Eten
MijnNaamIsHaas73
29-11-2022 om 22:35
Hee gezellig GB
Wat een luxe dat de huisarts langs komt pepperoni! Heeft hij/zij geen fysio geadviseerd? Dat helpt mij ook wel. (En idd tramadol, de pijn is niet weg maar wordt hanteerbaar, hoop ik)
Dewi-Sri
29-11-2022 om 23:32
Hey GB, welcome back!!
Eten gaat ineens weer, maar ik doe het nog kalm aan. Yoghurt met wat muesli, nog wat brioche (waarom vinden mensen dat lekker?) met kaas. Morgen hopelijk weer wat pittigers.
HAHA!wait..what
30-11-2022 om 00:15
Een ovenschotel met kip, spinazie, champignons, ui en aardappelblokjes. (En creme fraiche en geraspte kaas).
Ik ben echt gek op ovenschotels
Morgen (oh inmiddels vandaag) iets met sperziebonen en paprika want die moeten op..Nog even zien wat!
Pepperoni
30-11-2022 om 00:25
HAHA!wait..what schreef op 30-11-2022 om 00:15:
Een ovenschotel met kip, spinazie, champignons, ui en aardappelblokjes. (En creme fraiche en geraspte kaas).
Ik ben echt gek op ovenschotels![]()
Morgen (oh inmiddels vandaag) iets met sperziebonen en paprika want die moeten op..Nog even zien wat!
Oh dat klinkt erg lekker! Heb je misschien het recept voor mij?
HAHA!wait..what
30-11-2022 om 00:33
Pepperoni schreef op 30-11-2022 om 00:25:
[..]
Oh dat klinkt erg lekker! Heb je misschien het recept voor mij?
Was het ook! En super simpel
https://www.leukerecepten.nl/recepten/ovenschotel-met-kip-en-spinazie/
Pepperoni
30-11-2022 om 01:12
HAHA!wait..what schreef op 30-11-2022 om 00:33:
[..]
![]()
Jij bent snel! Dankjewel want deze ga ik maken binnenkort 😊
Jynta1981
30-11-2022 om 07:05
Wij eten als het goed is roti. Man moet koken, heb hem net het recept gestuurd, dus dat moet goedkomen. En anders bedenk hij maar wat en schuift dit door naar morgen.
De spinazie kip ovenschotel ga ik op het menu zetten, al vind ik dat er weinig kruiden ingaan... was ie niet een beetje saai HAHA?
Mama-Inge
30-11-2022 om 07:05
HAHA!wait..what schreef op 30-11-2022 om 00:33:
[..]
![]()
Mmm, lekker, die sla ik op
Jynta1981
30-11-2022 om 07:11
Deze stond nog op mijn lijstje, misschien ook wat voor julie als je van ovenschotels houdt:
https://brendakookt.nl/recepten/bloemkool-ovenschotel-met-ham-en-kaas/
afrodite05
30-11-2022 om 07:34
Welkom terug GB!
Ik maak vanavond aardappelen uit de oven. Weet alleen niet of ik die wel of niet wil voorkoken. Ik moet ze sowieso schillen. Nouja, nog even over nadenken. (Tips over oventijd zijn wederom welkom, online lees ik veel verschillende tijden/temperaturen.) Erbij maak ik een groenteprutje van gewokte courgette, ui en champignons en ik denk dat ik er een hamburgertje bij bak.
Dolfje
30-11-2022 om 08:07
Wij hebben nog een kom soep over en we bakken er denk ik een omelet met tomaat bij.
Ga dadelijk eerst even wandelen, dan komt de kapster en dan moet ik een stuk eerder dan normaal naar mijn werk dus behoorlijk druk. Het zijn sowieso drukke weken op het werk maar ook met dingen in de weekenden.
Herfstappeltaart
30-11-2022 om 08:33
Vandaag wordt het witlof ham en kaas uit de oven met een aardappelpureetje.
HAHA!wait..what
30-11-2022 om 08:49
Jynta1981 schreef op 30-11-2022 om 07:05:
Wij eten als het goed is roti. Man moet koken, heb hem net het recept gestuurd, dus dat moet goedkomen. En anders bedenk hij maar wat en schuift dit door naar morgen.
De spinazie kip ovenschotel ga ik op het menu zetten, al vind ik dat er weinig kruiden ingaan... was ie niet een beetje saai HAHA?
Ja, ik heb er wel wat extra kruiden doorheen gedaan! O.a. cajun en een beetje knoflook 😉
Teigera
30-11-2022 om 08:57
Gezellig GB!
Vandaag late dienst, dus ik ga zo eerst even sporten en daarna werken. Ga iets afhalen / bestellen met de collega's. Heb gespiekt met wie ik werk en die houden ook wel van lekker eten. Er zijn collega's die elke avonddienst naar de snackbar lopen, daar pas ik voor en als ik met hen werk dan neem ik wel een bakje mee uit de vriezer.
Lief en de frutjes eten chili con carne.
Moosey
30-11-2022 om 09:07
afrodite05 schreef op 30-11-2022 om 07:34:
Welkom terug GB!
Ik maak vanavond aardappelen uit de oven. Weet alleen niet of ik die wel of niet wil voorkoken. Ik moet ze sowieso schillen. Nouja, nog even over nadenken. (Tips over oventijd zijn wederom welkom, online lees ik veel verschillende tijden/temperaturen.) Erbij maak ik een groenteprutje van gewokte courgette, ui en champignons en ik denk dat ik er een hamburgertje bij bak.
Het verschilt ook per aardappelsoort en hoe je ze snijdt hoeveel oventijd ze nodig hebben. Voor rauwe partjes ga ik zo’n beetje uit van 40 minuten op 190, maar meestal zijn ze wel eerder gaar.