Eten
yette
02-12-2022 om 08:40
Vandaag pasta met kip (en paprika's, prei, courgette, olijven, veel room, mozarella, verse kruiden, knof, citroenpeper).
Voor de lastige eter een oplossing uit de vriezer: spaghetti met pompoen en gepofte knoflook.
En ik zet een rasp en een stuk parmezaan op tafel.
Koreveen
02-12-2022 om 08:46
Crockpot is inderdaad alleen slowcooker, Moos
Jynta, je kan iets Chinees/Indonesisch achtigs maken met kip, sajoer boontjes en evt hete eieren maken. En voor de kh-mijders bloemkoolrijst en voor de rest nasi erbij maken.
Wij eten vanavond gebakken zalm met geroerbakte spinazie met knoflook en wat aardappelkroketjes
Teigera
02-12-2022 om 11:56
@Jynta: bloemkoolrijst is idd een makkelijke vervanger en prima te eten. En je kunt er lekkere bijgerechten bij zetten, dan heeft iedereen iets wat hij / zij lekker vindt.
Wij eten vanavond een kokoscurry met "asian" gekruide vegetarische stukjes (probeersel, we kennen deze nog niet) en spinazie, bloemkool en ik denk ook kikkererwten erbij. Even kijken, misschien is er nog een groentelarestje dat verwerkt moet worden, dan laat ik de kikkererwten eruit. Ik doe er rijst bij. Of misschien beter naan, morgen eten we ook al rijst.
JtM
02-12-2022 om 13:22
Wij gaan ook uit eten
niks bijzonders, gaan naar een eetcafé waar ze Steppegras maken. Vriendin waarmee we gaan wilde dat graag weer eens eten.
Herfstappeltaart
02-12-2022 om 13:24
Hier weer een drukke (oppas)dag dus weer snel: aardappelkroketjes uit de airfryer, doperwtjes uit de vriezer en een Valess-kaas.
AggressiveReindeer87
02-12-2022 om 13:27
ik wil geen discussie starten met koolhydraten-mijders hoor maar ik heb bijna mn thuisstudie professionele voedingsleer af en koolhydraten 100% mijden is niet erg handig, ook niet erg gezond en vooral niet lang vol te houden.
Mochten jullie willen weten hoe en en wat en wat handiger is je weet me te vinden
(Goede oefening voor mij. Btw 'modedieten' en wetenschap zijn niet hetzelfde...
)
Ik heb net warm gegeten, ik had nog een maaltijd met kipballetjes en zilvervliesrijst en wat groenten in de diepvries. Ik heb vanavond een feestje dus geen idee.
MatureJackal76
02-12-2022 om 16:48
@ Phoebe ik las modetieten
Ik wil wel een alternatief voor (snelle)koolhydraatvrij eten-> mijn huisgenote wil dit vanaf vandaag invoeren maar ik heb er ook mijn bedenkingen bij, al weet ik dat er ook heel veel koolhydraten in groenten zitten…
Bomen en bos enzo
Thanks voor het andere licht op de zaak alvast 😘
watertoren
02-12-2022 om 17:09
Ik heb nog verse friet over van gisteren. Ik bak er kipfilet bij die ik daarna in een ovenschaal doe. Uien erop en schouderham en kaas en laten smelten in de oven.
Dolfje
02-12-2022 om 17:42
JtM schreef op 02-12-2022 om 13:22:
Wij gaan ook uit eten
niks bijzonders, gaan naar een eetcafé waar ze Steppegras maken. Vriendin waarmee we gaan wilde dat graag weer eens eten.
Jij noemt het niks bijzonders maar ik heb dat dus nog nooit gehad
. Vroeger was dat hier net over de grens in België in geloof ik en ik zag het laatst op Facebook ook ergens voorbij komen maar dus nog nooit gegeten.
watertoren
02-12-2022 om 17:50
Ik heb zelf wel eens steppegras gemaakt maar ik vind dikkere friet lekkerder.
MijnNaamIsHaas73
02-12-2022 om 18:38
Dat dat nog bestaat, steppegras, ik ken dat uit de jaren 90 haha. Ik hoop dat het gesmaakt heeft.
Op vrijdag is hier man verantwoordelijk voor de avondmaaltijd, dus er werd Grieks besteld. Dubbel want ik vind het ook heerlijk. Maar niet gezond en erg duur. Ter compensatie gaat hij morgen erwtensoep maken haha
FaithfulDuck87
02-12-2022 om 22:00
heerlijk uit eten geweest, ben net thuis. Diverse oosterse tapas en sushi gegeten. Het was er erg druk, daarom soms niet alle gerechtjes tegelijk op tafel, dat was jammer. Maar wel heerlijk gegeten! Met een paar borrels erbij, ook lekker
Moosey
02-12-2022 om 22:27
Ik heb de Instant Pot met Air Fryer functie gekocht
Hij was net al binnen en heb m even uitgebreid uitgepakt en bepoteld en wat functies uitgeprobeerd. Echt tof ding, ben er heel blij mee. Zal de Air Fryer niet veel gebruiken, alleen voor dingen als even 2 worstenbroodjes opwarmen of een paar broodjes afbakken. Van die dingen waar je niet een hele oven voor wilt opwarmen. Maar daar is ie dan denk ik ook perfect voor. Oh, hij kan ook nog Sous vide! Echt een tof ding 
ToetieToover
02-12-2022 om 23:38
Leuk dat je er blij mee bent, Moos! Ik zet stoofdingen en bonen altijd op het petroleumstel.
Aardappels snijd ik in a-partjes en doe ik ongekookt maar wel gewassen en goed gedroogd op de bakplaat. Met olie én roomboter en veel zout. Drie kwartier meestal zodat het nog net binnen de Europees toegestane bruiningsgraad blijft
. Die gaan bij ons onder de noemer “ovenaardappels”.
vandaag echter iets anders in de oven:
Wij aten koolraap, en die moest in de oven om de geraspte kaas te laten smelten. Met aardappelpuree en witlof/ijsbergsla met knolselderij, mandarijn, rode ui, kerrie/mangochutney/yoghurtdressing en walnoten gegeten.
en verder linzensalade, met tonijn (blik), olijven, ui, tomaat, komkommer en paprika.
De glutenvrije kruidnootjes waren uitverkocht
dus ik heb tig balletjes staan rollen met de huiself samen en drie ladingen kruidnoten gebakken. Nou maar hopen dat die het overleven tot zondag, dan vieren we een Sinterklaasfeest(je).
Pepperoni
03-12-2022 om 00:46
Wij aten, inmiddels gisteren, stamppot groene kool met erdoorheen gerookte spekblokjes en braadworst.