Eten
Koreveen
22-12-2022 om 16:27
Ik had allerlei leuke dingen gepland in deze vrije week maar Corona gooit roet in het eten. Eerst een vriendin geveld met wie ik een dag sauna zou gaan doen.
Vervolgens heeft lief na een week griep sinds woensdag Corona 😖 Ik ben nog steeds negatief (we weten wel wie het sterke geslacht hier in huis is…) maar we hebben wel eea moeten skippen aan afspraken. En ik vrees voor kerst. Duimen. Gelukkig is hij er niet heel ziek van (nog een week sieluge man zou ik niet trekken)
Vanavond eten we pad thai met garnalen
GeorgieBrown
22-12-2022 om 18:02
Wat een toestanden allemaal. Fijn dat het allemaal een beetje met een sisser afliep, Phoebe. Dat zal wel schrikken zijn geweest. En KV, ik duim dat je de dans ontspringt!
Bij mij was 't ook de laatste werkdag. Een week 'vrij' nu. (ik vind het met de feestdagen nooit zo heel erg als vrij voelen)
Mijn eten staat in de oven. Een geimproviseerd groente taartje. Geen zin om deeg te maken en ik wilde altijd al een keer proberen een basis van aardappelplakjes te maken. Experiment. Zit gewoon in een dicht schaaltje, dus als de 'korst' lekt wordt evengoed wel gaar. en loopt het niet leeg. Ik twijfelde of ik het moest voorbakken maar ik was bang dat 't dan niet meer zou plakken, dus ik heb het allemaal in een keer in de oven gezet. Op hoop van zegen. Oh, en er zit lente ui, knolselderij, savooiekool en champignons in. En een mix van ei met room en mosterd en wat geraspte kaas.
Pepperoni
22-12-2022 om 19:11
Wij aten zuurkoolstamp met spek en worst. Een van mijn lievingskostjes.
Poison
22-12-2022 om 19:35
pizza met een bodem van mozzarella, belegd met creme fraiche, cherry tomaatjes, knoflook, rauwe ham en lente uit. Daarbij lekker en salade
Jynta1981
23-12-2022 om 07:34
Ik weet het nog niet. Wij gaan met zijn 4tjes naar het theater vanavond. Ik denk patat en een snack uit de airfryer met een lekker gevulde salade.
afrodite05
23-12-2022 om 08:37
De bedoeling is kip uit de oven met knoflook en citroen, daarbij frietjes uit de airfryer en gewokte paprika, ui en courgette. Maar dan moet ik me wel beter voelen dan gisteren. Toch weer te veel prikkels, weer een stapje terug en extra medicatie genomen. Hopelijk was die ene pil genoeg om me weer goed te laten voelen en hoeft er vandaag niet nog een bij, anders lig ik weer de halve dag te slapen. Ik weet nog niet wat ik met de salade ga doen (spinazie, spekjes, walnoot en tomaat). Misschien maar doorschuiven naar morgen.
Dolfje
23-12-2022 om 08:53
Balen Afrodite, hopelijk is de pil vandaag niet nodig!
Ik moet straks de hele dag werken en man is vrij dus hij mag het regelen, ik weet het dus nog niet. Enige eis is dat het gezond is en koolhydraatarm ( de komende dagen worden toch al anders) en dat ik meteen kan eten als ik thuis kom.
JtM
23-12-2022 om 10:47
Hopelijk gaat het vandaag beter Afrodite!
Vriend heeft kerstborrel, eet dus niet thuis. Ik wil vandaag iets normaals eten dus heb met zoon afgestemd dat we kip met wokgroenten en een beetje rijst eten. Denk dat ik de kip van te voren even marineer in een ketjap sausje.
Elmie
23-12-2022 om 11:34
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt Afrodite!
Ik maak zalm met roomkaas in bladerdeeg. Daarbij bleekselderij in tomatensaus met geraspte kaas erover.
anijsblokje
23-12-2022 om 12:22
Ai afrodite wat balen dat het toch teveel was. Het klonk ook al wel als veel. Hopelijk kom je vandaag wat bij en hoeft er niet zoveel.
Dolfje, ik ben benieuwd wat je voorgeschoteld krijgt.
Ik ben geinfluenced door dit topic en eet vanavond chili sin carne uit de vriezer. Of als ik toch zin heb om te koken maak ik een simpele pasta, met volkoren penne en een tomatensaus en dan kom de chili morgen wel.
Afgelopen dagen at ik niet thuis, en ik kreeg ene dag pannenkoeken en gisteren at ik heerlijke sushi in een restaurant. Vandaag dus weer even normaal doen - en daar heb ik ook zin in.
Wat betreft de harige taart...ik noem dat ding altijd quiche! Maar ik dacht ik gebruik eens de gebruikelijke Hollandse naam. Dan zie je wat ervan komt! (en ik had het echt met een t geschreven, heb ik nog even dubbelgecheckt)
MijnNaamIsHaas73
23-12-2022 om 13:05
Hier vanavond boerenkoolstamp met spekjes en een stukje rookworst. Nog even normaal voordat de (f)ee(s)tdagen losbarsten.
Het leek vanmorgen in de supermarkt wel oorlog. Ik heb nu wel bijna alles in huis hoop ik.
afrodite05
23-12-2022 om 13:18
Ik heb gelukkig vrijwel alles in huis, gisteren de kerstboodschappen gedaan. Toen was het al druk, terwijl dat volgens mij een moment was waarop de meeste mensen gewoon moeten werken. Ik wil niet weten hoe druk het vandaag en morgen is... Morgen moet ik alleen nog bij de slager mijn bestelling ophalen, maar dat doen we waarschijnlijk op de terugweg van een wandeling.