Eten
MijnNaamIsHaas73
17-10-2022 om 17:01
Hier ook hollandsche pot, kipschnitzel van de slager, aardappelschijfjes uit de airfryer en iets van groente, ik geloof snijbonen
Dolfje
17-10-2022 om 18:13
Wij hadden dus vegan spekjes door de stamp. Het was niet vies maar om nou te zeggen “ ik haal het volgende week weer” nou nee. En dat heb ik vaak met die vervangers. Het is het net niet voor mij.
Man vond het wel lekker, die eet de rest van die spekjes morgen met een gebakken ei en tomaat.
Ninoea
17-10-2022 om 18:20
Heerlijk multiculti gegeten. Dahl met rode linzen, spinazie, zilvervliesrijst, Turks brood en Griekse yoghurt. Alles is schoon opgegaan.
Ik had totaal geen zin om te koken, maar had de ingrediënten al in huis. En mijn man was juist zo enorm plichtsgetrouw aan het klussen dat ik het wat suf vond om dan koken teveel moeite te vinden.
Dorestad
17-10-2022 om 19:48
sla, ongeveer 8 soorten (5 zakken tgtg weggewerkt) met olijven (tgtg), koelverse champignonrisotto (2 bakken tgtg), gekookte worteltjes en boontjes (weer twee zakken tgtg), kiprollade, hangop (2 pakken tgtg yoghurt laten uitlekken) met blauwe bessen, appel, banaan. Lekker en makkelijk gegeten.
Teigera
17-10-2022 om 20:11
Hier werd het vanavond nasi met een zak roerbakgroenten en wat groentelarestjes. Erbij vega "Indische balletjes" met een geimproviseerd ketjapsausje, omeletreepjes en pindasaus. Was erg lekker allemaal, vonden de frutjes gelukkig ook.
ToetieToover
17-10-2022 om 21:22
vriend kookte voor ons: kipghaktballetjes in barbecuesaus met sperziebonen en rijst, plus salade van komkommer, ui en mango
en eerder vandaag de gisteren klaargezette soep van ui/knoflook/spinazie/brandnetel/mosterdblad/bietenblad, gepureerd met room, mosterd en daarbij tortillachips met hummus en chipotle saus
Koreveen
18-10-2022 om 09:20
Ben weer terug van vakantie in Zuid-Afrika. Wat was het fijn en wat hebben we overal heerlijk gegeten.
Nu weer "normaal". Vanavond courgetti met zelfgemaakte pastasaus (ga zo een flinke pan basissaus maken en in delen invriezen) met uien, knoflook, wortel, bleekselderij en veel kruiden en voeg er nog champignons aan toe. Heb lekker makkelijk net boodschappen laten komen dus de voorraad is weer aangevuld.
RoosOpJeHoed
18-10-2022 om 09:28
@Koreveen, wat heerlijk, zo'n vakantie! Wat heb je daar gegeten dan? Heb je nog typische Zuid-Afrikaanse gerechten uitgeprobeerd? Ik heb een Zuid-Afrikaans kookboek, ook in die taal geschreven, staan zulke lekkere dingen in, maar vaak zo'n gedoe om te maken.
Vanavond pasta uit de oven, met heel veel groente en, uiteraard, kaas 
Koreveen
18-10-2022 om 10:34
Hi Roos, uiteraard. Ik hou van eten en eet graag wat men daar ook eet. We hebben een paar keer echt heel lokaal bij onze guesthouse eigenaren gegeten. Gewoon wat de pot schaft. Vaak stoofpotten (potjiekos) met rijst of de braai werd aangestoken. Daar zijn ze gek op.
We zijn echt goed uit eten geweest in de grotere steden. Natuurlijk eet men veel wild, wat daar heel normaal is (en ongelogelijk lekker mals is). Vis in de havensteden (we hebben oa klipvis gegeten, echt een heerlijke lokale vis).
UIteraard bobotie, gehakschotel met rozijnen, abrikozen en kerriesaus. Zo ontzettend lekker. Ga ik zeker thuis ook een keer maken.
Er wordt ook veel met pompoen gekookt. Je krijgt vaak pompoenmash als bijgerecht maar ook butternut soup. Mjummmm
Erg lekker vond ik ook chakalaka. Serveren ze meestal heel pittig maar kan op verzoek wat getemperd worden. Is een soort vegetarische groentencurry met ook witte bonen erin. Vaak met rijst of brood erbij.
Malva pudding is een pudding die gebakken wordt, dus het wordt een stevige kleffe cake. Wel mierzoet maar erg lekker met een lemonsaus als balans.
Ze hebben er ook melktaart, gemaakt van melk met vanille en kaneel. Beetje custard achtig.
De invloed van de Engelse keuken is groot en friet moet je er ook niet eten. Na een paar teleurstellingen van zeer slappe friet, geen friet meer besteld.
Heb op reis meestal flink last van mijn prikkelbare darmen maar door goed opletten met het water ed heb ik er helemaal geen last van gehad
JtM
18-10-2022 om 11:01
Wij eten vanavond andijviestamppot met verse worst.
Een van mijn lievelings gerechten dus ik verheug me er nu al op om het straks te eten.
RoosOpJeHoed
18-10-2022 om 11:44
Dat klinkt allemaal heerlijk Koreveen! En fijn dat het met je PDS goed ging, ik weet uit ervaring wat een belemmering dat kan geven.
Ik heb mijn kookboekje er weer eens bijgepakt en een aantal dingen die je noemt staan erin. Binnenkort weer eens wat proberen. Heb ooit de bobotie gemaakt en dat was één groot succes! Mocht je het recept willen, dan hoor ik het wel. Nu wel vreselijke trek trouwens 
Koreveen
18-10-2022 om 12:42
Roos, thanks. Ik maak graag gebruik van je aanbod. Staan veel verschillende recepten op het web dus een beproefd recept ontvang ik graag. En leuk dat ik je geinspireerd heb 
Dolfje
18-10-2022 om 15:54
Welkom thuis Koor! Het zag er geweldig uit!
Ik heb net 2 eieren gebakken en een halve avocado en komkommer op en neem straks een dieetreep en de rest van de komkommer mee.