Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Alleen schoonmoeder komt, de rest is ziek of kinderen zijn ziek.
Nou ja, morgen hele drukke dag dus we maken er het beste van!

Hier de traditionele  gourmet. Gezellig!

Jynta1981 schreef op 25-12-2022 om 14:34:

Alleen schoonmoeder komt, de rest is ziek of kinderen zijn ziek.
Nou ja, morgen hele drukke dag dus we maken er het beste van!

Ojee wat jammer!

Ik ben zelf herstellende en soms wat ahum vermoeid en dan werkt mijn brein niet meer en daardoor heb ik verkeerd begrepen dat we vandaag mensen te gast zouden hebben. Dat is dus morgen. Geen probleem. Voelde me wel stom toen ik belde om te informeren hoe laat ze wilden komen en ze begonnen met “morgen rond…”  Kan ik lekker extra slapen.

En hebben we alvast samen de garnalen opgepeuzeld met croutons, ui, prei, parmesan en romaine, geserveerd met knoflooksaus. Netflix brunch!

GeorgieBrown schreef op 25-12-2022 om 13:59:

[..]

Wat een nachtmerrie... Ik vind 'm in de 'normale' kleur al verschrikkelijk.

Burp! Net thuis van de high tea. 
Kregen tomaten of paprikasoep ( ik tomaat uiteraard  ) een beetje flauwe lauwwarme salade met kip en champignons en appel , een ieniemienie pasteitje met champignonragout, daarna een mini bolletje met kipsalade en een sandwich met ham en kaas.
En toen scones, 3  mini gebak-achtige zoetigheden en apple crumble en chocolaatjes ( die laatste heb ik in mijn tas gegooid en mee naar huis genomen. Het was lekker maar ben nu voorlopig van het zoete wel genezen.
Heb inmiddels mijn sportkleding aan en dan wandelen we dan zo even naar de sportschool een beetje bewegen. Jammer dat het zo regent want anders waren we op de fiets naar het restaurant gegaan.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-12-2022 om 20:45

Bij mij loopt het ook anders dit jaar, moeder had ik verteld, dat is vandaag een leuke kerstbrunch geworden bij moeder met zus en man en kids. Niet te lang want dat is nog even te veel voor haar. Vanavond heb ik lekker een pizzaatje in de oven gepleurd .

Morgen zou ik naar mn vader gaan maar hij en zn vriendin hebben Corona, althans dat hadden ze afgelopen dagen en ik weet niet of dat gaat lukken morgen.. (en ik twijfel sowieso of het wijsheid is ivm besmettingsgevaar...)

Hier stond vis op het menu. Ceviche van zwaardvis, met een venkel/veldsla-salade, hoofdgerecht zarzuela met rode rijst en als toetje heerlijk ijs, vanwege kerst met slagroom. Het was allemaal ontzettend lekker.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-12-2022 om 21:54

Vader belt net, hij durft het niet aan en ik vind het ook geen goed idee. (Ik was toen ik Corona had aardig beroerd en heel moe en daar heb ik niet nog een x zin in...)

Maar goed ik heb extra lekkers in huis dus komt goed

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-12-2022 om 21:59

hier heerlijk gegeten, te veel natuurlijk, maar dat kan ik morgen evt nog wel eten. Daarna nog een paar spelletjes gedaan en nu iedereen weer naar huis, met alle kadootjes

Phoebe1982 schreef op 25-12-2022 om 21:54:

Vader belt net, hij durft het niet aan en ik vind het ook geen goed idee. (Ik was toen ik Corona had aardig beroerd en heel moe en daar heb ik niet nog een x zin in...)

Maar goed ik heb extra lekkers in huis dus komt goed

Ik vind het heel verstandig dat je er nu niet naartoe gaat. Altijd handig om iets extra's in huis te hebben

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-12-2022 om 22:25

Broodjebrie schreef op 25-12-2022 om 22:01:

[..]

Ik vind het heel verstandig dat je er nu niet naartoe gaat. Altijd handig om iets extra's in huis te hebben

Ik ook... ik zat al te twijfelen maar mn vader belde net dat hij het ook geen goed idee vindt... 

Vind ik ook en ik heb net bedacht dat als ik daar geen trek in heb ik iets mag bestellen van mijzelf als er iets open is hier 

Fijne tweede kerstdag! 

Ik gooi vanavond een beenham in de oven, aardappelbolletjes in de airfryer en ik mik wat broccoli, erwtjes en groene aspergetips bij elkaar. Niet al te moeilijk doen, wel lekker.

Man wilde toch traditiegetrouw zijn familierecept bitterkoekjespudding hebben. Normaal maak ik dat (zijn moeder schreef het ooit voor me op een servetje ), vorig jaar heeft hij het voor het eerst zelf gemaakt terwijl ik de instructies gaf. Omdat er nogal wat rum doorheen gaat, had ik niet verwacht dat hij er dit jaar op zat te wachten. Maar tradities zijn er niet voor niets en hij denkt dat de rum prima probleemloos weggelaten kan worden. Dat gaan we dus maar uitproberen vandaag. Is ook handig voor komende jaren als de gup mee gaat eten. Ik twijfel nog of ik de bitterkoekjes nu moet laten besprenkelen met een ander vocht (een beetje melk misschien? Dat is ook de basis van de pudding) of dat we de koekjes droog door de pudding mengen. 

Anyway, we moeten sowieso nog even naar de winkel voor de bitterkoekjes zelf, want man kwam te laat met deze wens, toen was alles al in huis. "Voor straf" moet hij nu mee omdat ik door medicatie niet mag rijden. Kunnen we meteen kijken of er leuke afprijzingen zijn, al vrees ik van niet, gebaseerd op ervaringen van vorige jaren. Nouja, dan hebben we ons uitje tenminste weer gehad en kan ik meteen roomboter halen om de citroencake te bakken die ik man had beloofd. Verder een joggingbroekendagje

Lekker afrodite, een joggingsbroekendagje Dat heb ik nu ook even, begin van de middag kleed ik me om voordat ik wegga. Succes in de supermarkt, ik moest gisteren met beste vriend even naar de winkel, het regende nogal en we waren bij zijn ouders dus ik reed een stukje om en bleef in de auto zitten. Wat een drukte op de parkeerplaats zeg

Afijn, ik ga vanavond gourmetten en pizza's maken. En mijn familie kennende komen we niet om van de honger

Wij wat en gisteren morgen even in de Ah maar daar was niks te doen. Ik vind het wel fijn dat sommige winkels nu met de feestdagen open zijn. Heb nu niet meer zo die drang om perse voor de feestdagen alles in huis te hebben. 
Wij eten hetzelfde als gisteren nl de Tom ka kai.
Ben wel weer wakker geworden met hoofdpijn, ok heb aantal biertjes op maar mijn rug en nek zitten ook weer helemaal vast. Gek word ik er van.

Hier vanavond volkoren pitabroodjes met verder alles zelfgemaakt: falafel, knoflooksaus en een rodekoolsalade. Ik weet eigenlijk niet waarom ik de pitabroodjes nooit zelf maak. 

@afrodite: Ik zou de bitterkoekjes er niet droog door doen, maar inderdaad even weken in melk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.