Eten
Dolfje
16-10-2022 om 10:50
yette schreef op 16-10-2022 om 10:49:
[..]
Dit. En van die stellige mening dat tapas geen maaltijd zijn, merk je niks meer zodra je zo'n feestmaal op tafel zet. Dan eten ze met smaak.
Precies.
ToetieToover
16-10-2022 om 11:09
yette schreef op 16-10-2022 om 10:49:
[..]
Dit. En van die stellige mening dat tapas geen maaltijd zijn, merk je niks meer zodra je zo'n feestmaal op tafel zet. Dan eten ze met smaak.
Heerlijk, tapas! Mijn dochter is een moeilijke eter maar een hapjesmaaltijd vindt ze helemaal fantastisch! Ze zoekt alle mooie schaaltjes bij elkaar (die ik in de kringloop bij elkaar scharrel) en stalt het allemaal heel mooi uit. Goed idee, dat kunnen we wel weer eens doen!
Ik ben nu aan het ‘vooruit koken’ voor maandag en dinsdag, altijd ‘tijd tekort-dagen’ hier. Er staat alvast een ovenomelet in de oven, met makreel alleen die ruikt zó lekker, dat het vandaag al de lunch wordt
met gekookte spinazie (met knoflook en room) en kerstomaatjes.
De rest moet ik nog verzinnen. Daar ben ik heel slecht in, ik kook meestal wat op moet en dat gooi ik dan bij elkaar. Ik duik straks in de groentenla en leg dat op een bakplaat. Oja, de aardbeien moeten op! Die gaan in een balsamico dressing (daarin zitten zwarte bonen) met komkommer, ui en feta.
FaithfulDuck87
16-10-2022 om 17:09
broodje shoarma. Broodje is een kaiserbroodje, want die liggen hier nog en moeten op. Wat rauwkost erbij.
MijnNaamIsHaas73
16-10-2022 om 18:17
Wij eten zelf belegde pizza. Ze zitten nu in de oven. Ik heb er champignons, artisjokken en blauwe kaas op. Zin in 😋
Teigera
16-10-2022 om 19:51
Menu van gisteravond voor mij was:
* Gepekelde zeebaars met een vinaigrette van dashi, koolrabi en crème van kimizu
* Gebakken coquille met gelakte wortel, schuim van gebrande ui en saus XO
* Rose gebraden Anjou duif, paddenstoelen, crème van miso en saus van Szechuan
* Soufflé van zwarte bessen met sorbet van pure chocolade
Daarna nog koffie met friandises.
Bijpassend wijnarrangement, met oa een kersenwijn (had ik nog niet eerder). De gerechten waren heerlijk, vooral de eerste, daar was ik erg gecharmeerd van. Er werden ook mooie en heel lekkere amuses geserveerd (bonbon van witte chocolade met Thaise kokossoep bijvoorbeeld). We waren met een bevriend stel en we hadden een fijne avond.
Vanavond weer even 'gewoon': b'stilla met pompoen en kip. Viel goed in de smaak. We hebben een klein puntje over, dat neem ik morgen mee naar werk als onderdeel van mijn lunch. Dat beantwoordt ook meteen yette's vraag, ik lunch met kliekjes. En als de vriezer dichtgroeit met kliekjes, dan eten we het als avondmaaltijd: iedereen kan kiezen wat hij / zij wil en daarna is de vriezer weer een stuk leger. Gaan we nog even doen deze week voor we donderdag op vakantie gaan.
Dolfje
16-10-2022 om 22:06
Wij waren uit eten en man en ik hadden Bbq picanha met chimichurri. Erbij coleslaw en friet( voor deze ene keer ). Familie had buikspek.
Na cheesecake voor man en voor mij Oreo parfait. Dat was heel lekker.
Dolfje
17-10-2022 om 07:35
Wij een soort van ook maar dan andijviestamp van bloemkool en rundervinken en ik heb vegan spekjes voor erdoor. Eens kijken of dat lekker is.
anijsblokje
17-10-2022 om 13:47
Gisteren at ik friet met kalfskroket. Vandaag weer de soep met venkel en cannelinibonen van een paar dagen geleden.
Wobbelkont
17-10-2022 om 16:27
Vanavond een stamppot rode biet met een kaasschnitzel van Vivera. Beetje siracha erbij voor wat pit!