Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Beterschap Pepperoni!

Man eet bami met kip, bosui, champignons.
Ik heb gisteravond nog een soep gemaakt van wortel en knolselderij en tomaat en eet dat vanmiddag en neem een stukje gerookt kipfilet mee en wat komkommer rauwkost. Geen ei vandaag 

Ik maak vanavond rijst met sperziebonen en een Indisch kipgerecht. Ik heb keuze uit ajam paniki of ajam smoor, ik kies vanavond wel. Misschien maak ik er nog tomaten in sambal goreng bij, eigenlijk moeten de tomaten op dus dit zou een mooie bestemming kunnen zijn. Ik moet er alleen wel de tijd voor vinden, rond etenstijd heb ik namelijk een korte afspraak. Altijd fijn... 

Oh en ik ga vandaag ook nog iets met het restje goulash doen, ik weet alleen nog niet wat. Misschien op de boterham, niet zoveel zin om er soep van te maken, daarvoor is het te weinig. 

Oh en ik ga vandaag ook nog iets met het restje goulash doen, ik weet alleen nog niet wat. Misschien op de boterham, niet zoveel zin om er soep van te maken, daarvoor is het te weinig.

In een tosti 

Sterkte  yette en dewi. Hopelijk kunnen jullie snel weer normaal eten!

En ook beterschap voor peperoni, ik weet wat je meemaakt. Zorg goed voor jezelf en probeer toch te blijven bewegen 🍀

Op dinsdag wordt er voor ons gekookt, ik geloof vandaag boerenkoolstamp. Zin in!

TanSwallow86

TanSwallow86

29-11-2022 om 13:27

Krieltjes en broccoli

MijnNaamIsHaas73 schreef op 29-11-2022 om 08:41:

[..]

In een tosti

Dit geprobeerd. Was vooral een kliederboel, maar verder wel lekker. 

Ik maak penne in pestoroomsaus met kip, prei, ui, champignons, paprika en cocktailtomaatjes. Met pijnboompitjes en parmezaanse kaas eroverheen.

JtM

JtM

29-11-2022 om 14:54

Bij ons staat er boerenkoolstamppot met rookworst op het menu past goed bij dit weer.

yette

yette

29-11-2022 om 16:17 Topicstarter

Sterkte Dewi! 

Hier vandaag kliekverwerking - ik heb zondag voor een paar dagen vegetarische curry van pompoen en bataat met zwarte rijst gemaakt. Omdat die curry me iets te pittig is na mijn kaakoperatie, maak ik hem (hopelijk!) wat milder door er snijbonen en tomaten bij te doen. 

afrodite05 schreef op 29-11-2022 om 08:10:

Oh dat doet me denken aan vroeger, dan aten we ook een restje goulash op een witte boterham de volgende dag 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 29-11-2022 om 08:41:

[..]

In een tosti

Sterkte yette en dewi. Hopelijk kunnen jullie snel weer normaal eten!

En ook beterschap voor peperoni, ik weet wat je meemaakt. Zorg goed voor jezelf en probeer toch te blijven bewegen 🍀

Op dinsdag wordt er voor ons gekookt, ik geloof vandaag boerenkoolstamp. Zin in!

Oeh lekker hoor!
Vandaag is de huisarts even langsgekomen en heb nu tramadol gekregen. Dat moet ik in combinatie met paracetamol innemen. Hoop dat het wat verlichting gaat geven. Bewegen probeer ik idd maar gaat moeizaam. Lijk wel een krom vrouwtje van een jaar of 100 😵‍💫

Iedereen bedankt vd beterschapswensen, lief!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-11-2022 om 18:57

rijst met kippenlevertjes, ui, sperziebonen in ketjapsaus. 

Ik heb gekookte aardappelen op met erwtjes en schouderkarbonade.

Beterschap / spoedig herstel gewenst voor degenen die het nodig hebben hier!

Is er nou niemand die zich houdt aan de heilige dag van vandaag? Niemand? Echt?! Wij houden Sint Pannenkoek namelijk in ere en hebben dus vanavond pannenkoeken gegeten. Ze waren al klaar toen ik thuis kwam, gelukkig had er niemand een op z'n hoofd gelegd (dat schijnt bij Sint Pannenkoek te horen, maar hebben we de frutjes maar niet verteld). Vanmiddag geluncht met pompoen-linzen-wortel-paprikasoep dus er zijn wel ergens wat vitamientjes in gegaan vandaag

Het was een beetje uit mijn systeem opeens, om hier te schrijven. Maar ik ga proberen om weer aan te haken. 

Vandaag aten we spinazie/knolselderij lasagna. Verse spinazie van mijn moeder gekregen. Zelf lasagna vellen gemaakt. Laagjes spinazie/home-made vegan ricotta & laagjes puree van geroosterde knolselderij + knof ook met de ricotta, bechamel bovenop. Was erg lekker. 

Ha GB leuk dat je er weer bent!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.