Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-11-2022 om 16:18

Stamppot andijvie met hachee

Wij eten risotto met champignons en courgette (lekker lui uit de oven)

Risotto kan je helaas niet echt van te voren maken, maar normaal gesproken laat je de risotto een paar minuten glazig worden voordat je de bouillon toevoegd, ik laat 'm nu wat langer glazig worden  als in 1.5 uur ... Hopelijk proef je hier straks niks van ...

Gefeliciteerd met je trouwdag Dolfje! Fijne avond en eet smakelijk.

Ik maak een traybake van aardappel, broccoli, cherrytomaatjes, zalm en spek.

Vanavond eten we lasagne met pompoen, ricotta, spinazie, pompoenpitjes ed.

Elmie schreef op 14-11-2022 om 16:48:

Gefeliciteerd met je trouwdag Dolfje! Fijne avond en eet smakelijk.

Ik maak een traybake van aardappel, broccoli, cherrytomaatjes, zalm en spek.

Ik doe er trouwens ook champignons bij die op moeten.

Dit is trouwens altijd wel iets wat ze hier graag lusten.

Gefeliciteerd Dolfje

Ik maak zo gele curry met bloemkool-spinazie-kikkererwten en rijst

TanSwallow86

TanSwallow86

14-11-2022 om 18:50

Gefeliciteerd Dolfje 

Vandaag gemengde salade, heb er mozzarella bolletjes en gehaktballetjes door gedaan. 
Nu moed verzamelen om morgen een too good to go box te halen bij de Plus(heb sinds kort Agorafobie(pleinvrees) 

Wij aten spruitjes met knoflook, teriyakisaus en spekjes met rijst met gebakken uitjes erover. 

aardappels met rode bieten en een speklapje 

Voor echtgenoot heb ik chili con carne gemaakt, en voor mijzelf kippenbouillon met noodles, taugeh, boontjes en tahu, opgeleukt met sambal en ketjap. Ondanks het herfstige weer heb ik ineens behoefte aan heel licht eten, dus de chili trok me voor geen meter. Gelukkig was echtgenoot erg enthousiast, en eet hij het restje chili morgen bij de lunch. Da's mooi, want de vleeswaren zijn op, en ik heb geen zin om alleen daarvoor 10 km naar het dichtstbijzijnde dorp te rijden.

Harley, wat naar, die agorafobie, en wat dapper van je dat je toch naar buiten gaat. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het je lukt

Ik eet alleen met de kinderen en trek zo wat uit  de vriezer denk ik, even kijken wat daar in ligt. En anders agv met broccoli want die ligt er nog en een gehaktbal.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-11-2022 om 07:32

gebakken aardappeltjes met sla en ws een kipschnitzel

Nog gefeliciteerd Dolfje!

Wij hebben laatst gemarineerde kip uit een kortingsbak gevist, dat was iets van shoarmamarinade ofzo. Die kip ga ik bakken met sperziebonen en rijst. Misschien nog wat tomaatjes en/of feta erdoor, afhankelijk van hoeveel ik kan hebben. Man zal er wel knoflooksaus bij willen. Moet hij wel met z'n rug naar mij slapen 

In de ochtend is de misselijkheid redelijk onder controle, tegen de middag begint het op te zetten en in de avond is het heel aanwezig, weer zo erg dat ik liever ga slapen om het niet bewust mee te maken. Ik hoop dat de periode van onder controle hebben steeds meer over de dag verspreidt. 

Ik zal voor je duimen Afrodite! Fijn dat het in elk geval in de ochtend al onder controle is.

Vandaag dinsdag dus  gebroken dienst jullie raden vast al wat ik eet   heb trouwens ook verder niet veel in huis. Picnic komt vanmiddag maar moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet meer weet wat ik allemaal in het mandje heb gegooid.
Man heeft een bakje kip  en groente met rotisaus uit de diepvries gehaald.

Gisteren heb ik ook nog een hele hoop stoofperen en appels gekookt en in bakjes in de diepvries gedaan. Heb nu nog een flinke zak appels in de koelkast liggen. De beste zijn om zo te eten en de rest verwerk ik dan ook weer tot compote.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.