Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag als elke zondag zelfgebakken frietjes en ik maak er een uitgebreide, zo gezond mogelijke salade bij.
Vanaf vandaag gaat mijn goed voornemen in: meer variatie proberen te brengen in de maaltijden en meer recepten uitproberen dus minder op de automatische piloot. Vooral ook meer variatie in vegetarische recepten.

Herfstappeltaart schreef op 01-01-2023 om 09:37:

Vandaag als elke zondag zelfgebakken frietjes en ik maak er een uitgebreide, zo gezond mogelijke salade bij.
Vanaf vandaag gaat mijn goed voornemen in: meer variatie proberen te brengen in de maaltijden en meer recepten uitproberen dus minder op de automatische piloot. Vooral ook meer variatie in vegetarische recepten.

Dit vind ik altijd een lekker vega gerecht: Griekse preiflan met witte kaas https://www.ah.nl/r/704164. Je zou de witte kaas door feta kunnen vervangen, of als feta of witte kaas te heftig is voor mee-etende kinderen misschien door "gewone" geraspte kaas. 

Wij hebben in elk geval mosterdsoep die ik bij de delicatessenzaak hier gehaald heb. Verder nog even kijken wat we eten. Gebakken ei misschien.
En heb saucijzenbroodjes voor straks.
Morgen weer op dieet 

Gelukkig Nieuwjaar!
Traditioneel eten wij ‘vette klep’ op 1 januari (friet en snacks) maar ik zal ns zien waar lief zin in heeft. Ik vind zuurkool ook nog een goeie optie. 
En ik zit te twijfelen of ik zo om 12 uur mee ga doen aan een kleinschalige nieuwjaarsduik hier. Er zijn sowieso wat leuke mensen, dus alleen al daarom is het leuk. Maar of ik het water in durf… Zou wel een mega zelfoverwinning zijn, ik durf in de sauna niet eens in het dompelbad

oh Brrr nieuwjaarsduik, moet er niet aan denken al zou ik er nu misschien wel van opknappen  
We waren dus niet eens zo laat thuis maar mijn hoofd is niet blij en mijn keel ook niet omdat er flink gepaft werd om mij heen ( stonden in een partytent).
En nu door al die koolhydraten gisteren mega trek.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-01-2023 om 10:22

folle lok en seine! 

nog geen idee wat ik eet vanavond. Heb nog een currysoepje in de vriezer liggen of een vulling voor een wrap ligt er geloof ik ook nog. 

Gelukkig 2023 gewenst!
Gisteravond was heel gezellig. We aten een mooi stuk vlees met chimichurri, groene asperges en aardappelballetjes. Gezellig spelletjes gespeeld, gekletst, hapjes gegeten. Oudste frut mocht voor het eerst opblijven en voelde zich ook 's nachts nog helemaal blij. Geloof dat ze nu net de trap af komt, die heeft goed uitgeslapen. Vanavond eten we hapjes, mini rundervinkjes, mozzarellasalade, brood met dips, mini sate, rauwkost.

Een gelukkig, gezond en smakelijk 2023 voor iedereen hier 💫

Wij eten vanavond pasta pesto met kip en broccoli.

Ik heb net een pasteitje ragout op en die is best machtig dus ik denk dat ik vanavond iets lichts eet  

Wij eten vanavond een restje stoofvlees en een restje zuurkoolstamp. Lekker en makkelijk.

Ik heb nog een hoop vlees over van de gourmet van gisteren. Die bak ik vanavond in de pan en ik eet er stokbrood met kruidenboter bij die ook nog over is. 

Ik eet vanavond soep, heb ik net bedacht.

Het wordt hier een combi van de borrelplank van gisteren en ik heb nog wat pitabroodjes en vegetarische kipstukjes met sla en komkommer en knoflooksaus.

Ten eerste voor iedereen de allerbeste wensen, veel geluk, gezondheid en vrolijkheid in 2023. En voor al diegenen die het moeilijk hebben: heel veel sterkte en moed om de problemen aan te kunnen, durven en willen aanpakken.

Hier vanavond gevulde paprika's met gehakt en rijst. De rijst kook ik in kippenbouillon, dat geeft net war meer diepte.
Morgen gaat de disciplineplicht weer op stoom: er moeten wat kilo's af en ik ga weer aan mijn conditie werken. Alles op een niet te hoog pitje, anders hou ik het toch niet vol.

Dewi-Sri schreef op 01-01-2023 om 15:12:

Morgen gaat de disciplineplicht weer op stoom: er moeten wat kilo's af en ik ga weer aan mijn conditie werken. Alles op een niet te hoog pitje, anders hou ik het toch niet vol.

Bij mij ook, vandaag nog even niet. Na een avond drank de dag erna een niet te stoppen trek. Wil nu de komende 3 weekenden niet drinken en veel gaan sporten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.