Eten
Moosey
30-11-2022 om 09:08
Oh, en natuurlijk je grootste ovenschaal of de bakplaat gebruiken zodat ze zo min mogelijk op elkaar liggen.
HAHA!wait..what
30-11-2022 om 10:51
Moosey schreef op 30-11-2022 om 09:08:
Oh, en natuurlijk je grootste ovenschaal of de bakplaat gebruiken zodat ze zo min mogelijk op elkaar liggen.
Ja, dit inderdaad! Ik keer ze vaak ook nog een keer om. Voorkoken doe ik eigenlijk (bijna) nooit 
Mama-Inge
30-11-2022 om 11:21
Jynta1981 schreef op 30-11-2022 om 07:11:
Deze stond nog op mijn lijstje, misschien ook wat voor julie als je van ovenschotels houdt:
https://brendakookt.nl/recepten/bloemkool-ovenschotel-met-ham-en-kaas/
Mmm, ook lekker
anijsblokje
30-11-2022 om 12:23
Iets geïnspireerd op dit: https://www.francescakookt.nl/quinoasalade-met-boerenkool-en-granaatappel/
En ik hoor graag jullie favoriete vega recepten met zoete aardappel!
GB, welkom terug. Laatst deed iemand nog een GBtje dus helemaal weg ben je nooit geweest!
RoosOpJeHoed
30-11-2022 om 13:06
afrodite05 schreef op 30-11-2022 om 07:34:
Welkom terug GB!
Ik maak vanavond aardappelen uit de oven. Weet alleen niet of ik die wel of niet wil voorkoken. Ik moet ze sowieso schillen. Nouja, nog even over nadenken. (Tips over oventijd zijn wederom welkom, online lees ik veel verschillende tijden/temperaturen.) Erbij maak ik een groenteprutje van gewokte courgette, ui en champignons en ik denk dat ik er een hamburgertje bij bak.
Je zal vast niet toevallig Roseval aardappeltjes hebben, maar dit is echt een heel fijn recept https://www.projectgezond.nl/aardappels-met-schil-uit-de-oven/ (overigens maak ik dit recept ook weleens met andere aardappels, maar dan wel altijd met schil eraan)
Ik heb een verspakket Jambalaya met chorizo van de AH. Eens kijken of het wat is. Soms zijn die verspakketten heerlijk, soms niet.
TanSwallow86
30-11-2022 om 13:23
Een prutje van biefstuk reepjes, courgette, punt paprika, kastanje champignons en woknoodles
TanSwallow86
30-11-2022 om 15:29
HarleyQuin schreef op 30-11-2022 om 13:23:
Een prutje van biefstuk reepjes, courgette, punt paprika, kastanje champignons en woknoodles
Verandering van menu.
Ik eet een kaas uien kruier
Herfstappeltaart
30-11-2022 om 15:33
afrodite05 schreef op 30-11-2022 om 07:34:
Welkom terug GB!
Ik maak vanavond aardappelen uit de oven. Weet alleen niet of ik die wel of niet wil voorkoken. Ik moet ze sowieso schillen. Nouja, nog even over nadenken. (Tips over oventijd zijn wederom welkom, online lees ik veel verschillende tijden/temperaturen.) Erbij maak ik een groenteprutje van gewokte courgette, ui en champignons en ik denk dat ik er een hamburgertje bij bak.
Wij eten heel vaak aardappels uit de oven en ik kook ze nooit voor. Schillen, wassen, drogen en in wedges snijden. Lekkere kruiden (cajun!) erover strooien evenals een scheutje olie (even husselen). Dan op de bakplaat (met bakpapier) uitleggen en in een oven van 200 graden. Kruimige aardappels zijn dan na 20 minuten gaar, vastkokers laat ik altijd iets langer liggen
Pepperoni
30-11-2022 om 16:58
Herfstappeltaart schreef op 30-11-2022 om 15:33:
[..]
Wij eten heel vaak aardappels uit de oven en ik kook ze nooit voor. Schillen, wassen, drogen en in wedges snijden. Lekkere kruiden (cajun!) erover strooien evenals een scheutje olie (even husselen). Dan op de bakplaat (met bakpapier) uitleggen en in een oven van 200 graden. Kruimige aardappels zijn dan na 20 minuten gaar, vastkokers laat ik altijd iets langer liggen
![]()
Ga ik een volgende keer ook eens op deze manier proberen.
MijnNaamIsHaas73
30-11-2022 om 17:26
Wij hebben burritos uit de over op de planning staan maar woensdag is altijd zo'n drukke dag dat ik nu teveel pijn heb om te koken
. Nouja we hebben nog even de tijd en als man straks thuis komt kan die ook nog wat doen.
Edit: ik ga er ook linzen door doen na de tip van yette. Ben benieuwd hoe dat in de smaak valt.
Moosey
30-11-2022 om 20:29
De schoonouders waren op bezoek en lief kan weer wat beter tegen kookluchten, dus heb ik het aangedurfd om stoofvlees op te zetten. Daarbij aardappelpuree een gebakken spruitjes en champignons. Stoofvlees had iets gaarder gekund, maar de slowcook high functie van mijn multicooker is stuk, heb nu alleen nog maar low. En als ik dan zonder deksel wil stoven wordt t toch net niet warm genoeg volgens mij. Verder was het allemaal lekker.
Ik baal wel van de multicooker, er zijn 2 functies stuk en de anti aanbak van de pot is ook beschadigd, dus ik wil eigenlijk wel een nieuwe. Maar deze (Solis Multichef) wordt niet meer gemaakt, en ik wil wel echt perse een rijstkoker en slowcooker in één. Maar alle multicookers die ik verder zie zien er enorm groot uit en zijn duur
Ik wil eigenlijk gewoon deze… Iemand nog tips?
Hoi GB! 
Moosey
30-11-2022 om 20:56
Oh wauw. Er bestaat een Instant Pot die ook meteen Airfryer is. Wel een shitload aan accessoires natuurlijk, maar wel te gek. En heel goeie reviews. Hm…
GeorgieBrown
30-11-2022 om 22:36
Zonde dat dat apparaat stuk is, Moos. Geen tips helaas. Mss een petroleum stel.
Ik ga het weekend even een stukje terug lezen. Komende dagen zijn drukkig. Ik maakte snelle nasi goreng, met een gebakken eitje.