Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

18-10-2022 om 16:37

Mini ciabatta 

TanSwallow86

TanSwallow86

18-10-2022 om 16:39

Koreveen schreef op 18-10-2022 om 10:34:

Hi Roos, uiteraard. Ik hou van eten en eet graag wat men daar ook eet. We hebben een paar keer echt heel lokaal bij onze guesthouse eigenaren gegeten. Gewoon wat de pot schaft. Vaak stoofpotten (potjiekos) met rijst of de braai werd aangestoken. Daar zijn ze gek op.

We zijn echt goed uit eten geweest in de grotere steden. Natuurlijk eet men veel wild, wat daar heel normaal is (en ongelogelijk lekker mals is). Vis in de havensteden (we hebben oa klipvis gegeten, echt een heerlijke lokale vis).

UIteraard bobotie, gehakschotel met rozijnen, abrikozen en kerriesaus. Zo ontzettend lekker. Ga ik zeker thuis ook een keer maken.

Er wordt ook veel met pompoen gekookt. Je krijgt vaak pompoenmash als bijgerecht maar ook butternut soup. Mjummmm

Erg lekker vond ik ook chakalaka. Serveren ze meestal heel pittig maar kan op verzoek wat getemperd worden. Is een soort vegetarische groentencurry met ook witte bonen erin. Vaak met rijst of brood erbij.

Malva pudding is een pudding die gebakken wordt, dus het wordt een stevige kleffe cake. Wel mierzoet maar erg lekker met een lemonsaus als balans.
Ze hebben er ook melktaart, gemaakt van melk met vanille en kaneel. Beetje custard achtig.

De invloed van de Engelse keuken is groot en friet moet je er ook niet eten. Na een paar teleurstellingen van zeer slappe friet, geen friet meer besteld.

Heb op reis meestal flink last van mijn prikkelbare darmen maar door goed opletten met het water ed heb ik er helemaal geen last van gehad

Al mijn favo eten. Ik ben geboren in Zuid-Afrika.

Waar ben je precies geweest? Heb je ook koeksisters gegeten. Is een deeg wat word gefrituurd en dan in een suikerstroop. Is geen Churros

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-10-2022 om 16:53

hier een kipschnitzel met witlofsalade

Klinkt allemaal geweldig, Koor! Een aantal van die gerechten ga ik zeker een keer proberen, ze klinken heerlijk. En het lijkt me zo'n prachtig land.

Wij hebben nog steeds logees (helaas de laatste dag vandaag) en we zijn vanmiddag uitgenodigd voor de lunch. Het was ontzettend lekker, maar ondanks dat het hier 26 graden is, was het terras helaas gesloten.
Ik heb me maar eens gewaagd aan een salade met ingrediënten die ik nog niet kende: kastanjes (wel lekker, maar een beetje droog), gésiers, oftewel gevogeltemaagjes, paté op toast, en verder tomaat en sla. Heerlijk die gésiers, maar de anderen griezelden ervan. Maar het was zo'n ongelooflijk bord vol, dat ik het nog niet tot de helft gered heb.
De drie overigen hielden het bij kalfsvlees met salade en frietjes, en de minst avontuurlijke probeerde eens confit de canard, die hij, onverwacht, heel lekker bleek te vinden.
Na een ouderwetse bananasplit voor de mannen en een crème brulée voor schoonzus zijn we zo'n beetje naar huis gerold.

Voor vanavond had ik eigenlijk roergebakken spinazie met zalm op het menu staan, maar ik denk dat ik dat maar een dagje opschuif . Het zal wel een omeletje met brood worden.

Wrap met gebakken kipfilet in fajitakruiden, rucola, komkommer en verse tzatziki. Erbij ovengroenten, want anders te weinig groenten naar mijn gevoel.

yette

yette

18-10-2022 om 19:42 Topicstarter

Drukke dag gehad en we zijn maar met z'n tweeën, dus zojuist 'verse' pizza gehaald bij de supermarkt. 

Mijn vriend kookte, ik heb niet zo’n trek, mijn darmen liggen weer eens dwars. Hij maakte aardappelpuree, beenham uit de oven en… geen groenten. Echt hè. Ik snap dat niet. Ik at er dan maar kerstomaatjes bij, ik had toch geen trek.

en verder heb ik het bij bananen gehouden, altijd goed bij darmproblemen, valt nooit verkeerd.

Wij aten tartiflette (restant van vorige week) en de kinderen lasagna (restant van zaterdag). Iedereen blij, en wat kliekjes weggewerkt. 

Wij aten de lekker en simpel variant van een kapsalon. Dus een ovenschotel met aardappeltjes, courgette, paprika, ui, gehakt (gekruid met shoarmakruiden) en een beetje geraspte kaas erover. Daarbij wat sla en komkommer  

HarleyQuin schreef op 18-10-2022 om 16:39:

[..]

Al mijn favo eten. Ik ben geboren in Zuid-Afrika.

Waar ben je precies geweest? Heb je ook koeksisters gegeten. Is een deeg wat word gefrituurd en dan in een suikerstroop. Is geen Churros

HQ, wat leuk. Die heb ik niet gegeten. Ben ik niet tegengekomen.

We hebben de standaard route gereden: Jo’burg, Panoramaroute, Kruger, Drakensbergen, St Lucia en naar de Oostkaap gevlogen en door naar Kaapstad. We waren erg onder de indruk van de natuur, veelzijdigheid en ongelofelijk aardige mensen we willen zeker een keer terugkomen om een aantal plekken uitgebreider te bezoeken.

Dewi, echt een aanrader hoor!

ToetieToover schreef op 18-10-2022 om 19:47:

Mijn vriend kookte, ik heb niet zo’n trek, mijn darmen liggen weer eens dwars. Hij maakte aardappelpuree, beenham uit de oven en… geen groenten. Echt hè. Ik snap dat niet. Ik at er dan maar kerstomaatjes bij, ik had toch geen trek.

en verder heb ik het bij bananen gehouden, altijd goed bij darmproblemen, valt nooit verkeerd.

Hahahhaha geen groenten?? Dat bedenkt hij gewoon niet? 

Wij aten noodles. Met kip en wokgroenten en een woksausje.  Ik had weer eens kipfilet gekocht in de aanbieding ipv kippendij en weet meteen weer waarom we altijd kippendij eten: wat een droge hap joh!

Morgen eten we gebakken krieltjes, vega ding (ik geloof zo'n krokant nep kip ding) en de groenten moet ik nog kopen. Ik denk broccoli. Of boontjes. Of snijbonen.

Hee Jynta, gezellig dat je er weer bent

Ik ben zowaar een nachtje op stap met lief. We aten in het restaurant van het hotel, ik had een kopje bospaddestoelensoep en een salade met gerookte vis. Allebei prima. 

Fijn dat je een nachtje samen uit bent Moos!

Ik ga straks gehaktballetjes in tomatensaus maken en dat eten we met courgetti. Maak meteen wat balletjes voor in de diepvries.

JtM

JtM

19-10-2022 om 09:27

Er is nog veel van de andijviestamppot over. Op woensdagavond eten we altijd iets makkelijks ivm zwemles van zoon dus we eten de overgebleven andijviestamppot. Ik maak er straks nog wat gehaktballen bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.