Eten
Herfstappeltaart
04-01-2023 om 13:04
Wortelsalade met sinaasappelsap en rozijnen, aardappelwedges uit de oven, vissticks.
yette
04-01-2023 om 14:24
Shakshuka en salade. Erbij luxe afbak-stokbroden met olijven en zo. Die laatste waren eigenlijk bedoeld voor de feestdagen en liggen nogal in de weg in de vriezer.
Teigera
04-01-2023 om 14:43
Gisterochtend heeft mijn vader de frutjes opgehaald, ze zijn lekker aan het logeren. Morgenochtend haal ik ze weer op. Dus het is lekker rustig thuis, wij hadden een ongestoorde nacht vannacht en zij hebben het ook hartstikke fijn bij opa en oma.
Gisteravond kwam ik uit werk en had lief een pan Surinaamse bami met roti kip gemaakt, erg lekker. Vanavond bestellen we Indiaas. Lekker lui
.
MijnNaamIsHaas73
04-01-2023 om 15:31
vanavond een stukje kabeljauw, ga ik omwikkelen met Parmaham en dan bakken in de oven of pan.
Restjes friet en pommes duchesse uit de airfryer en een zak voorgesneden groenten om te roosteren in de oven, aangevuld met groene asperges
Dewi-Sri
04-01-2023 om 16:05
Vanavond maar weer eens een traybake met knolselderij, pastinaak, krieltjes en bleekselderij. Die laatste blancheer ik maar even, denk ik, want ik ben bang dat hij anders erg hard wordt. Oh ja, venkel gaat er ook door, om echtgenoot te troosten bij alwéér een traybake. Maar je, het kan zo de oven in en ik loop tenminste niet weer te klooien met 'n twee pannen.
ToetieToover
04-01-2023 om 16:59
gevulde paprika’s: er zit in: een bonenmix (zwarte bonen, witte bonen, kidneybonen) in, cajun kruidenmix, zwarte bonenpuree en chipotle saus, bovenop cheddar
te verorberen met ijsbergsla met mais en geroosterde pompoenpitten
en courgetterolletjes (yep, aanbieding
): lange plakken geroosterd in de oven (balsamico en olijfolie) en dat gevouwen om een soort balletje van geitenkaas, pijnboompitten en walnoten, met italiaanse kruiden. Kerstomaatjes ernaast.
Met het idee dat het vanmiddag makkelijk te eten zou zijn maar nee; de ballen waren te groot dus ik zat alsnog te kliederen onderweg in de trein. Alleen de tomaatjes hebben zich netjes gehouden. En het was wat weinig dus nu zit ik heel ongeduldig op de oven te wachten tot die paprika’s klaar zijn.
afrodite05
05-01-2023 om 08:31
Die courgetterolletjes klinken wel erg lekker, Toetie. Jammer dat ze onderweg lastig te eten waren.
Hier staat vanavond wederom een stamppotje op het menu: spruitjesstamppot. Of eigenlijk gewoon puree met spruitjes erdoor geroerd, mag je dat stamppot noemen? Anyway, ik moet straks nog even een bakje hachee/stoofvlees/wat het ook was uit de diepvries trekken voor erbij.
JtM
05-01-2023 om 08:40
Wij eten vanavond weer een AVG'tje: verse bladspinazie met gebakken pijnboompitjes voor vriend en mij, voor zoon spinazie a la creme. Gebakken aardappeltjes uit de airfryer en kipshoarma.
Teigera
05-01-2023 om 08:42
Het Indiase restaurant waar we wilden bestellen was dicht gisteren. Toen hebben we besloten voor pizza te gaan, ik had met oa champignons en veel kaas, lief met paprika, ui en kaas. Simpel maar lekker.
Vanavond eet lief met de frutjes nasi met tofu, ei, roerbakgroenten en ik neem een bakje van dinsdag mee want ik moet werken.
Herfstappeltaart
05-01-2023 om 13:12
Aardappelkroketjes uit de airfryer (nog steeds kerst leftovers), doperwtjes en hardgekookte eieren.
Moosey
05-01-2023 om 13:17
Lief en ik jubileren vandaag, we zijn 13 geworden. Ik ben benieuwd of we ook gaan puberen binnenkort 
Anyway, dat moet gevierd worden. Uit eten gaan zit er nog even niet in, dus hebben we bedacht dat we sushi willen maken. Heul lang geleden dat ik dat heb gedaan, heb zelfs m’n rolmatje niet meer. Zo dus maar eerst even naar de grote stad om een toko te overvallen 
Toetie, ik las slordig en dacht dat je in de trein die courgette-rolletjes zat te maken om die dan thuis in de oven te stoppen. En dat dat toch wat onhandig was 
RoosOpJeHoed
05-01-2023 om 14:04
Gefeliciteerd Moosey, ik hoop dat jullie nog héél veel jaren meer mogen jubileren!
Wij eten vanavond pastaschotel uit de oven met pepperoni en geraspte kaas (en champignons, ui, paprika, tomatenpuree en ricotta)