Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zoon wilde weer eens hamburgers eten. Man is daar ook altijd voor in en die maakt ze ook graag. Mooi, zoon blij, man blij, ik blij, want hoef niet te koken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-10-2022 om 14:54

ik zou nasi maken, maar in de kortingsbak van de jumbo lag een verse pizza voor 2,50. Die eet ik vanavond. Verder ook nog een stuk kalkoenschnitzel, die in de vriezer gedaan. Altijd fijn zulke meevallers

Ik eet even saai. Als ik straks toch nog zin heb om iets te doen, maak ik ketjap en sambal gemarineerde tofu met sperziebonen en volkoren basmatirijst. En als ik de luiheid die ik voel laat zegevieren (vanochtend best veel gedaan), dan eet ik de cannilinibonen-venkelsoep van een paar dagen geleden, met brood. 

Het stoofvlees was lekker,  wel iets droger dan als het geen mager vlees was geweest, maar was lekker!

Morgen maak ik een quiche met wokgroenten en hamblokjes. Erbij een salade. 

Zondag eten kinderen en vriend patat en snacks uit de airfryer en ik een restje shepards pie.

Wij aten vanavond ovenfriet met rauwkost en vegetarische "kip"-nuggets. Viel goed in de smaak! Chipolatapudding toe.
Morgen werken, helaas. Ik werk slechts 1 weekenddienst per maand, in principe, maar zoals nu als het de zesde dag op rij is vind ik het wel pittig worden. In de avond gaan lief en ik met vrienden naar een restaurant (met 1 ster) hier in de buurt. Ben heel benieuwd. De kinderen eten lasagnette met vega gehackt en veel groenten en mozzarella erbovenop, toe Oreo-ijs. Die klagen ook niet .

Wat leuk teigera! Alvast veel plezier!

Wij aten vandaag friet met een snack. 

Prei,  bosui,  ui, knoflook,  Spaanse peper,  champignons,  kastanjechampignons,  aubergines, wortel, courgette, cherry tomaatjes, pomodori tomaten, rozemarijn, tijm ( oftewel: véél groentesoorten uit de tgtg pakketten van afgelopen maandag met kruiden uit de tuin) tot grote pan met saus gemaakt (tomaat gepureerd,  de rest is gewoon herkenbare groente). Dit vanavond gegeten met konjac noodles (moesten op). Daarbij salade van romainesla met komkommer en tomaatjes en ei.
Daarna een stukje appeltaart,  gisteren gebakken door ega,  van appels uit de tuin,  met zelfgemaakte amandelspijs. 

drie porties groenteprut in de diepvries gemaakt voor andere keer. 

Nu twee kiprollades in de oven,  1 voor morgen en zondag,  de ander gaat ook in de diepvries.

Oeh appeltaart ❤️ Misschien volgend weekend ook weer eens maken. Met zelfgeklopte slagroom... Of kwarktaart, ook lekker. 
Oke ik heb zoete trek  

Wat maakte ik: schorseneren! Het pérfecte gerecht voor als je geen kookzin hebt  en vriend maakte er maar weer eens aardappelpuree bij, en verder gekookte eieren en ham en room van de zuivelboerderij, dat lijkt een beetje op mascarpone maar is het niet, het is dunner. 

en

K&k dressing met witte bonen, ik dacht dus dat die gepureerd erdoor zaten maar nee dus en deze ‘saladeverrijker’ had wat mij betreft gebrek aan knoflook. En kaas , dus heb ik parmezaan geraspt. Over rucola en peultjessalade gedresst (gedresseerd?) en socca gebakken.

Wij hebben nog coleslaw over dus dat met k€k gehaktballetjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-10-2022 om 09:19

Vanavond nasi met gebakken eitje

JtM

JtM

15-10-2022 om 09:39

Vriend en ik gaan bij een soort eetcafé Steppegras eten en daarna naar de film

Voor zoon maak ik op zijn verzoek spinazieschotel. 

yette

yette

15-10-2022 om 10:30 Topicstarter

Ik weet het niet. 
Gisteren heb ik van/bij de kliek van het Indiase restaurant (wat tandoori kip en varken, rijst, kormasaus, beetje rode curry saus) een maaltje gemaakt van eieren in korma, boontjes in rode curry, rijst, naan en raïta. En nu heb ik dus wéér een kliek   
Ga ik een paar kinderen als lunch die kliek voorzetten (3 eieren, voor 2 personen boontjes en raïta, pita erbij?) of zal ik er weer op voortborduren door rotiplaten en rendang uit de vriezer te halen en die laatste met de boontjes en wat aardappelen tot roti-vulling te maken - waar de moeilijke eters het vlees uit vissen en anderhalf ei bij eten? En wat als ook dat een kliek oplevert?! 

Bovendien heb ik veel meer zin in een tapasmaal met quiche en dipgroentes. 

Hoe creatief zijn jullie met kliekjes? 

yette schreef op 15-10-2022 om 10:30:

Hie creatief zijn jullie met kliekjes?

Ik hou niet zo van kliekjes. Ik kook voor 3/4 dus of 1 portie voor man in de diepvries of 2 voor ons samen.

Ik zou de kliek die er nu is voor de lunch geven en je tapas maal maken.

Wie weet heeft iemand morgen nog zin in het kliekje? Soms moet je gewoon maken waar je zin in hebt, yette! 

Hier staat lasagne op het menu, met oa paddenstoelen erin en kip.  Familierecept dus de geheimen ga ik zeker niet verklappen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.