Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Makkelijk dagje vandaag: gisteren al goulash gemaakt. Hij is alleen een beetje dun, dus ik twijfel of ik met maïzena ga klooien of dat ik op een andere manier wat vocht kwijt probeer te raken. Tips zijn overigens welkom..! Ik maak er rijst en erwtjes bij.

afrodite05 schreef op 28-11-2022 om 12:04:

Makkelijk dagje vandaag: gisteren al goulash gemaakt. Hij is alleen een beetje dun, dus ik twijfel of ik met maïzena ga klooien of dat ik op een andere manier wat vocht kwijt probeer te raken. Tips zijn overigens welkom..! Ik maak er rijst en erwtjes bij.

Misschien een poosje zonder deksel laten inkoken?

afrodite05 schreef op 28-11-2022 om 12:04:

Ik lees mee, heb vaak hetzelfde probleem. 

Wij eten vanavond gebakken aardappelen,  snijbonen en een vegetarische kaasschelp. 

Gisteren bij het etentje echt verrukkelijke zeetong gegeten.  Was echt smullen.  Vooraf carpaccio en na een kaasplankje.  

gisteren liep het wat anders dan in de planning 
Uiteindelijk patat een een broodje hamburger gegeten ergens onderweg naar huis.
De chili con carne eten we vanavond 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-11-2022 om 16:44

gebakken aardappeltjes, veldsla met geitenkaas, rode ui, en wat saladepitten. En chipolataworstjes

vandaag zoete aardappel/pompoensoep, erg zoetig vond ik, reden om er veel spicy pepers in te doen. Met zadencrackers met roomkaas, radijsjes en komkommer.

en

linzenspaghetti met uitgebakken pancetta, knoflook, ui, aubergine, paddenstoelen, tomatensaus, geraspte kaas.

yette

yette

28-11-2022 om 18:22 Topicstarter

De rest eet pizza en ik een milkshake - met dank aan de kaakchirurg. 

yette schreef op 28-11-2022 om 18:22:

Sterkte yette...hopelijk heb je een lekkere milkshake gemaakt en hoef je niet al te lang aan de milkshakeachtige brouwsels.

@Toetie: Volgens mij ging Yvette van Boven vorige week of zo met jouw hartige hangop aan de haal. Of ben jij toevallig Yvette van Boven? 

Moosey, geniet van de sauna morgen. 

Wat de goulash betreft zou ik ook voor inkoken gaan. Ik hoop dat het nog wat is ingedikt, afrodite. Vaak gaat dat ook beter op dag 2. 

Ik at sperziebonensalade vanavond. Ik ben echt tegen het seizoen in aan het koken de laatste dagen. 

Sterkte, Yette.

De goulash was uiteindelijk perfect na het inkoken! Ik heb de deksel eraf gelaten, denk dat dat mijn fout is geweest. Ik doe de deksel altijd op de pan tijdens het sudderen, maar volgens het recept moest de deksel er schuin/half op. 

anijsblokje schreef op 28-11-2022 om 18:35:

[..]

@Toetie: Volgens mij ging Yvette van Boven vorige week of zo met jouw hartige hangop aan de haal. Of ben jij toevallig Yvette van Boven?

Haha, nope, Yvette van Boven moest ik even door google halen zelfs. Misschien is het dan Friezinnetje want die vroeg ernaar omdat ik het zo vaak eet. Tegenwoordig is het meestal hartige kwark in plaats van hangop. Gaat sneller. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-11-2022 om 19:56

ToetieToover schreef op 28-11-2022 om 19:49:

[..]

Haha, nope, Yvette van Boven moest ik even door google halen zelfs. Misschien is het dan Friezinnetje want die vroeg ernaar omdat ik het zo vaak eet. Tegenwoordig is het meestal hartige kwark in plaats van hangop. Gaat sneller.

ik had wel gevraagd maar in RL heet ik niet Yvette  

yette schreef op 28-11-2022 om 18:22:

Oh Yette, dan zitten we ongeveer in hetzelfde schuitje ! Ik leef al dagen op soep, yoghurt, noodles en uit Frankrijk meegenomen brioche. Was echt heel erg handig onderweg . En ik snak naar normaal eten. Ik heb vanmorgen bij de bakker hun overheerlijke speltbrood gehaald, maar ja, alleen voor echtgenoot  .

Ik hoop dat het morgen weer beter gaat, ook voor jou! Ik wens je heel veel sterkte, lotgenoot !

Mijn man verzorgt de laatste dagen het eten want ik ben geveld door griep en sinds een dag of twee uitgeschakeld door ischias. 
Vandaag aten we gekookte aardappels met spruitjes en slavinken en morgen eten we bami met saté en een pittig gerecht met roerbakgroenten en een gebakken ei. 

Gister aten we bloemkool, gekookte aardappels en een slavink. 

Voor vanavond staat er hutspot op het menu. Met een gehaktbal. Ik doe ook altijd 2 of 3 plakjes ontbijtspek over mijn warme prakje, dat smelt dan lekker een beetje mee. Ik ken dit van huis uit, kent iemand dit ook??

Morgen eten we roti en vanaf daar weer een nieuw week menu maken.

Ik had gisteren de worteltjes uit de oven 10 minuten voor het einde van de oventijd nog een beetje gelakt met een mengsel van olie en maplesirup. Dat bleek erg lekker te zijn. Daarna voor het opdienen nog een crumble van gemengde noten erover gestrooid. (niet zelf verzonnen, dit recept vond ik ergens).

Vandaag eten we bami met groentekroepoek, pindasaus, een gebakken ei en van die uitjes uit een potje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.