Eten
Moosey
26-12-2022 om 09:14
Oh, zo lekker, zelfgemaakte pitabroodjes! Toch doe het inderdaad ook zelden..
Vandaag weet ik het nog niet. Ik wil deze week een poging doen de vriezer en kasten wat leger te eten. Voor vandaag denk ik aan een stuk lamsbout en een k&k aardappelgratin die al sinds mei in de vriezer liggen
Ns kijken of lief dat ook ziet zitten. Verder doen we niks vandaag, ik wil wel graag een flink stuk lopen en er staan 2 Hobbit-films op de planning. Lekker 
FaithfulDuck87
26-12-2022 om 09:43
wat er nog over is. Gemarineerde gamba's, champignons, aardappelltjes. Maar die laatste kunnen morgen ook wel. Biefstuk en varkenshaas gaan wel in de vriezer.
Verder niet zo veel vandaag, ik heb een joggingbroekdag. Heerlijk!
ToetieToover
26-12-2022 om 09:45
Gisteren hadden we zoveel gesnackt, dat er van een avondmaaltijd niks meer kwam. En ergens vulde dat gesnack toch niet écht dus tegen tienen besloot vriend perunarieska te maken: Fins aardappelbrood. Van overgebleven aardappelpuree, ei en meel. Eigenlijk moet daar rogge doorheen van vriend maar omdat het glutenvrij moest zijn, werd dat teff. Dat is voor herhaling vatbaar! Lekker met zoute roomboter en verder niks.
Nou nog zien dat vriend niet alle puree opeet
.

JtM
26-12-2022 om 10:08
Wij gaan vanavond met z'n drieën gourmetten
lekker thuis. Straks gaan we even naar schoonouders.
Gisteren zijn we naar mijn ouders gegaan. Hebben van 12 tot 18 bijna constant gegeten. Zat zo vol toen we thuis kwamen.
Fijne 2e kerstdag allemaal 🎄
FaithfulDuck87
26-12-2022 om 10:19
ik ga de gamba's verwerken in een lekkere soep. Erbij stokbrood met nog wat smeerseltjes die over zijn.
Teigera
26-12-2022 om 10:39
Hmmm, zelf pitabroodjes maken, dat klinkt interessant. Eigenlijk nog nooit gedaan.
Gisteren familiebrunch, was gezellig. Lekkere broodjes, rollade van m'n moeder, tulband, exotisch fruit, enz. In de avond maakte lief met de frutjes lekkere hapjes (oa bladerdeegrol gevuld met worstvlees, salie en mosterd). Toe weer brownie met ijs en toebehoren.
Vanavond maak ik beenham uit de oven met sinaasappelglazuur, sperziebonen met amandelen en aardappelsterren uit de oven. Vooraf blini met zalm. Toe maar weer de brownies met ijs, dat valt erg in de smaak en kun je ook mooi 'klein' maken. Die gekochte toetjes zijn zo groot meteen.
Moosey
26-12-2022 om 10:46
Het is echt supersimpel Teig https://rutgerbakt.nl/brood-recepten/recept-gekruide-pitabroodjes/
Maar je moet wel even de moeite willen doen. Net als socca bakken (dat is nog minden moeite want hoeft niet gekneed) doe ik ook te weinig.
Koreveen
26-12-2022 om 10:52
Gisteren heb ik met de schoonfamilie geluncht. We hadden gereserveerd in een leuk restaurant met een goed buffet. Lief is thuisgebleven, is bijna klachtenvrij. Hij heeft mij gelukkig niet aangestoken.
‘s Avonds heeft hij een k&k pulled pork pie gegeten. Ik zat nog stampvol.
We zouden vanavond bij mijn ouders gaan eten maar die wilden geen risico nemen dus we hebben dat doorgeschoven naar vrijdag. Ik heb nadat lief positief testte, meteen ingeslagen omdat ik bang was ook besmet te worden dus we hebben vanavond borrelplank met kaasjes, charcuterie, stokbrood, wijn. Inderdaad joggingpak aan en series kijken.
Fijne Kerst iedereen
Ted68
26-12-2022 om 10:56
Man. Maakt vandaag Mante. Lekker met yoghurt saus. Is erg veel werk....maar hij vind het leuk om te maken
Elmie
26-12-2022 om 11:00
Wij gaan vanmiddag naar schoonouders met alle kinderen
en aanhang, kinderen en kleinkinderen. Grote groep dus en echt geen zin in. Maar ja, het hoort erbij 😉😎
We eten in een restaurant en kunnen tussen 4 dingen kiezen. Wat weet ik nog niet.
MijnNaamIsHaas73
26-12-2022 om 11:36
Gister heerlijk gegeten, mijn zalmbonbon was een succes, daarna een vers groentesoep, runderstoof met gekookte aardappel, rostirondjes, rode kool en rauwe witloof. Was heerlijk allemaal en ik heb me goed weten in te houden. Toe een heerlijke crumble met slagroom.
Vandaag komt de schoonfamilie hier. Man maakt ook weer runderstoof en de rest brengen de gasten mee. Wel nog even de tafel dekken, opruimen en stofzuigen en de sjoelbak uit de kelder halen 
watertoren
26-12-2022 om 12:16
Vanavond uit eten bij de Griek. Dat doen we al zeker 20 jaar op tweede Kerstdag.
Elmie
26-12-2022 om 12:23
Elmie schreef op 26-12-2022 om 11:00:
Wij gaan vanmiddag naar schoonouders met alle kinderen
en aanhang, kinderen en kleinkinderen. Grote groep dus en echt geen zin in. Maar ja, het hoort erbij 😉😎
We eten in een restaurant en kunnen tussen 4 dingen kiezen. Wat weet ik nog niet.
Die rode emoticon heb ik niet bewust geplaatst. Was dus niet de bedoeling. Zo erg is het ook weer niet 😅
RoosOpJeHoed
26-12-2022 om 16:30
Hier staat een rollade in de oven. Erbij maken we pommes duchesse en gegrilde groene asperges. Als toetje een bolletje stracciatella-ijs met een stukje spekkoek. Opgeleukt met wat slagroom en gouden sprinkels.