Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wortelstamppot bij papa & mama

HarleyQuin schreef op 13-10-2022 om 16:41:

Heb voor het eerst sinds lange tijd echt trek. Dus kipblokjes, paksoi en mie

Oh, wat heerlijk Harley! Ik herinner me nog zo goed de eerste keer dat ik weer trek kreeg, eind vorig jaar. Wat een superfijn gevoel was dat, heb jij dat ook? En wat heb je lekkere dingen uitgekozen!

TanSwallow86

TanSwallow86

13-10-2022 om 18:15

Dewi-Sri schreef op 13-10-2022 om 18:12:

[..]

Oh, wat heerlijk Harley! Ik herinner me nog zo goed de eerste keer dat ik weer trek kreeg, eind vorig jaar. Wat een superfijn gevoel was dat, heb jij dat ook? En wat heb je lekkere dingen uitgekozen!

Ik heb echt met smaak gegeten en heb veel gemaakt, dus voor morgen nog een portie

HarleyQuin schreef op 13-10-2022 om 18:15:

[..]

Ik heb echt met smaak gegeten en heb veel gemaakt, dus voor morgen nog een portie

Yesss . Ik duim voor je dat je er dan weer lekker van eet.

yette

yette

13-10-2022 om 19:01 Topicstarter

Ik werd net wakker op de bank (gaap!) en het blijkt dat alleen derde kind en ik vandaag thuis eten. De rest heeft blijkbaar etentjes. En laten wij twee nou ook helemaal geen zin hebben in die geplande kant en klare Franse soep en fetaflapjes uit de oven...

er komt straks iemand een mixed tandoori schotel, malai kofta en knoflook naan bezorgen 

Lekker Yette al had ik de fetaflapjes uit de oven ook wel gelust
Fijn HQ dat je weer trek had.

Ohhhh afrodite!  Wat spannend maar wat heftig ook van de uitdrogingsverschijnselen. Wees lief voor jezelf! En wat fijn ook dat je je toch weer even komt melden.  Ik hoop dat de misselijkheid redelijk te verdragen is. Je kunt er zo weinig tegen/mee. (ervaring,niet door zwangerschap maar door iets neurologisch hier)

@Toetie: Ik was heel blij met je linzen-radicchiosalade-idee want ik zou de combinatie nooit hebben verzonnen maar het was heerlijk! En het is altijd leuk om weer nieuwe combinaties op het menu te kunnen zetten. 

Ik at vanavond falafel. Met heel veel peterselie en koriander, bij hoge uitzondering in een (ook nog niet-volkoren) wrap.

Pastaatje venkel en champignons. Met een stukje braadworst. 

Ik ben vandaag lekker vrij! Zo de dag beginnen in de sportschool en dan slinger ik de slowcooker aan. Heb al een hele tijd trek in suddervlees met rode kool. Erbij denk ik aardappelpuree.
Nou vind ik dat geen vrijdag eten, maar dat slaat eigenlijk ook weer nergens op en dan heb ik wel de tijd. Het zijn alleen wel magere runderlappen zag ik gister... hopen dat het goed komt.
Voor de kinderen heb ik een klein blikje witte bonen in tomatensaus. De strijd om sommige groente heb ik opgegeven: witlof en rode kool. Ze moeten 1 hap proeven, dat wel  

Fijne dag iedereen!

yette

yette

14-10-2022 om 08:29 Topicstarter

Ik heb nog een kliek gemengde tandoori (vooral kip) en rijst van het Indiase restaurant over. Daar maak ik eiercurry en raïta bij. Voor de zekerheid haal ik nog wat naan. 

Hier dus hamburgers met de coleslaw die ik gisteren gemaakt heb.

Mijn zoon komt eten. We eten verse friet met konijnenbouten en stoofperen.

watertoren schreef op 14-10-2022 om 10:23:

Mijn zoon komt eten. We eten verse friet met konijnenbouten en stoofperen.

Dat maakte mijn oma vroeger met kerst, zus en ik kregen een halve haan ipv konijn omdat we dat niet lustten. Moeder en schoonmoeder maken ook wel eens stoofperen met kerst of in deze tijd maar heb het nooit meer zo lekker gevonden als die van oma. Heb het zelf nog nooit gemaakt geloof ik.

Dolfje schreef op 14-10-2022 om 11:14:

[..]

Dat maakte mijn oma vroeger met kerst, zus en ik kregen een halve haan ipv konijn omdat we dat niet lustten. Moeder en schoonmoeder maken ook wel eens stoofperen met kerst of in deze tijd maar heb het nooit meer zo lekker gevonden als die van oma. Heb het zelf nog nooit gemaakt geloof ik.

Ik doe altijd een scheutje rode port bij de stoofperen.

watertoren schreef op 14-10-2022 om 11:32:

[..]

Ik doe altijd een scheutje rode port bij de stoofperen.

Ik heb geen idee wat mijn oma deed, kan het helaas ook niet vragen want ze is al dik 30 jaar geleden overleden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.