Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

02-01-2023 om 15:24

Gefeliciteerd Mama-inge. 

Vanavond mini chipolata worstjes of ik eet ze zo of doe ze op een bruin bolletje 

Dolfje schreef op 02-01-2023 om 11:31:

Wij eten groenteballetjes uit de airfryer en erbij courgette /ui/tomaat.

https://www.landleven.nl/inspiratie/lekker-eten/2016/juli/courgettestoof-met-tomaten/

Aanvulling ik maak deze courgettestoof.

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag mama Inge

Wij aten gekookte aardappelen, sperzieboontjes en braadworst. 

Wij aten vanavond een vega kaas-gebeuren (plak kaas met crunchy omhulsel, het mag de naam 'schnitzel' niet dragen), met broccoli en aardappelsterren (restje Kerst) uit de oven. 

Kippensoep uit de vriezer. Lekker makkelijk na een dagje werken. 

Vandaag zuurkoolstamppot met een paar plakjes in stukjes gesneden rauwe ham erdoor voor 't smaakje (wederom kerstrestje uit de vriezer).

Ondanks nieuw rooster blijft de dinsdag bij mij ochtend en avonddienst. Vanmiddag thuis eet ik een kom soep ( k€k van la place bij de jumbo gekocht net) en heb nog komkommer en feta en een stuk gerookte kip wat ik meeneem vanavond.
Man eet pulled chicken met een rotischijf.

Vanavond komen er vrienden en die nemen bolognesesaus mee. Volgens hen de beste bolognese ooit. Ik ben benieuwd. 

Dinsdag, dus vanmiddag werken
Een makkelijke maaltijd, maar weet nog niet wat.
Meestal eten we soep met broodjes, maar dat hebben we afgelopen vrijdag gehad, nu nog even geen zin in.
Maar eens kijken wat er in de diepvries zit.

Nog bedankt voor de felicitaties 

Eigenlijk had ik andijviestamppot voor vandaag bedacht, maar omdat ik vanavond ga sporten (proefles zwangerschapsyoga), lijkt het me handiger om iets lichters te eten. Dus het wordt een wokgerecht met kip, paprika, mango, misschien nog wat erwtjes of andere groente die ik nog ga halen en ik wil er kokosrijst bij maken. Even uitzoeken hoeveel water er dan nog bij moet zodat ik geen kookvocht hoef af te gieten. 

JtM

JtM

03-01-2023 om 11:41

Ik ben ook weer aan het werk, vriend is deze week met zijn bedrag qua opslag overhuizen. Hopelijk is hij vandaag op tijd klaar zodat hij kan koken
We eten in ieder geval gebakken aardappeltjes, broccoli en een kip schnitzel. 

Ik ga rodekoolsalade maken, maar ik weet nog niet hoe! Appel erin ja/nee maar dat besluit ik wel als ik het aan het maken ben. 

@Moosey: De lekkerste ooit...jullie hebben dus hoge verwachtingen voor vanavond! 

En @afrodite, veel plezier bij de zwangerschapsyoga, ik hoop dat het je bevalt! 

Heeft iemand de nieuwe Allerhande al? Ik at daar afgelopen week de winterpeen/rode linzen/wortel/paprika/chorizosoep uit en dat was lekker. Maar er staan ook hele bizarre recepten in...kan even geen voorbeeldje bedenken en heb de Allerhande niet hier, maar vroeg me af of iemand anders het al gezien had.

Ik heb geen allerhande, ben wel nieuwsgierig
Nu haha.

ik eet vanavond kabeljouw met gepofte tomaatjes en groene aspergepuntjes uit de oven. Rest van gezin wilde graag pasteitjes dus maak zo champignonragout. 

Ik had toevallig net de Allerhande meegenomen bij het boodschappen doen. Even ingekeken. Ik vond het wel meevallen qua vreemde recepten. Het raarste recept vond ik een boerenkolschotel met (gerookte?) zalm. Ja, er zitten wel wat gerechten bij die mij niet zo lekker lijken, maar dat soort recepten staan er altijd wel in en die maak ik gewoon niet. Dingen met pastinaak en venkel bijvoorbeeld. Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan de vreemde recepten vond, Anijsblokje

Ik ben nu ook benieuwd naar de allerhande hhaha.

Wij eten zelfgekruide kipshoarma met zelfgemaakte knoflooksaus en salade ernaast. Met pitabroodjes (uiteraard 😁).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.