Eten
FaithfulDuck87
16-11-2022 om 15:12
ik heb nog kalkoenschnitzel liggen, en prei en paprika. Dat maar roerbakken en dan in een wrap of taco
Dewi-Sri
16-11-2022 om 17:13
Ik maak gevulde champignons (ze hebben hier knoepers!) en doe er een salade met groentela-restjes bij en wat piepertjes.
Jynta1981
16-11-2022 om 18:17
Hier kipkerrie. Met paprika, boontjes en rijst. Zure komkommers ernaast. De kip rook niet zo fris helaas, dus de hele bak weggekieperd. Ga het voortaan toch maar meteen snijden en in porties in de vriezer doen, dit is zonde.
Verder is man aan het koken en dan moet ik echt op mijn handen zitten. Het duurt ook een eeuwigheid omdat er niks logisch is aan de volgorde waarop hij dingen doet. Eerst kip snijden, terwijl de rijst toch echt eerder op moet en de boontjes ook. Dan de rijst opzetten en op zijn telefoon kijken tot het kookt... GA! GEWOON! DOOR! Manmanman. Maar goed het zal wel smaken zo. Beetje jammer dat er nu erg weinig tijd zit tussen het eten en het sporten.
Moosey
16-11-2022 om 19:11
Jynta 
Wij eten kippensoep en een afbakbroodje. Straks nog 2 minidingen regelen die ik nog vergeten was en dan heb ik twee weken vrij!! Zo fijn.
ToetieToover
16-11-2022 om 20:05
Haha Jynta, mijn vriend helpt alleen nog als ik kook want hij is ook zo traaaaag dan eten we (te) laat. Vandaag was het ook 19:30, pffft. Dus ik heb hem zitten opjagen, ik schat onbewust een bepaalde volgorde in op mijn werksnelheid en als hij dan nog niet klaar is met zijn deel van de gekookte aardappels pellen, grrrr, die moesten het langst. Want ik wil ze wel goed opgebakken hebben.
We aten: opgebakken aardappels, kropsla met knoflookdressing, champignon-roomsaus en kipfilethaasjes.
Lunch was linzensalade met blauwe bessen, kerstomaten, rode ui, pistachenoten, vinaigrette en (zelfgekiemde) basilicumkers.
Ik kan vriend beter de afwas laten doen. Altijd spik en span. Hij is nu nog bezig ![]()
Teigera
16-11-2022 om 20:20
Lekker Moosey, twee weken vrij.
Ooh Jynta ik moest om je grinniken. Niet per se herkenbaar qua het gedrag van vriend, maar wij kunnen thuis ook niet samen koken: ik ben veel efficienter dan dat hij is
. Vind ik zelf dan natuurlijk he.
Vanavond kookte lief, ik kon weer aanschuiven toen ik van werk kwam: gnocchi uit de oven met courgette, champignons in tomatensaus, met geraspte mozzarella eroverheen (dat draderige vinden de frutjes fantastisch) en Parmezaan en basilicum.
yette
17-11-2022 om 08:22
Gisteren risotto met courgette, een salade en worstjes.
Vandaag lekker makkelijk: boerenkoolstamppot met chorizo (geïnspireerd op caldo verde).
Kan ik tussendoor onze nieuwe huisgenoten in de gaten houden. We hebben sinds gisteren twee jonge katjes binnenhuisarchitecten. Alles dat rechtop staat, is blijkbaar niet meer van deze tijd 
afrodite05
17-11-2022 om 08:30
Haha, sterkte Yette, hopelijk zijn het geen sloperijen.
Hmm, risotto, nu krijg ik daar ook zin in... Even onthouden voor later deze week. Ik maak waarschijnlijk vanmiddag alvast een spinazietaart waar ik spekjes, een restje feta en wat walnoten doorheen gooi. Voor de frissigheid een tomatensalade erbij, maar als ik geen zin meer heb, pleur ik gewoon een bakje snoeptomaten op tafel.
Dolfje
17-11-2022 om 08:34
Ik heb voor vanavond een bakje kip met kool uit de diepvries gehaald en maak er bloemkoolrijst /nasi bij. Moet vanmiddag werken ipv morgenmiddag dus dat is lekker makkelijk.
Moosey
17-11-2022 om 09:44
Yette
Veel succes met de architecten.
Risotto is wel een goed idee. Lief is wel klaar met de kippensoep maar eet nog steeds extreem moeizaam. Risotto glibbert ook wel fijn maar binnen natuurlijk.
MijnNaamIsHaas73
17-11-2022 om 10:57
gisteren broccolitaart met brie en cashewnoten
Voor vandaag had ik eigenlijk wortelenstamp met stoofvlees gepland, maar mijn rug laat het maken van stoofvlees vandaag niet toe dus even verzinnen hoe we dat gaan oplossen