Eten
Dolfje
15-10-2022 om 16:00
anijsblokje schreef op 15-10-2022 om 15:37:
Hier staat lasagne op het menu, met oa paddenstoelen erin en kip.Familierecept dus de geheimen ga ik zeker niet verklappen.
Wat flauw
FaithfulDuck87
15-10-2022 om 16:01
Dolfje schreef op 15-10-2022 om 16:00:
[..]
Wat flauw
![]()
nou dat, dan moet je het recept maar gewoon delen hoor. Wij zijn geen familie, maar we kennen je ook niet, dus kom maar op!
Jynta1981
15-10-2022 om 17:48
Ik ben het volkomen met bovenstaande eens, want dat klinkt lekker en we kennen je toch niet, dus wij mogen dat best weten.
MijnNaamIsHaas73
15-10-2022 om 19:47
Ik kan heel goed geheimen bewaren anijsblokje
Ik maak nooit iets anders van kliekjes. Ik kook redelijk afgepast dus niet vaak kliekjes. En als wel dan is het lunch of in de vriezer. En die vriezer kliekjes zet ik in als wij bv niet thuis eten of als de kinderen iets echt niet lekker vinden.
Restjes groeten wil ik nog wel eens soep van maken trouwens.
Wij aten vandaag gekookte wortels met vissticks en aardappelschijfjes. Niet echt jeej, maar ik heb nog borrelhapjes in het vooruitzicht want vanavond visite.
Moosey
15-10-2022 om 19:54
Ik had tuinhulp vandaag en een aardappeloverschot, dus ik maakte een stamppot andijvie en een stamppot witte kool. Erbij worstjes en halloumi. Viel erg in de smaak, en nog een kliek witte koolstamp over voor morgen.
Jynta1981
15-10-2022 om 21:22
Ik maakte nog 4 appelflappen van het restje bladerdeeg en 2 wat verschrompelde appels als toetje, mjam!
ToetieToover
15-10-2022 om 21:53
Ik had een kliekje Surinaamse bruine bonen, dat heb ik gepureerd en gebruikt als spread op mini maistortilla’s, waarop verder ook nog: chipotle saus, uiringen, paprikaringen en cheddar
met ijsbergsla met knoflooksaus en zadenmix
en
champignon-roomsaus (wijn, tijm, knoflook, room van de zuivelboerderij, walnoten, ui) met gegrilde kipfilethaasjes en restje rijst en nog wat ijsbergsla, deze keer met vinaigrette dressing
toetje citroenpudding van de laatste room want die is kort houdbaar, daarin ook: eieren, gecondenseerde melk, limoncello, restje lemon curd; au bain marie in de oven en nog wat lemon curd erover na het bakken
(eigenlijk wilde ik ‘m flamberen maar huiself vind dat eng dus maar niet gedaan)
yette
16-10-2022 om 09:01
Ik heb gisteren toch maar een tapasmaal/borrelplank gemaakt. Lekker bockbiertje erbij, was gezellig! Qua kliekverwerking heb ik alleen de boontjes gebruikt in een groentetaart.
Vandaag spaghetti bolognaise.
Mama-Inge
16-10-2022 om 09:37
yette, wat zet je op tafel bij zo'n tapas/ borrelplank?
Ik denk dat mijn man er niet zo happy van word
Die ziet dat niet als maaltijd.
Wij eten vandaag pannenkoeken op verzoek van de kinderen
yette
16-10-2022 om 09:48
Gisteren had ik groentetaart (Mexicaans geïnspireerd), Griekse feta-dingetjes, vlammetjes, twee soorten kaas (povlone en oude brokkelkaas), twee soorten droge worst, olijven, trosjes druiven uit de tuin, kerstomaten, wat glaasjes met dipgroentes (paprikareepjes, komkommerreepjes, wortel), klein bakje zoute chips en twee zelfgemaakte dipsausjes - knoflook en een pittige rode.
Vaak ook stokbrood met salades, kazen, paté, kruidenboter ... maar er zaten nu al genoeg koolhydraten in.
Ik zorg er bij tapas dus in elk geval wel voor dat het een maaltijd is met voldoende vlees(vervanger), groente/fruit en koolhydraten.
Dolfje
16-10-2022 om 10:39
Mama-Inge schreef op 16-10-2022 om 09:37:
yette, wat zet je op tafel bij zo'n tapas/ borrelplank?
Ik denk dat mijn man er niet zo happy van word
Die ziet dat niet als maaltijd.
Mijn man ook maar die heeft af en toe gewoon pech.
yette
16-10-2022 om 10:49
Dolfje schreef op 16-10-2022 om 10:39:
[..]
Mijn man ook maar die heeft af en toe gewoon pech.
Dit. En van die stellige mening dat tapas geen maaltijd zijn, merk je niks meer zodra je zo'n feestmaal op tafel zet. Dan eten ze met smaak.
Familierecept dus de geheimen ga ik zeker niet verklappen.