Eten
GeorgieBrown
23-12-2022 om 14:41
Vanmorgen wat boodschappen gedaan voor kerst. Ik ga ravioli maken. Of tortellini oid. In elk geval gevulde pasta. Met radicchio en ui denk ik. Erbij geroosterde spitskool met miso boter. En ik denk mss vooraf bagna cauda.
Het lastige van kerst diners bedenken is altijd dat ik er geen headspace meer is om te bedenken wat je die dagen ervoor gaat eten. Geen idee voor vanavond. Mss haal ik een bakje erwtensoep uit de vriezer. Of ik maak iets van ramen. Iets soepigs in elk geval.
FaithfulDuck87
23-12-2022 om 14:42
GeorgieBrown schreef op 23-12-2022 om 14:41:
Vanmorgen wat boodschappen gedaan voor kerst. Ik ga ravioli maken. Of tortellini oid. In elk geval gevulde pasta. Met radicchio en ui denk ik. Erbij geroosterde spitskool met miso boter. En ik denk mss vooraf bagna cauda.
Het lastige van kerst diners bedenken is altijd dat ik er geen headspace meer is om te bedenken wat je die dagen ervoor gaat eten. Geen idee voor vanavond. Mss haal ik een bakje erwtensoep uit de vriezer. Of ik maak iets van ramen. Iets soepigs in elk geval.
oh ja, dat laatste herken ik wel. Heel vaak gehad, dat ik voor 1 van de dagen vanalles in huis had, maar de dag dat ik alleen was, ik 'niets' had. Tuurlijk wel wat in huis, maar niet voor mezelf iets lekkers had gekocht. Dit jaar wel gedaan!
Pepperoni
23-12-2022 om 14:49
Het zijn de stamppotdagen in huize Pepperoni!
Vandaag spitskoolstamp met braadworst en voor mezelf een pannetje tweedehandse zuurkool met spek en worst. Dat had ik nogbiver van gisteren dus die eet ik straks lekker op.
RoosOpJeHoed
23-12-2022 om 16:46
GeorgieBrown schreef op 23-12-2022 om 14:41:
Het lastige van kerst diners bedenken is altijd dat ik er geen headspace meer is om te bedenken wat je die dagen ervoor gaat eten.
Zo herkenbaar! Om die reden mocht man het eten bedenken. Voorwaarde dat het wel licht moest zijn. Dus het wordt een roerbakje van broccoli, rijst en kabeljauw.
ToetieToover
23-12-2022 om 16:55
Vandaag:
kipfilethaasjes met crunchy laagje, salade van romaine, avocado, komkommer, uiringen, parmezaan flakes, yoghurtdressing, zadenmix.
en
tostadas met zwarte bonenpuree, mais, ui cheddar en ijsbergsla plus gestoomde witvis met spicy tomatensalsa
toetje hemelse modder met slagroom
Dolfje
23-12-2022 om 18:36
Ik kreeg een bord ijsbergsla, tomaat en augurkjes met kipshoarma uit de airfryer. Knoflooksausje erbij. Was prima.
GeorgieBrown
23-12-2022 om 19:00
En je hoefde er niets aan te doen, Dolfje. 
Change plans. Het werd een soort poke bowl. Met makreel (mayo/rijstazijn/sojasaus), gestoomde savooiekool & wortel, radicchio, furikake en lente ui.
AggressiveReindeer87
23-12-2022 om 19:19
Laat thuis ivm mantelzorgen voor mijn moeder dus lekkerbekje in de oven gesmeten, patatjes in de airfryer en broccoli. Beetje makkelijk want ben moe na een drukke middag...
Dolfje
24-12-2022 om 07:19
GeorgieBrown schreef op 23-12-2022 om 19:00:
En je hoefde er niets aan te doen, Dolfje.
Ja dat was helemaal mooi, man belde al om 18:01 want ik had gezegd dat ik om 18:00 thuis zou zijn en dan meteen wilde eten
Ik fietste net de garage binnen dus kon meteen aan tafel.
Dolfje
24-12-2022 om 07:20
Wij eten vanavond kaasfondue bij mijn moeder en ik neem dit mee :
https://www.jumbo.com/recepten/gekaramelliseerde-mango-met-ijs-500524
afrodite05
24-12-2022 om 07:47
Wij eten vanavond een simpele AVG: gekookte aardappelen (dan zijn die eindelijk op), snijbonen en gehaktballetjes. Ik ga nog even in de diepvries zoeken of er nog een bakje jus in staat.
Ik heb nog ingrediënten voor een spinaziesalade liggen (met walnoten, spekjes, tomaat en evt geitenkaas of feta). Ik denk dat ik dat als lunch maak, samen met twee kleine afbakbroodjes die nog over zijn van de broodjes hamburger van donderdag. Ik heb toen uiteindelijk geen broodjes hamburger gegeten, alleen salade.
Herfstappeltaart
24-12-2022 om 07:51
Gisteravond bekaf na twee dagen oppassen op 2 kinderen waarvan 1 ziek dus we hebben het gedaan met volkorenboterhammen met gebakken eieren en yoghurt met fruit toe.
Dolfje
24-12-2022 om 07:58
Herfstappeltaart schreef op 24-12-2022 om 07:51:
Gisteravond bekaf na twee dagen oppassen op 2 kinderen waarvan 1 ziek dus we hebben het gedaan met volkorenboterhammen met gebakken eieren en yoghurt met fruit toe.
Niks mis mee! Lekker en makkelijk.
Broodjebrie
24-12-2022 om 09:00
Ik ga me zo mentaal voorbereiden op een bezoekje naar de supermarkt. Ga vanavond pasta klaarmaken en moet nog een paar dingen hebben. Gisteren had ik echt geen zin om door de regen te gaan dus ik moet vandaag wel.