Eten
Herfstappeltaart
25-12-2022 om 07:44
Man en ik zijn vanavond samen. Ik maak zelf een cordon bleu (kipfilet, ham, kaas), erbij aardappelgratin , een salade van jonge bladsla, en stoofpeertjes.
Morgen de kerstborrel met kinderen en kleinkinderen.
Daarvoor ga ik straks de kippenragout afmaken, tonijnsalade maken en zo nog wat dingen, onder het luisteren naar de top-2000.
Fijne dagen allemaal!
Poison
25-12-2022 om 08:08
Ik eet op mijn werk, ik heb nog geen idee wat. Op t kerstmenu dat de rest van het gezin eet staat:
steak tartare
Gebonden ossenstaartsoep
Wild zwijn met aardappelgratin, spruitjes, witlof en boontjes
Toetje(geen idee wat)
afrodite05
25-12-2022 om 08:14
Herfstappeltaart schreef op 25-12-2022 om 07:44:
Man en ik zijn vanavond samen. Ik maak zelf een cordon bleu (kipfilet, ham, kaas), erbij aardappelgratin , een salade van jonge bladsla, en stoofpeertjes.
Morgen de kerstborrel met kinderen en kleinkinderen.
Daarvoor ga ik straks de kippenragout afmaken, tonijnsalade maken en zo nog wat dingen, onder het luisteren naar de top-2000.
Fijne dagen allemaal!
Ik moet altijd lachen om de schrijffoutjes bij cordon bleu (jij spelt het goed). Bijvoorbeeld Gordon blue
Ik zie dan meteen een blauwe Gordon voor me... Maar een zelfgemaakte cordon bleu klinkt wel interessant, lijkt me ook lekkerder dan van de supermarkt. Paneer je ze ook?
Die tonijnsalade, daar smacht ik al een paar maanden naar, maar helaas is tonijn "verboden" voor zwangeren ivm mogelijk gevaarlijke stoffen voor ongeboren kindjes. Oh en die kaasfondue klinkt ook zo goed! Daar heb ik ook heel veel zin in, maar dat komt na de geboorte wel weer een keer, zonde om dat nu met misselijkheid te doen.
Wij gaan vanavond (of vanmiddag) bij mijn moeder eten. Mijn vader in het verzorgingshuis lijkt iets beter en kan zelf weer een beetje lopen (of nouja, schuifelen). Mijn moeder zou vanochtend naar de zorg bellen hoe hij is, als hij goed is en met onze auto vervoerd kan worden halen we hem op en eten we in de middag, anders gaan we daar op bezoek en eten we 's avonds. Op het menu staat kalkoenhaasjes in spek gewikkeld, daarbij pommes duchesses, rodekool, spruitjes (heb ik gisteren al schoongemaakt) en mijn moeder zou stoofpeertjes maken, zonder alcohol. Ik neem ook nog een klein restje snijbonen en broccoli mee, misschien voor iedereen één eetlepel, maar dan heb je meer kleurtjes en smaken op je bord, altijd leuk. Na is er ijs.
Smakelijke en gezellige eerste kerstdag (en -diner) voor iedereen! 🎄
MijnNaamIsHaas73
25-12-2022 om 08:26
@afrodite, ze hebben tegenwoordig ook vegan tonijnvervanger in de supermarkt. Geen idee of het wat is maar misschien een alternatief voor jou? Ik geloof van garden gourmet in de koeling.
Ik hoef vandaag alleen het voorgerecht te maken. Ik maak zalmbonbons met avocado en hollandse garnaaltjes. Kan ik al helemaal voorbereiden thuis. En man gaat vast de runderstoof voor morgen opzetten. Ik ga tussen kerst en oudjaar proberen volledig vega te eten. Ga eens even op zoek naar goede (kidsproof
,) recepten
Herfstappeltaart
25-12-2022 om 08:34
@Afrodite05: ja ik snij de kipfilet open, vul hem met ham en kaas en sluit hem zo goed mogelijk met prikkertjes. Daarna door de bloem, afschudden, door losgeklopt ei en dan door paneermeel, heel dun.
