Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

poison gefeliciteerd 

Wij aten prei kerrie soep met naanbrood 

Klinkt goed Jynta!

Nou, we hebben de avond overleefd. Ze zouden na overleg om 1900 komen, dus toen stond het eten klaar, kwamen ze uiteindelijk toch om 1915. En dan eerst uitgebreid blijven staan enzo, denk dat we pas om 1930 aan tafel zaten. Maar goed, het was tegen verwachting in nog best oké, gelukkig. De sfeer dan, het eten was sowieso wel prima. 

Straks gaan we naar mijn moeder en samen bezoeken we mijn vader. We hebben allerlei hapjes voorbereid. Ik weet alleen niet zeker of het nou de bedoeling is ook iets mee te nemen naar mijn vader, maar dat zien we wel. Er is genoeg. Ik heb het volgende gemaakt: mini appelflapjes, mini frikadelbroodjes, gehaktflapjes (ongeveer hetzelfde als een appelflapje maar dan gevuld met gehakt, tomatenpuree, knoflook en rode peper) en er zijn nog wat ingrediënten over om nog wat chocoladecakejes met kersen te maken. Verder ga ik gevulde eieren maken (zwangerschapscraving) en een Griekse salade. De Griekse salade plus hartige hapjes is een beetje traditie geworden bij ons thuis op oudejaarsavond, ik vind het wel grappig om die traditie nu mee te nemen naar mijn ouderlijk huis. Mijn moeder regelt de oliebollen en ze had nog bitterballen, mijn zus zou een of andere groentedip met rauwkost regelen, ze had koekjes gebakken (die al compleet verkruimeld waren in haar bagage, maar is vast nog wel eetbaar) en ze zou gevulde broodjes met jalapeno's maken. Genoeg te snaaien dus! Ik denk dat we niet hoeven te lunchen. 

Vandaag maak ik een preiquiche met geitenkaas.

Fijn dat het meeviel Afrodite. Hapjes klinken lekker allemaal.
Dadelijk eerst sporten, dan worden de boodschappen bezorgd dan wil ik even een rondje wandelen  voor we vanmiddag naar een verjaardag moeten en vanuit daar fietsen we door naar vrienden waar we eten en oudejaarsavond vieren. Huis zit daar vol, zie daar best tegenop want vol mij is het te druk. Maar goed wordt vast gezellig. Weet dus niet wat we vanavond eten.

yette

yette

31-12-2022 om 09:25 Topicstarter

Dat heb je mooi weer gehad, Afrodite! 
Ik hoop dat je man ziet wat het probleem met dit familielid is, wel zo fijn als je samen een lijn kan trekken. 

yette schreef op 31-12-2022 om 09:25:

Dat heb je mooi weer gehad, Afrodite!
Ik hoop dat je man ziet wat het probleem met dit familielid is, wel zo fijn als je samen een lijn kan trekken.

Tja, het is vooral de nieuwe partner. Man is er makkelijker in, maar het is niet voor niets dat we ze weinig zien. Man gaat wel wekelijks naar zijn vader en dan gaan ze samen sporten, dus hij levert niet in op vader-zoon-tijd. Prima, wat mij betreft. 

ik heb de oliebollen klaar. Verder vanavond een grote borrelplank met kaasjes, worst, ham, fruit, noten, zalm, garnalen, dipjes, brood, toastjes, gevulde eitjes etc. Later op de avond de vuurkorf aan voor smores. En ik heb gluhwein gemaakt. 
bij ons is oudjaar de hele dag snaaien eigenlijk. De buren komen vast nog een borrel doen dus dan is t ook makkelijk. 

Ik maak risotto met kastanjechampignonschampignons, courgette, ui en tomaat. Parmezaanse kaas gaat er natuurlijk ook door 😋 O ja en spekjes.

Fijne jaarwisseling iedereen 🎆

Wij doen lekker makkelijk vanavond: We eten pizza. 

Witlof met ham en kaas. En misschien nog het restje aardappelgratin van laatst, als dat nog goed is. Was niet briljant lekker maar weggooien is ook zo zonde..

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-12-2022 om 12:52

heb nog een prakje stamppot zuurkool staan, dat eet ik vanavond

Broodjebrie schreef op 31-12-2022 om 11:47:

Wij doen lekker makkelijk vanavond: We eten pizza.

Wij ook

Wij gaan gourmetten vanavond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.