Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

13-11-2022 om 10:59

Een van de hapjes gisteravond waren nachos. Ik heb het voor elkaar gekregen om geraspte kaas te kopen die niet smelt  gelukkig maar een kleine schaaltje gemaakt. Vriend gaat straks andere geraspte kaas kopen en maken we nieuwe nachos met de overgebleven nachochips

Ik maak er groentesoep bij en we hebben nog Stokbrood kruidenboter liggen die we afbakken. 

Moos 

Wij hadden een ontzettend gezellig feestje. Heb geloof ik nog wortel / pompoensoep in de diepvries. En heb sate- gehaktballetjes (k&k) en dat met rauwkost of zo.

TanSwallow86

TanSwallow86

13-11-2022 om 13:51

Broodje knakworst 

Balen, Moos!

Vandaag eten wij op verzoek van de huiself Mexicaanse bonen. Daaronder verstaan wij: zwarte- en kidneybonen met kruidenmix en knoflook, ui, rode puntpaprika, mais, zoete aardappelblokjes, kipgehakt. Daarbij tortilla chips met hopelijk gesmolten cheddar, crème fraîche, ijsbergsla en avocado/kerstomaatsalade met ingelegde rode ui.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 17:53

hier wat verschillende hapjes

Ik probeer een vederlicht oosters prakje te maken met kip, taugeh (hoera!), gember, ui, knoflook, chinese kool, tempeh, sambal oelek en een beetje ketjap asin. Ik kook eiernoodles in een sterke kippenbouillon. Ik wil het superlicht maken, want vanmiddag heerlijk geluncht met stokbrood (gebeurt hier niet vaak), salade caprese, gravad lax, tapenade, fourme d'ambert en nog wat dingetjes (raar husseltje misschien, maar heerlijk bij een glaasje wijn), dus nu maar even een beetje minderen.

Ik had geen zin in de gehaktballetjes die schuif ik door naar morgen en heb een omelet met champignons en spekjes gebakken voor ons.
Morgen maak ik denk ik bij de gehaktballetjes bloemkoolnasi met sperziebonen erdoor. 

Morgen zijn we vrij vanwege onze trouwdag, zouden eigenlijk uit eten gaan maar vanwege het dieet en omdat we gisteren een feestje hadden houden we dat nog tegoed. 
Gaan morgenvroeg eerst even lekker sporten en in de middag misschien even ergens heen fietsen en een kopje koffie drinken en in de avond gaan we naar het theater .  

aardappelpartjes met sla en kip

Wij eten vandaag macaroni met een salade. De macaroni heb ik gister al gemaakt, dus dat is fijn na een dag werken en vanavond weer sporten.

Fijne dag allemaal!

Ik heb gisteren alvast champignonsaus gemaakt, vandaag gaan daar gebakken krieltjes, schnitzels en erwtjes bij. Even bekijken wat we met die schnitzels doen, in de airfryer of in de pan en als het de pan wordt: wie ze bakt. Ik ben nooit zo goed met gepaneerd vlees bakken. Vissticks laten bij mij ook altijd dat laagje los, mede daarom eten we dat bijna nooit. 

Gefeliciteerd Dolfje!

Eind van middag/avond vergadering, dus het avondeten wordt verzorgd. Zal wel iets van soep zijn. Man en zoon eten ook soep. Lekker makkelijk uit blik.

Gefeliciteerd Dolfje.  Leuk dat jullie er een dag vrij voor nemen. 

Afgelopen zaterdag en zondag uit eten geweest .  Zaterdag tapas en gisteren een soort eetcafé. Gisteren als hoofdgerecht parelhoen. Was erg lekker. En vooraf een voorgerecht met 4 kleine gerechtjes, fijn voor mij want ik kan nooit kiezen.

Vanavond een simpel avg'tje. Snijbonen,  aardappels uit de airfryer en een hamburger. 

gefeliciteerd dolfje 

Nog geen idee wat we gaan eten

JtM

JtM

14-11-2022 om 12:26

Gefeliciteerd met jullie trouwdag Dolfje!

Wij eten vanavond andijviestamppot met verse worst. Mijn van mijn favorieten, dus nu al zin in!

Straks volkoren bulgur met knoflookgamba’s, snijbonen, bospeentjes uit de oven en heel dun gesneden rode ui. Wilde eigenlijk couscous erbij, maar die was he-le-maal uitverkocht bij de AH….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.