Ik vind het ook lekkerder dan van de super vooral ook omdat ik weet wat er in zit. Ik ben nogal kieskeurig qua ham (biologisch en vooral geen enge, taaiïge stukjes erin
)
Fijne dagen!
FaithfulDuck87
25-12-2022 om 08:35
gisteren al wat voorbereid, van mijn tapashapjes. Straks alvast patatas bravas maken, en de meeste andere dingen net voor de tijd, of op het moment zelf. De oven aan en de airfryer aan, en dan nog wat op het fornuis.
yette
25-12-2022 om 08:48
Mijn koffie is op, ik ga auberginedumplings bakken
Smakelijke en gezellige feestdagen iedereen 💜
Broodjebrie
25-12-2022 om 09:07
Klinkt goed allemaal, fijne eerste kerstdag 
Ik ben vanavond alleen, ik denk dat ik wat pasta eet met een soepje vooraf.
Jynta1981
25-12-2022 om 09:07
Wij eten hier vanavond met mijn schoonfamilie, al is de helft ziek, dus eben afwachten hoeveel mensen er daadwerkelijk komen. Wij hebben nu ook de verantwoordelijkheid voor het hoofdgerecht erbij gekregen. Dat wordt runderbavette, paddestoelen saus, sperzieboontjes met spek en aardappelkroketjes. Vooraf een kip cocktail met gerookte kip en appel.
Dolfje
25-12-2022 om 09:59
Herfstappeltaart schreef op 25-12-2022 om 08:34:
@Afrodite05: ja ik snij de kipfilet open, vul hem met ham en kaas en sluit hem zo goed mogelijk met prikkertjes. Daarna door de bloem, afschudden, door losgeklopt ei en dan door paneermeel, heel dun.
Ik vind het ook lekkerder dan van de super vooral ook omdat ik weet wat er in zit. Ik ben nogal kieskeurig qua ham (biologisch en vooral geen enge, taaiïge stukjes erin)
Fijne dagen!
Klinkt goed!
Dolfje
25-12-2022 om 10:05
Fijne feestdagen allemaal!
Wij hebben straks dus high tea rond lunchtijd dus hebben geen ontbijt nu maar beiden een shake gepakt want zonder iets hou ik het niet vol. Vorige keer met Pasen was de high tea erg lekker, zat een soepje en salade bij naast al het zoet ( wat mij betreft liever nog een kom soep en iets hartigs maar ja).
Voor vanavond maak ik als we thuis komen Tom ka kai en heb hapjes zoals kaas en toastjes en worst. Meloen met ham, geitenkaas in spek. Dat soort dingen. Net waar we zin in hebben.
En morgen zijn we nog zonder concrete plannen. Gaan nu eerst even wandelen en vanmiddag na de high tea even sporten. Beetje in balans blijven deze dagen hoop ik..
Ted68
25-12-2022 om 11:04
Moosey, ik maak kaasfondue met witte wijn, en gooi daar 2 theelepels Matena door.... en dan pas de kaas erin.
Hier heeft mijn gezin ervoor gekozen om alles uit de frituur te eten: had toen ik in NL was frikandellen en kroketten gekocht. Dus vanavond de laatsten, met patat erbij en een bak sla. Fijne kerstdag gewenst!
GeorgieBrown
25-12-2022 om 13:59
afrodite05 schreef op 25-12-2022 om 08:14:
[..]
Ik moet altijd lachen om de schrijffoutjes bij cordon bleu (jij spelt het goed). Bijvoorbeeld Gordon blue
Ik zie dan meteen een blauwe Gordon voor me... Maar een zelfgemaakte cordon bleu klinkt wel interessant, lijkt me ook lekkerder dan van de supermarkt. Paneer je ze ook?
Wat een nachtmerrie... Ik vind 'm in de 'normale' kleur al verschrikkelijk. 
Dolfje
25-12-2022 om 14:11
GeorgieBrown schreef op 25-12-2022 om 13:59:
[..]
Wat een nachtmerrie... Ik vind 'm in de 'normale' kleur al verschrikkelijk.
Broodjebrie
25-12-2022 om 14:16
Zo, ik ben thuis van de kerstlunch. En bij de koffie kregen we nog slagroomgebak
Nu uitbuiken.. Denk dat ik vanavond niet veel honger heb haha.