Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 03-01-2023 om 14:33:

Ik had toevallig net de Allerhande meegenomen bij het boodschappen doen. Even ingekeken. Ik vond het wel meevallen qua vreemde recepten. Het raarste recept vond ik een boerenkolschotel met (gerookte?) zalm. Ja, er zitten wel wat gerechten bij die mij niet zo lekker lijken, maar dat soort recepten staan er altijd wel in en die maak ik gewoon niet. Dingen met pastinaak en venkel bijvoorbeeld. Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan de vreemde recepten vond, Anijsblokje

Wat mij betreft...boerenkool met gerookte kip en appelcompote, stamppot met winterpeen, kimchi en speklapjes, vegan andijviestamppot met garam massala en cashewnoten (waar dan ook kikkererwten en bloemkool bij zitten ook nog), zuurkoolstamppot met gedroogde abrikoos...dat waren ze geloof ik hoewel ik een paar andere combinaties ook dubieus vind. Zoals inderdaad de boerenkool ovenschotel met zalm.

anijsblokje schreef op 03-01-2023 om 15:11:

[..]

Wat mij betreft...boerenkool met gerookte kip en appelcompote, stamppot met winterpeen, kimchi en speklapjes, vegan andijviestamppot met garam massala en cashewnoten (waar dan ook kikkererwten en bloemkool bij zitten ook nog), zuurkoolstamppot met gedroogde abrikoos...dat waren ze geloof ik hoewel ik een paar andere combinaties ook dubieus vind. Zoals inderdaad de boerenkool ovenschotel met zalm.

Aha ja dat zijn allemaal van die dingen die wij of nooit eten of op een andere manier eten (andere combinaties). Maar ik snap je wel, je noemt nu allemaal dingen die ik niet zou maken.

anijsblokje schreef op 03-01-2023 om 15:11:

[..]

Snel de allerhande inkijken, lees ik hier . Ik zie er wel wat in en zou het eten vermoed ik  op de appelmoes en abrikozen na want mijn lijf eet maar beperkt dingen die aan bomen groeien. Ik eet ook meestal andijviestamppot met noten en kaas. En zuurkool met gerookte zalm. Het ligt een beetje aan de kruiden die erbij komen wat mij betreft. Een speklapje met kimchi lijkt mij best lekker!

maar goed, vandaag kipstoofje deel 2 met sperziebonen en rijst 

en een eclectische combi voor de lunch: zoete aardappels, spinazie, kikkererwten, zongedroogde tomaatjes, walnoten en witte bonenhummus met zoete uien. 

Ik maak vanavond nasi met een gebakken ei

Nasi met ajam ketjap.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-01-2023 om 18:27

Een late Happy newyear voor iedereen! Dat er maar weer volop lekker gekookt gaat worden maar dat komt vast goed  ,

Ik heb iets in de oven staan wat ik echt nooit maak (picnic bracht me op een idee); macaroni met ham en kaas. Erbij heb ik sugarsnaps gewokt (waren al geblancheerd) met knoflook. Is wel een beetje een risico want nogmaals ik maak dat nooit maar ik ken inmiddels mijn eigen kookkunsten aardig; als ik loop te flansen wordt het meestal heerlijk   

Happy New Year allemaal! Dat het maar een mooi (en gezond) culinair jaar mag worden. 

Nieuwjaarsdag dag kookte ik bij mijn ouders. Risotto met groene asperges en een salade van gemengde sla (gered van het werk van Brown, anders moest 't weg) met een tomaat en pompoenpitten. Niet erg passend bij 't seizoen, maar de keuze bij de groeneman was nog erg kersterig en ik zag dat ook als redden.

Gisteren hadden we kikkererwten-knoflooksoep met spinazie en lekker brood erbij. 

Vanmiddag ben ik met een vriendin gaan lunchen. Ramen. Ik had shoyu ramen met spinazie, zeewier, paddestoelen en een eitje. 

Nu maak ik een groente biryani. En ik rooster wat pinda's en cashews. En mango-peterselie chutney (bij gebrek aan koriander). 

TanSwallow86

TanSwallow86

03-01-2023 om 19:43

Ik zou vandaag iets met hamlappen dien, maar mijn rug is het niet mee eens, veel pijn. Kan vandaag niet lang staan, dus maar een zak chips open getrokken. Nibbit sticks

Vandaag aten we rijst met hete kip en komkommers-ui-rode pepers in zoetzuur

En na de koffie heb ik alvast een lasagne gemaakt voor morgen. Die staat nu af te koelen op 't aanrecht, kan hij over een paar uurtjes lekker in de koelkast. 

aardappels met rode kool en appel met erbij casselernacken (gekocht in Duitsland) iets wat lijkt op casselerrib, maar het is toch net wat anders.

Ik heb gisteren in mijn pauze champignons en spekjes gebakken en met bloemkool in een ovenschaal gemikt voor vanavond. Dat eten we dus.

Ik ga vanavond dus de andijviestamppot maken, ik weet nog niet of ik er spekjes doorheen doe, er gaat in elk geval een braadworstje bij. 

Toe moeten we maar iets van het ijs eten dat nog in de diepvries staat van kerst/o&n, ik wil die ruimte terug zodat ik weer brood kan invriezen. 

De yoga was trouwens best wel fijn, ondanks dat ik overdag best veel last van alle kwaaltjes had, dus ook dat viel me mee. 

Gisteravond Auf wiederschnitzel met tuinerwtjes en rösti rondjes. 
Vanavond courgetti met champignons, paprika en met het laatste restje pastasaus uit de vriezer. Dit weekend een nieuwe batch maken. 

Ik zag dat de courgettes in de bonus zijn en ik moet vandaag boodschappen doen, dus ik denk iets van volkoren pasta met courgette, gedroogde tomaten en parmezaanse kaas. Even weer wat zomervibes.

Oh en @Toetie: Jouw eclectische menu's lijken me juist vaak heel lekker! 

Stamppot met bietjes, ui, magere spekblokjes en appel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.