Eten
JtM
15-11-2022 om 14:59
afrodite05 schreef op 15-11-2022 om 08:17:
In de ochtend is de misselijkheid redelijk onder controle, tegen de middag begint het op te zetten en in de avond is het heel aanwezig, weer zo erg dat ik liever ga slapen om het niet bewust mee te maken. Ik hoop dat de periode van onder controle hebben steeds meer over de dag verspreidt.
Wat leuk je weer eens te lezen, gelukkig is de misselijkheid in de ochtend onder controle, hopelijk volgt de rest van de dag ook (snel)!
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Hoever ben je nu (ongeveer)?
JtM
15-11-2022 om 15:01
Wij eten simpel een AVG'tje:
Gemarineerde kipfilet, gebakken aardappeltjes voor zoon en mij, vriend eet gekookte aardappelen. Spinazie a la creme voor zoon en vriend en voor mij verse bladspinazie met wat gebakken pijnboompitjes.
afrodite05
15-11-2022 om 16:20
JtM schreef op 15-11-2022 om 14:59:
[..]
Wat leuk je weer eens te lezen, gelukkig is de misselijkheid in de ochtend onder controle, hopelijk volgt de rest van de dag ook (snel)!
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Hoever ben je nu (ongeveer)?
Gisteren termijnecho gehad, ben een paar dagen vooruit gezet waardoor ik ineens op 12 weken zit. Dus dat is fijn. Ik vind het wel ingewikkeld dat we ons nu al moeten aanmelden voor dingen als kraamzorg en kinderopvang, daar zijn we nog helemaal niet aan toe. Struisvogeltijd is dus voorbij... blijkbaar zijn we al rijkelijk laat.
Maar om on topic te blijven: ik ga momenteel goed op "sappig" fruit, dus dingen als sinaasappels, mandarijnen, kiwi. En als ik overdag kook (of de voorbereidingen tref), gaat het qua avondeten ook redelijk. Daarna wel heel snel naar bed om de misselijkheidsbui voor te zijn, maar ok, dat is blijkbaar hoe het nu moet. In elk geval al heel veel beter dan karig dineren met een half schaaltje vanillevla, boven in bed om de etensgeuren van man niet te hoeven ruiken.
Jynta1981
15-11-2022 om 19:13
Jynta1981 schreef op 15-11-2022 om 07:31:
Ik eet alleen met de kinderen en trek zo wat uit de vriezer denk ik, even kijken wat daar in ligt. En anders agv met broccoli want die ligt er nog en een gehaktbal.
Ik was vergeten de vriezer te checken. En er lagen ook nog snijbonen. Het werd dus AGV met snijbonen en een gehaktbal.
yette
15-11-2022 om 19:23
Goed te horen dat het steeds beter gaat, Afrodite!
@ Dewi ... twee keer taugé? Ben je zelf aan het kiemen?
Hier vandaag nacho grande met kip en extra veel paprika. Mede mogelijk gemaakt door de kliek pasta & met geitenkaas gevulde tomaten. Want kip en paprika is een beetje lastig voor de heer des huizes.
anijsblokje
15-11-2022 om 19:55
@afrodite: Dan is het fijn dat er nu wel weer lekkere sinaasappels zijn! Fijn dat het lukt om overdag voorbereidingen te treffen zodat je 's avonds toch wat meer kunt eten.
Hier stonden mosselen op het menu vanavond. Waren eigenlijk voor het afgelopen weekend maar dat liep anders.
Teigera
15-11-2022 om 19:55
Oeh Afrodite wat mooi, al op twaalf weken. Jemig wat spannend allemaal. Fijn dat je af en toe wat kunt eten, mja zo moeten we het maar even zien dan. Always look on the bright side of life!
Wij aten vanavond rijst met roerbakgroenten en sticky tofu. Niet superspannend maar smaakte goed. Ik was helemaal verregend thuisgekomen vanaf het station op de fiets, zó fijn als er dan al pannen op het vuur staan.
TanSwallow86
15-11-2022 om 19:57
Witte puntjes met filet americain
En een stukje banket staaf met cappuccino
Ninoea
15-11-2022 om 20:33
Couscous met rozijnen met een op shashuka gebaseerd gerecht met veel eieren, spekjes, tomatenblokjes, courgette en paprika.
Koreveen
16-11-2022 om 08:12
Harley, was het gelukt om naar buiten te gaan? Sterkte ermee
Afrodite, zo spannend en ik leef en duim mee.
Vandaag eten we chili sin carne met champignons en rode puntpaprika (uit eigen tuin, mijn planten gingen nog goed op de zon van afgelopen weken)
anijsblokje
16-11-2022 om 08:16
Alle vormen van chili zijn erg populair in dit topic de afgelopen dagen! Geweldig, je eigen puntpaprika nu nog, koreveen.
Ik eet (volkoren) pannenkoeken vanavond, in ieder geval met spek en stroop.
Dolfje
16-11-2022 om 08:29
Ik voel me helaas niet zo lekker maar de zelftest is negatief dus vanmiddag gewoon werken. Kan helaas niet thuis werken.
Ik maak in elk geval courgettesoep waar ook wat restjes tomaat doorgaan en we eten verder een hamburger met komkommersla met feta.
afrodite05
16-11-2022 om 09:16
Ik verheug me op straks "echt" boodschappen doen. Normaal pak ik de auto en ga ik naar de appie voor de weekboodschappen. De afgelopen weken hobbelde ik soms met man mee naar de jumbo om de hoek, maar dat was eigenlijk elke keer voor een of twee dagen. Ik heb net weer een lijstje gemaakt van dingen die we de komende dagen kunnen eten, dus ook een langere boodschappenlijst. Ik mag door de medicatie alleen nog niet autorijden, dus ga ik straks op m'n dooie akkertje naar de jumbo. Vind ik een minder fijne winkel dan de ah, maar moet maar even.
Vanavond wordt het (als ik niet tegen een of andere afprijzing aanloop waardoor mijn plannen wijzigen) witlofstamppot met ham, kaas en tomaat uit de oven. Heb ik vandaag overdag mooi wat te doen.
Dewi-Sri
16-11-2022 om 12:28
yette schreef op 15-11-2022 om 19:23:
Goed te horen dat het steeds beter gaat, Afrodite!
@ Dewi ... twee keer taugé? Ben je zelf aan het kiemen?
Hier vandaag nacho grande met kip en extra veel paprika. Mede mogelijk gemaakt door de kliek pasta & met geitenkaas gevulde tomaten. Want kip en paprika is een beetje lastig voor de heer des huizes.
Nee hoor, gescoord bij de Hyper U. We gaan over anderhalve week weer
voor een maandje of 2 (denk ik, weet nog niet) naar Nederland, dus het
heeft weinig zin om nu te beginnen met kiemen. Ik kijk daar bij mijn
toko wel eens of ze mungboontjes hebben. Toen ik daar bij de U naar vroeg, keken ze of ik een roze olifant bestelde. Raar, want taugé heet hier gewoon haricot mung
. Het zal wel aan mijn Frans liggen.