Eten
Herfstappeltaart
01-01-2023 om 15:36
afrodite05 schreef op 01-01-2023 om 09:43:
[..]
Dit vind ik altijd een lekker vega gerecht: Griekse preiflan met witte kaas https://www.ah.nl/r/704164. Je zou de witte kaas door feta kunnen vervangen, of als feta of witte kaas te heftig is voor mee-etende kinderen misschien door "gewone" geraspte kaas.
Ha dankje!
Moosey
01-01-2023 om 16:11
Dolfje schreef op 01-01-2023 om 15:14:
[..]
Bij mij ook, vandaag nog even niet. Na een avond drank de dag erna een niet te stoppen trek. Wil nu de komende 3 weekenden niet drinken en veel gaan sporten.
Toch een soort Dry January Dolf? 
Ik heb Nieuwjaarsgedoken! Het was echt koud maar toch ook goed te doen. En supergezellig.
Het wordt vette klep vanavond. Maar lief wil daar wel perse appelmoes bij dus die moet ik even koken.
Dolfje
01-01-2023 om 16:29
Moosey schreef op 01-01-2023 om 16:11:
[..]
Toch een soort Dry January Dolf?
Ik heb Nieuwjaarsgedoken! Het was echt koud maar toch ook goed te doen. En supergezellig.
Het wordt vette klep vanavond. Maar lief wil daar wel perse appelmoes bij dus die moet ik even koken.
Ja 3 weken want dan hebben we een festival. En dan wil ik eigenlijk tot carnaval ook weer een paar weken niks drinken.. Maar ja dat zeg ik nu met de koppijn nog van het bier van gisteren
watertoren
01-01-2023 om 16:54
Dolfje schreef op 01-01-2023 om 16:29:
[..]
Ja 3 weken want dan hebben we een festival. En dan wil ik eigenlijk tot carnaval ook weer een paar weken niks drinken.. Maar ja dat zeg ik nu met de koppijn nog van het bier van gisteren
![]()
Haha ik vind jou altijd zo grappig en een levensgenieter. Ik lees jou altijd graag. Ik ben nog een beetje wrak van gisteren. Niet ziek dus geen kater maar moe. Ik ben vanmiddag heel even naar mijn stamcafee gegaan voor de nieuwjaarsduik. Er staat elk jaar een badje bij de voordeur. Daar moet je eerst in want anders kom je niet binnen. Ik ben nu al weer thuis want ik ben moe. Ik ga nu ik hou van Holland terug kijken van gisteren
Dolfje
01-01-2023 om 17:16
watertoren schreef op 01-01-2023 om 16:54:
[..]
Haha ik vind jou altijd zo grappig en een levensgenieter. Ik lees jou altijd graag. Ik ben nog een beetje wrak van gisteren. Niet ziek dus geen kater maar moe. Ik ben vanmiddag heel even naar mijn stamcafee gegaan voor de nieuwjaarsduik. Er staat elk jaar een badje bij de voordeur. Daar moet je eerst in want anders kom je niet binnen. Ik ben nu al weer thuis want ik ben moe. Ik ga nu ik hou van Holland terug kijken van gisteren
Haha jij bent volgens mij een grotere levensgenieter vandaag naar de kroeg
leuk idee wel zo die nieuwjaarsduik. Ik ben niet echt brak als zijnde misselijk maar wel de hele dag al koppijn en moe. Ben zelfs vanmiddag even op de bank in slaap gevallen.
Hebben net de mosterdsoep van de delicatessenzaak hier op, was erg lekker, en gooi dadelijk de saucijzenbroodjes in de airfryer.
FaithfulDuck87
01-01-2023 om 18:00
hier worden het nog wat hapjes als diner. Moet toch ook maar op, en dan vanaf morgen weer 'normaal' eten. Wil toch weer proberen om wat kilo's kwijt te raken.
yette
01-01-2023 om 18:06
Iedereen een gelukkig, smakelijk en gezond '23 gewenst 💜
Stoer hoor, zo'n nieuwjaarsduik! Lijkt me best eens leuk. Maar ik denk dat ik, als het erop aan komt, toch meer van het nieuwjaars-pootje-baden ben
Zometeen maak ik boeren-omelet met ui, paprika, champignons, snijbonen, gehakt en krieltjes (die laatste drie zijn de kliek van gisteren).
Broodjebrie
01-01-2023 om 18:07
Naast de soep heb ik nog een tosti gemaakt, en net nog wat yoghurt op. Had toch meer trek dan ik dacht haha.
Koreveen
01-01-2023 om 18:12
Happy New Year kookgodinnen.
Gisteravond gezellig met de buurtjes geborreld en spelletjes gedaan. Voordat we Kolonisten van Catan hadden uitgespeeld, gaat er altijd fanatiek aan toe, was het 2 uur. En daarna nog wat andere spelletjes gedaan. Rolde laat (vroeg op de ochtend) m’n bed in
Wij hebben uiteraard wel de Nieuwjaarsduik gedaan. Was wel nodig om weer helder te worden. Daarna met de duikers de laatste oliebollen van gisteravond soldaat gemaakt.
Zometeen kopje soep met een stokbroodje met de laatste smeersels.
Grappig jouw Nieuwjaarsduik, Watertoren. En top dat jij ook bent geweest, Moos.
Moosey
01-01-2023 om 18:24
Ja, ik moest nog aan je denken natuurlijk, jij bent zo ongeveer de enige die ik ken die dat doet. Maar ik heb de smaak wel te pakken geloof ik.
ToetieToover
01-01-2023 om 20:23
Vandaag zuurkool, want mijn oma riep altijd dat het ‘een bezem voor de maag’ was dus dat werd het. Met aardappelpuree en warmgerookte zalm, het was voor de verandering eens lekker aangenaam om buiten bij het rookoventje te staan. Meteen kipfilets en paprika’s gerookt voor de lunch morgen.
Brunch was vrij uitgebreid omdat we logees hadden en iedereen laat wakker was (behalve ik natuurlijk weer
) dus ik was aan het bakken geslagen voor de brunch: cake, kwark-rozijnenbroodjes, ovenomelet, opgebakken stokbroodplakjes met gesmolten kaas.
Met veel koffie en wel zoveel dat ze zelf maar hun bonen moesten malen (ik heb een handmaler) en ik heb overgeslagen, wegens mijn goede voornemen. Sinaasappel/grapefruitsap erbij, ik kreeg er een soort pasen gevoel bij eigenlijk.
Ted68
01-01-2023 om 20:54
Ik heb de griep, dus man zat gisteravond alleen achter de oesters. Vanavond heeft hij lamsgigot,met sla en patat gemaakt. En morgenavond staat de verse kaas fondue op het programma. Hoop dat ik daar van kan genieten....
Pepperoni
02-01-2023 om 01:17
Iedereen een goed en smakelijk 2023 gewenst!
Op oudjaarsdag had man groentesoep gemaakt, en ik een lekkere pastasalade met shaslicks en stokbrood met kruidenboter. In de loop van de avond kwamen de hapjes op tafel en we zijn goed het nieuwe jaar ingegaan
Het werd een latertje want druk op straat en was weer erg gezellig met z'n allen.
Vandaag aten we zelfgebakken friet met shaslicks die we over hadden van de vorige dag. Ook erg lekker.