Eten
Ninoea
20-10-2022 om 04:32
Eergisteren had ik geen zin om te koken en hebben we friet met snacks gehaald bij het cafetaria.
Gisteren pad Thai met kip. Was heerlijk!
Jynta1981
20-10-2022 om 07:33
Toen ik het week menu ging bedenken bedacht het gezin spontaan wat dingen voor deze week. Ze kunnen nooit zo goed dingen bedenken of altijd hetzelfde (jongste spaghetti, oudste snijbonen, vriend noodles of gebakken aardappels).
Wij eten dus paella op verzoek van de jongste, ik gebruik altijd Paulines recept. Wel zonder vis en met kip en chorizo.
Morgen eten we pie met kip en paddestoelen op verzoek van vriend. Lekker met een dakje van bladerdeeg uit de oven.
Jynta1981
20-10-2022 om 07:37
Moosey schreef op 18-10-2022 om 22:40:
Hee Jynta, gezellig dat je er weer bent
Ik ben zowaar een nachtje op stap met lief. We aten in het restaurant van het hotel, ik had een kopje bospaddestoelensoep en een salade met gerookte vis. Allebei prima.
Thnx
Ik heb dus echt pas 2 weken dit forum ontdekt. Had toentertijd wel een nick aangemaakt, maar ben blijven hangen op viva.
Ik moet zeggen dat ik dit forum veel prettiger vindt in gebruik. Al lees ik nog steeds ook daar.
Fijn om weer met jullie mee te schrijven, gezellig!
RoosOpJeHoed
20-10-2022 om 08:38
Wat fijn dat je nachtje weg zo goed bevallen is Moosey! Konden jullie wel even gebruiken.
Laatst had de AH hier een halve kilozak boerenkool bij de boodschappen gedaan. Was een foutje, maar we mochten de zak houden. In de vriezer gedaan. Vandaag maak ik er een hele grote pan stamppot van. Eten we vanavond met chipolataworstjes en morgen maak ik er een ovenschotel van.
Dolfje
20-10-2022 om 14:18
Wij eten ook worstjes, merquez. Met gebakken blokjes pastinaak,dat heb ik nog nooit gegeten dus ben benieuwd , en heb nog een stuk komkommer en avocado dat eten we er ook bij.
watertoren
20-10-2022 om 16:48
Kipfilet met champignons en ui en daar laat ik kaas overheen smelten. Ik eet er gebakken aardappelschijfjes bij.
Dewi-Sri
20-10-2022 om 17:07
Noodles met kip en groenterestjes. De groentela moet eens wat leger, dus wat ik tegenkom als geschikt, gaat er in.
MijnNaamIsHaas73
20-10-2022 om 17:17
Jynta, heb je een recept van die pie met kip en paddestoelen? Klinkt heerlijk herfstig en ik zag van de week bij de lid hele mooie oesterzwammen liggen (weet niet of die in je recept zitten).
Wij eten vandaag wraps met vegetarische kipschnitzels, mais, paprika, tomaat, ijsbergsla en kaas. Altijd een topper bij de kinderen.
En straks na het eten ga ik een kruisbessenschuimvlaai ophalen die ik besteld heb. Dat is echt mijn allerfavorietste lievelings gebak
(bijna net zo lekker als kaas). En ik zag een bedrijfje dat ze uit Limburg importeert. Je moet het dus wel zelf ophalen en het zijn geen Limburgse prijzen maar ik kon me niet beheersen 
JtM
20-10-2022 om 18:13
Zoon en ik aten wraps met kipblokjes, paprika, appel en ui. Met een yoghurtsausje op wraps. Smaakte goed!
ToetieToover
20-10-2022 om 18:16
mmmm kruisbessen! Die zie ik nooit in de winkel, alleen in de moestuin.
vandaag: gewokte palmkool met knoflook en rozemarijn, walnoten, witte bonen, ui, bleekselderij en granaatappelpitjes (uit zo’n kartonnen diepvriesdoosje) met blauwaderkaas
vriend kookte Russische Finse bietensoep en daarbij aten we crème fraîche, zadencrackers met zeewier en haring in mosterdsaus
Dolfje
20-10-2022 om 19:25
Ik vond de gebakken pastinaak best lekker maar het stomme is dat mijn consulente het aanraadde maar als ik Google lees ik verschillende dingen wat betreft de koolhydraten. De ene site zegt dat het goed in een kha-arm dieet past en op de andere staat dat er bijna net zoveel in zit als in aardappelen.