee om zelf weer eens te maken. Dus dat staat op de planning voor vanavond. Erbij basmatirijst, crème fraîche en plakjes avocado. Morgen gaat de rest van de chili in een wrap en dan in de oven met kaas.

Ik maak oosterse wraps met kip. Daarbij een chilisausje.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2023 om 15:55

ik heb nog wat gebakken aardappeltjes met varkensreepjes en daarbij salade van ijsbergsla met geitenkaas, tomaatjes, komkommer en .......  kijken wat er verder in de koeling ligt

Ik ben wat later thuis vandaag. Gisteren niets klaargemaakt dat zo de magnetron in kan, dus ik denk dat het pizza's worden. Een erwtensoep of stoofpot gaat te lang duren.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-01-2023 om 16:31

Schouderkarbonade en courgette 

yette

yette

19-01-2023 om 17:48 Topicstarter

Volkorenpasta met spekjes, roomkaas en een zacht geitenkaasje. En een flinke bak gemengd groenvoer.  

Wij hadden frietjes met broodjes hamburger, zelfgemaakt. Het was weer smullen geblazen. Eigenlijk kom ik zelden nog in een snackbar, maar volgende week wel weer een keertje.

Morgen hoef ik niet te werken en ik heb in de planning om erwtensoep te maken. Het is er goed weer voor!

Vandaag een betere dag, al was ik duidelijk vermoeid want ik haalde twee projecten door elkaar vandaag. Was hilarisch, al was ik het ‘lijdend voorwerp’. Ze dachten eerst dat ik een grapje maakte en lachten met mij maar daarna konden ze verder om mij lachen want het was echt. 
vriend verzorgde het eten (want hij vrij en ik thuiswerken):

Pannenkoeken met gebakken peerpartjes, meegebakken walnoten en gecondenseerde melk & twee cappuccino, want moe. 

en

Ovenpatat met mayo en een ‘salade erbij’ (geitenkaas honing balsamico/rode wijn).

Mijn Fin had die salade speciaal voor mij erbij gehaald omdat ik “altijd iets bij de aardappels wil” . Hij zat duidelijk te vissen naar een compliment daarover maar ik heb hem er even niet zo subtiel aan herinnerd dat Finnen dat niet doen. Als ze hun bord leegeten, is dát het compliment. Dat vertelde hij toen hij mijn vrienden ‘overdreven’ vond doen over hoe lekker het eten was. Haha, cultuurdingetje. Bovendien had hij het slechts zelfgekocht en zelfgehusseld, daar ben ik niet van onder de indruk 

Pepperoni schreef op 19-01-2023 om 19:05:

Wij hadden frietjes met broodjes hamburger, zelfgemaakt. Het was weer smullen geblazen. Eigenlijk kom ik zelden nog in een snackbar, maar volgende week wel weer een keertje.

Morgen hoef ik niet te werken en ik heb in de planning om erwtensoep te maken. Het is er goed weer voor!

Oja goed plan, erwtensoep! Zet jij dan ook zo’n enorme pan vol buiten om af te koelen?

Wat betreft de chili sin carne bedacht ik later dat ik ooit dit recept als basis heb gebruikt: https://www.degroenemeisjes.nl/chili-sin-carne/ maar inmiddels is het mijn eigen versie. (en tortillachips en rijst allebei vind ik bijvoorbeeld overdreven dus zal ik nooit doen)

Hier vanavond volkoren rigatoni met spinazie en blauwe kaas. Snel, makkelijk en lekker want lang geleden.

ik wilde burritos maken maar was zo laat thuis dat ik langs de Lidl ben geracet voor broodjes. Voor de kinderen soep uit zak erbij. 

Het is tijd voor zuurkool, met appel en worst vanavond! En misschien nog rozijnen erin als ik daar zin in heb als ik aan het koken ben. 

Vandaag een vrije dag. Morgen nog 1 dagje werken en dan een weekje vrij. Ga vanavond uit eten met een vriendin, veel zin in. 
Lief en de frutjes eten Indiase kip, sperziebonen, rijst.

Cous cous met. Aubergine,courgette,kip, aardappel,wortel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.