Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

GeorgieBrown schreef op 23-12-2022 om 14:41:

Het lastige van kerst diners bedenken is altijd dat ik er geen headspace meer is om te bedenken wat je die dagen ervoor gaat eten. Geen idee voor vanavond. Mss haal ik een bakje erwtensoep uit de vriezer. Of ik maak iets van ramen. Iets soepigs in elk geval.

Nou precies dit en dan heb ik slechts 1 kerstdiner morgen te doen. Gelukkig ligt de koelkast vol en gaan de keuzes op volgorde van houdbaarheidsdatum, dus vandaag: 

Warmgerookte zalm (moet op), met aardappelpuree met roomboter en uitgebakken spekjes. Daarbij sperziebonen, lekker kersterig 🎄 met een plakje spek er omheen en honing-mosterddressing er overheen, uit de oven, dan kan de zalm ernaast liggen om op te warmen. Vriend doet de puree uiteraard.

Maar eerst pompoensoep met zadencrackers.

ToetieToover schreef op 24-12-2022 om 09:08:

[..]

Nou precies dit en dan heb ik slechts 1 kerstdiner morgen te doen. Gelukkig ligt de koelkast vol en gaan de keuzes op volgorde van houdbaarheidsdatum, dus vandaag:

Warmgerookte zalm (moet op), met aardappelpuree met roomboter en uitgebakken spekjes. Daarbij sperziebonen, lekker kersterig 🎄 met een plakje spek er omheen en honing-mosterddressing er overheen, uit de oven, dan kan de zalm ernaast liggen om op te warmen. Vriend doet de puree uiteraard.

Maar eerst pompoensoep met zadencrackers.

Haha, ik moet altijd zo lachen om die pureeliefhebber van jou!

Vanavond Tapa"s. Geen zin in gourmetten,of fondue stank....Vooraf tartar, en als toetje kaneel ijs

klein kommetje tomatensoep 
Rollade met kerstster aardappeltjes en bloemkool 
Toetje moet ik nog even voor naar de winkel 

Het is Kerstavond dus wij gaan gourmetten.

Vandaag doperwtjes, cajunaardappeltjes uit de oven en een Valess-kaas.

JtM

JtM

24-12-2022 om 13:01

Wij gaan vanavond bij vrienden eten, we hebben Grieks besteld want geen van allen zin om voor 4 volwassenen en 3 kinderen te koken. 

Vanavond de traditionele Kerstavond Kaasfondue. Maak m van dezelfde kazen als laatst, Goudse extra belegen, Comté en gruyere. Nu de kaas iets kalmer laten smelten dan de vorige keer en hopelijk is de structuur dan nog net iets beter. Wat ik wel heel verwarrend vind is dat er in elk recept staat dat de fondue niet mag koken, maar je m wel moet binden met maizena. En dat moet volgens mij toch heus koken om z’n kunstje te doen…

Wij maken een uitgebreide borrelplank:

snackballetjes van de slager, parmaham en fuet
kaasblokjes en manchego met vijgenchutney
paprika, wortel, bleekselderij en komkommer met dip
nootjes, knoflookpico's en (omdat 5yo dat zo leuk vindt) nibbits

Fijne kerstavond!

Moosey schreef op 24-12-2022 om 13:26:

Vanavond de traditionele Kerstavond Kaasfondue. Maak m van dezelfde kazen als laatst, Goudse extra belegen, Comté en gruyere. Nu de kaas iets kalmer laten smelten dan de vorige keer en hopelijk is de structuur dan nog net iets beter. Wat ik wel heel verwarrend vind is dat er in elk recept staat dat de fondue niet mag koken, maar je m wel moet binden met maizena. En dat moet volgens mij toch heus koken om z’n kunstje te doen…

Ik dacht dat je bloem moest doorkoken, omdat het anders 'rauw' smaakt. Maar maizena bindt volgens mij ook net onder de kook. Als je de fondue kookt krijg je dan niet een soort kaas-klont?

Ik heb 2 batches Tortelloni gemaakt en die liggen in de vriezer. Wegens gebrek aan vriezer ruimte moet ik het in etappes doen. Dus ik ga zo even kijken of de eersten bevroren zijn en dan ga ik aan de volgende ronde beginnen. 

Vanavond eet ik erwtensoep.

Iedereen een fijne kerstavond 🎄

Ik maak een kiprollade met daarnaast wortels en een aardappeltje. Als toetje aardbeien gedoopt in chocolade (wens van zoontje). Misschien nog aardbeien ijs daarbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-12-2022 om 16:35

heb al wat voorbereidingen gedaan voor het tapasmenu voor morgen. Vanavond eet ik een broodje met wat salade en een k&k toetje Hemelse modder. 

Friezinnetje schreef op 24-12-2022 om 16:35:

heb al wat voorbereidingen gedaan voor het tapasmenu voor morgen. Vanavond eet ik een broodje met wat salade en een k&k toetje Hemelse modder.

Ik ben benieuwd hoe dat is, die hemelse modder.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-12-2022 om 16:43

Elmie schreef op 24-12-2022 om 16:40:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat is, die hemelse modder.

deze is heel lekker, van de Jumbo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.