Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

05-01-2023 om 14:13

Gefeliciteerd Moosey, en sushi... heerlijk! Succes met maken alvast en geniet ervan!

Dat klinkt lekker Roosopjehoed. Heb je een receptje?

gefeliciteerd moosey 

Wij eten vandaag bami met vlees/saus restjes die we nog in de diepvries hadden

Gefeliciteerd Moos!

Ik ben sport-ontwijkend gedrag aan het vertonen, zit al een half uur met mijn sportkleding aan op de bank. Maar ga zo echt. Maar dan echt  ben ongesteld en moe en heb nergens zin in maar wel in zoet en zout.
Heb nu wel al weekend, man is daar ook blij mee want dan kan ik voortaan op vrijdag weer fatsoenlijk koken..
Vandaag eten we dit :  https://eatertainment.nl/recept/gebakken-broccoli-rijst-met-achterham-en-ei maar dan niet met omelet maar gebakken eieren ( en zonder gewone rijst erdoor). Ik doe er alleen ook nog wat taugé door denk ik. 

@Moos, hahaha dat zou wat zijn. Gekste wat ik heb meegemaakt in de trein is iemand die zijn haar ging bijpunten. Oke dan. En daarna zijn teennagels ging bijknippen! Ik ben een stukje opgeschoven, dat kon toen nog, toen de treinen nog niet stampvol zaten enzo. 
@Dolfje, ik voel met je mee! Ik sportte vroeger twee dagen in de maand niet en die waren rond de menstruatie. Tegenwoordig is mijn baarmoeder weg maar heb ik nog steeds twee lamlendige dagen. Die gun ik mezelf 

vanmiddag heel praktisch gegeten: gekookte eitjes, zadencrackers met hummus, wortelsalade met pinda’s. 

Vanavond een recept van het voedingscentrum: linzen-pompoenstoof met ras el hanout. Om het wat voedzamer te maken, rasp ik er halloumi overheen. En bouillon uit de vriesvoorraad in plaats van een blokje. En ik gebruik peterselie in plaats van koriander. En zilvervliesrijst in plaats van brood. Maar verder is het wel het idee van dit:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/stoofpot-van-linzen-met-pompoen.aspx?utm_source=DMdelivery&utm_medium=email&utm_content=&utm_campaign=Menu%20van%20de%20week%20%282023-01-05%29

JtM schreef op 05-01-2023 om 14:13:

Gefeliciteerd Moosey, en sushi... heerlijk! Succes met maken alvast en geniet ervan!

Dat klinkt lekker Roosopjehoed. Heb je een receptje?

Ja, min of meer. Het is hierop gebaseerd: https://www.lekkerensimpel.com/pasta-ovenschotel-met-pepperoni/ Ik bak wat meer groente mee (paprika en champignons) en tomatenpuree. Ricotta erdoor ipv eroverheen. Geen tomatenblokjes dus.

Wat eet iedereen weer lekker!

Ik ga zometeen uit eten bij een visrestaurant, zin in 😋

Hartelijk gefeliciteerd Moosey! 

Wij aten pittige kipfilet met krieltjes uit de oven en gemengde groenten.  

Moosey gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Moos! Ik hoop dat de sushi heeft gesmaakt!

Mijn etentje van gisteren was heerlijk! Vooraf een proeverij van verschillende voorgerechtjes, oa gefrituurde kleine (inkt)visjes, aardappeltortilla met anjovis, sashimi van zalm met piccalilly en sardines met iets van een salsa. Tussen was een vissoep,  van palingbouillon. En hoofd gegrilde rode poon.

Vanavond weer uit eten

Wij gaan vandaag buiten de deur lunchen en ik ben van plan dat zo uitgebreid te doen dat ik vanavond niet hoef te koken 

Gefeliciteerd Moos en lief!

Wij gaan vanavond elk met een frut uit eten. Lief gaat met oudste naar een restaurant waar ze vooral Zuid-Amerikaanse gerechten hebben, en ik ga met jongste naar een pannenkoekenrestaurant. 

Leuk Teig om ook apart met de kinderen eens iets te doen en niet altijd samen.

Ik ben vrij maar moest toch de wekker zetten want de kapster komt zo. Zou daarna een lunch hebben maar dat gaat niet door. Nu komt vanmiddag als het goed is mijn moeder op de koffie en kunnen we hopelijk een klein stukje wandelen.

We eten een shoarmabowl vandaag (rul gebakken gehakt met zelfgemaakte shoarmakruiden en tomaten en ui erdoor met sla en cherrytomaten ). De sla moet ik alleen nog even kopen straks want dat was ik vergeten te bestellen bij picnic. Erbij ook tzaziki maar dat is k&k want had man laatst eens gekocht.

Leuk idee, Teigera! 

Hier zat ik al twee dagen te stoeien met de planning. Morgen kom ik pas rond etenstijd thuis van mijn moeder en eigenlijk alles wat ik aan gerechten had bedacht, kost nog wel wat voorbereidingstijd. Net besloten om dan vandaag het eten voor morgen vast te koken, zodat we dat alleen nog hoeven op te warmen (geniaal idee, dat ik daar nou 2 dagen over heb gedaan...). Dus vanavond staan er zelfbelegde pizza's op de planning. De bodem is met courgette (k&k) en als topping heb ik wat courgette, champignons, ui, paprika, ham en salami. Oh en natuurlijk mozzarella en geraspte kaas. 

De 5yo wilde spruitjes eten... Dus we eten spruitjes met gebakken aardappels en kip. Zoon kennende eet hij hooguit een halve spruit vanavond

Ik ga het weekmenu van het voedingscentrum afwerken geloof ik. Vandaag bietensoep, vindt Finse vriend erg lekker.  Fijngehakte eitjes erover had ik niet zelf bedacht maar smaakte lekker erbij. En naar goed Fins gebruik moest er mosterd en crème fraiche overheen. Erbij aten we zadencrackers met zoute haring.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/borsjt.aspx?utm_source=DMdelivery&utm_medium=email&utm_content=&utm_campaign=Menu%20van%20de%20week%20%282023-01-05%29

en vanavond wordt het nasi (restje rijst met gewokte prei, ui, omeletreepje, uitgebakken spekjes) met gegrilde kipfilethaasjes met snelle satésaus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.