Eten
Moosey
31-12-2022 om 13:11
Friezinnetje schreef op 31-12-2022 om 12:52:
heb nog een prakje stamppot zuurkool staan, dat eet ik vanavond
Ohh zuurkool! Dat ga ik misschien morgen of maandag maken, daar heb ik enorm zin in zeg
GeorgieBrown
31-12-2022 om 13:38
Ik heb nog een beetje van het stoofpotje. En ik heb olijven, artisjokharten en ik maak een beetje hummus. En mss nog makreelsalade. Broodje erbij. Voila, tapas. Niet te moeilijk.
ToetieToover
31-12-2022 om 14:55
Brunch was: teff panbroodjes met kruidenboter + aardappel/zalmsalade (met dille, mosterd en een mix van verschillende groentenblokjes) + geklaarde runderbouillon met bieslook.
De rest van de aardappels en het staartvlees zit in de koude schotel, op zijn Limburgs. Hierin nog meer groentenblokjes en doperwtjes, zilverui, augurk, lavas.
Geheel traditioneel afgestreken met mayo en versierd met augurkjes, asperges in ham, kropsla eronder en bestrooid met paprikapoeder. Gevulde eitjes bovenop voor de pure nostalgie
te serveren met stokbrood en sticky chickenwings.
Verder heb ik weinig eigenlijk aan hapjes. Kaas/worst/komkommer en chips, doet het altijd goed. Het meeste voorwerk is al gedaan nu want vanavond ik wil kletsen en bordspellen doen met het gezelschap
Oja! Zoute haring bij de sparkling riesling, dat is traditie
Wat is jullie jaarwisseling eettraditie?
cheers 🥂
vrouw92
31-12-2022 om 15:15
Ik eet vanavond een HAK stazak: linzen curry. Altijd goed. Met wat rijst en komkommer erbij, die moet op. Vanavond niet heel veel spannends. Hapjes, tv en misschien een spelletje.
RoosOpJeHoed
31-12-2022 om 15:16
Wij hebben alle eettradities en sowieso het hele feestgebeuren met Oud&Nieuw in de koelkast gezet door een miskraam die ik jaren terug kreeg op oudjaarsdag. Na een paar jaar dachten we in ieder geval de oliebollen en appelbeignets weer terug te brengen, maar toen werd ik met spoed geopereerd en was ik doodziek van de narcose
Maar nu onze 5yo het feest echt begint te begrijpen hebben we toch maar weer een paar oliebollen gehaald. Hij heeft zitten smullen en wij ook
Leuk om weer nieuwe tradities te maken met die kleine
Verder eten we 'gewoon' andijviestamppot met rookworst vanavond.
Jynta1981
31-12-2022 om 15:29
Wij hebben natuurlijk weer veel te veel eten gehaald. We hebben stokjes met dip, toastjes met smeersel, pate en zalm, worst en kaas, chips en nootjes. En te veel oliebollen, maar ik ben daarmee altijd bang dat ik te kort kom. Dus met zijn 4en hebben we 12 oliebollen en 5 appelbeignets. Ach het meeste is langer houdbaar en ik heb liever wat te kiezen. We hebben ook genoeg voor morgen overdag, allerhande afbakbroodjes, knakworstjes. Avondeten moeten we nog even kijken. Misschien halen we wat of gaan we uit eten.
Teigera
31-12-2022 om 16:14
Oliebollen vries ik hier in Jynta, een paar weken later lusten wij ze ook nog prima!
Dat gezegd hebbende: ik heb makkelijk praten. Ben met de frutjes vanmiddag gaan shoppen voor verjaarscadeaus voor lief, en toen hebben we oliebol en appelbeignets gehaald (voor ieder 1 en die zijn dus ook al op). Vanavond gaan we eten, borrelen, hapjes, oliebollen, weet ik veel wat, allemaal bij goede vrienden. Wij leveren dessert (we hebben vanochtend brownie gebakken en we hebben lekker ijs gekocht) en flink wat Turks brood gehaald met verschillende smeersels (muhamarra, saffraanaioli, tomatenbasilicumdip, truffelcreme).
Fijne jaarwisseling gewenst, doe voorzichtig met vuurwerk en geniet van je avond, hoe je die dan ook doorbrengt!
FaithfulDuck87
31-12-2022 om 16:37
we hebben een hele tijd altijd met een hele grote groep gezeten + 25 man. Dan nam iedereen wat mee, oliebollen, appelbeignets, koude hapjes, warme hapjes. Nu met een kleinere ploeg, met oliebollen, hapjes koud en warm. Dus ja, blijft wel wat hetzelfde. Oh toen we met de grote groep zaten, dan zaten we eerst met zijn allen aan de macaroni. 's Middags bij carbidschieten kijken, dan was je koud en dan lekkere warme pot.
Mama-Inge
31-12-2022 om 19:23
Man is vandaag jarig en heeft Chinees gehaald
Verder hier ook het 1 en ander aan hapjes plus oliebollen
Jynta1981
31-12-2022 om 19:55
Vriend bakt nu gyros en dat eten we met Pita, sla en sausjes. Morgen heb ik gereserveerd bij een restaurant op 7 minuutjes lopen van het huisje.
MijnNaamIsHaas73
31-12-2022 om 20:51
Wij hebben hapjesavond. Carpaccio rolletjes, zalm/komkommer, gevulde eieren, stokbrood met boter en tapenade, een soort yakitori spiesjes, mini saucijzenbroodjes, nachos met guacamole, rauwkost met dip en natuurlijk oliebollen.
TanSwallow86
31-12-2022 om 21:55
Hier geen hapjes of iets dergelijks.
Ik had de laaste pasta carbonara van Ping en Klaar.
afrodite05
01-01-2023 om 09:21
Happy new year voor alle meeschrijvers en meelezers! Dat het een smakelijk jaar mag worden 
Ik ga vanmiddag met mijn moeder en zus naar een voorstelling, we komen dan rond etenstijd weer bij mijn ouderlijk huis. Man blijft daar en hij warmt de pastasaus op die wij uit de diepvries hadden meegenomen, dan kunnen we snel aan tafel. Er is verse tagliatelle bij. Wat restjes rauwkost en salade van gisteren worden samen de nieuwe salade voor extra vitaminen en vezels. Daarna gaan man en ik naar huis en dan begint het gewone leven weer.