Eten
Jynta1981
01-12-2022 om 07:02
Ik weet het nog niet voor vanavond.
Misschien toch alvast de ovenschotel met kip en spinazie van HAHA. Mijn moeder komt eten na een verblijf elders waar zij niet zelf kon koken, dus misschien heeft die wel ergens heel veel trek in en maak ik dat.
Dolfje
01-12-2022 om 08:02
Wij eten courgetti met tomaat en kipgehaktballetjes met tomatentapenade er door.
yette
01-12-2022 om 08:10
Gisteren rode kool gemaakt (hele pan vol, voor 4 keer) met aardappelpuree en een gehaktbal. De laatste twee kon ik eten!
Vandaag kippendij, pasta met zelfgemaakte pesto en een salade met bietjes, rucola, snijbonen en schapenfeta.
Over aardappeltjes uit de oven: ik breng ze (al dan niet geschild) wel eerst aan de kook, dump ze dan in een vergiet, schud ze even. Zodra ze zijn uitgedampt roer ik ze in de gebruikte pan om met een mengsel van flink wat kruiden en een paar tl maïzena (voor een extra knapperig korstje). Vervolgens schep ik de olie erdoor. De bakplaat verwarm ik meestal even voor (ook met olie). Zo beginnen de aardappelen al meteen te bakken op het moment dat je ze erop stort.
Herfstappeltaart
01-12-2022 om 08:11
Vandaag erg druk en weinig energie over aan het eind van de dag dus wij trekken een blik snert open vanavond.
Yoghurt met muesli toe en onze buik is weer gevuld 
afrodite05
01-12-2022 om 08:15
Vanavond komt mijn moeder samen met mijn zus. Zij hadden eerder al afgesproken dat ze naar Loetje wilden (maar dan in hun woonplaats). Dat kan wegens omstandigheden niet doorgaan, dus heb ik in al mijn goedheid (
) gezegd dat we hier naar Loetje kunnen. Ik vind het wel heel lastig, want normaal zou ik daar natuurlijk voor biefstuk kiezen en er zijn niet veel opties die ik nu mag hebben of echt lekker vind. Vanavond maar kiezen uit kipsaté of de hamburger. Ach, dan zijn zij tenminste gelukkig.
HAHA!wait..what
01-12-2022 om 10:16
Vandaag hebben we kliekjesdag! Ik heb een paar bakken in de diepvries die echt een keer op moeten (uit m'n hoofd spaghetti, een curry en nog 1 met iets van rijst).
En morgenavond ga ik bladerdeegpakketjes maken met verschillende vullingen. En daarbij een simpele salade 
HAHA!wait..what
01-12-2022 om 10:23
afrodite05 schreef op 01-12-2022 om 08:18:
Oja en de aardappeltjes waren goed gelukt! Thnx voor alle tips!
Ah fijn!
Zo leuk dit topic voor tips en inspiratie.. Word er blij (en hongerig) van als ik hier lees 😁
AggressiveReindeer87
01-12-2022 om 11:38
Ik schrijf hier de laatste tijd niet veel mee maar ik wil even iets leuks delen. Je hebt verkering met een Griek of niet; mijn 1e zelfgemaakte moussaka staat in de oven! Wel gezond, ik heb er aubergine in, courgette en champinons. (Laatste twee moesten toch op
en weggooien is zonde)
Best veel werk maar wel leuk, ik meld uiteraard nog hoe het smaakte, ik ben erg benieuwd! Wel spannend, Grieks koken voor een Griek. Ik durfde het ook niet maar niet geschoten is altijd mis.
Koreveen
01-12-2022 om 12:14
Welcome back, GB!
Moos, ik ben nog steeds heel blij met mijn crockpot. Heb gisteren toevallig een hele batch erwtensoep gemaakt en die aten we gisteren dus. De rest in de vriezer gedaan. Altijd handig.
Vanavond auf wiederschnitzel met een ovenschaal vol rode biet, pastinaak, pompoen en wortel. En ik maak extra veel om morgen in mijn lunchbakje te doen met geitenkaas en pompoenpitten
watertoren
01-12-2022 om 12:24
Verse friet met kipdrumsticks uit de oven en ijsbergsla met appel, walnoten, blokjes ham, parmezaanse kaas en honing/mosterd dressing.
AggressiveReindeer87
01-12-2022 om 12:47
watertoren schreef op 01-12-2022 om 12:24:
Verse friet met kipdrumsticks uit de oven en ijsbergsla met appel, walnoten, blokjes ham, parmezaanse kaas en honing/mosterd dressing.
Moosey
01-12-2022 om 13:03
Koreveen schreef op 01-12-2022 om 12:14:
Welcome back, GB!
Moos, ik ben nog steeds heel blij met mijn crockpot. Heb gisteren toevallig een hele batch erwtensoep gemaakt en die aten we gisteren dus. De rest in de vriezer gedaan. Altijd handig.
Vanavond auf wiederschnitzel met een ovenschaal vol rode biet, pastinaak, pompoen en wortel. En ik maak extra veel om morgen in mijn lunchbakje te doen met geitenkaas en pompoenpitten
Dit is echt alleen slowcooker toch? Ik ben wel echt verslingerd aan de rijstkoker en het feit dat je in een multi eerst uiten etc aan kunt zetten op hoge temperatuur voor je m op slowcook zet..
@Afrodite, als het goed is hebben ze bij Loetje ook vegetarische biefstuk van Redefine Meat. Dat is vleesvervanger uit de 3d printer, moet behoorlijk spectaculair zijn. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben er heel nieuwsgierig naar.
Vanavond weet ik nog niet. Heb nog wat aardappelpuree en stoofvlees, maar dat is ook wel fijn om in te vriezen, het stoofvlees althans. Heb bloemkool, broccoli en wortel, misschien wordt t wel iets van een traybake. Met haloumi..
afrodite05
01-12-2022 om 13:14
Moosey schreef op 01-12-2022 om 13:03:
[..]
@Afrodite, als het goed is hebben ze bij Loetje ook vegetarische biefstuk van Redefine Meat. Dat is vleesvervanger uit de 3d printer, moet behoorlijk spectaculair zijn. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben er heel nieuwsgierig naar.
Ja, die had ik ook gezien, maar ik ben nooit zo van de vegetarische vleesvervangers. Vegetarisch eten vind ik prima, maar dan met extra groente/peulvruchten etc. Met groenteburgers maak je mij niet blij. Ik zou bij die vega biefstuk ook bang zijn dat die tegenvalt, dus dan kies ik liever iets heel anders.