Eten
ToetieToover
13-10-2022 om 07:44
Dolfje schreef op 13-10-2022 om 07:38:
[..]
Geen noedels nu, zijn koolhydraten
![]()
Ik denk dat ik er toch maar een salade van maak met gesneden kool en dan is het voor 2 dagen. Of ik moet vanmiddag nog iets anders verzinnen.
Nigella Lawsons wortelsalade met pinda? Eet ik graag met eendenborst met hoisinsaus en rijst. Of in een gado-gado met pindasaus en ei. Als linzen wel mogen: in een linzensoep met wortel, ui en fuet, komijn, knoflook en chili.
ToetieToover
13-10-2022 om 07:48
Ik at gisteren een linzensalade geïnspireerd op Toeties creatie van een paar weken geleden. (dus nee, het kan niet dat juist jij een inspiratie-inzinking hebt!! Maar ik hoop vooral voor jezelf dat je hem snel te boven bent want het is stomvervelend als je dat hebt) Met rode ui, tomaat, kappertjes, ansjovis, radicchio en dat was het waarschijnlijk wel zo'n beetje? En dupuis linzen dus.
Thanks Anijs, ik heb vooral geen zin in koken. Het is zelfs zo erg, dat ik voor vanavond kant en klaar stoofvlees van ah heb én k&k aardappelpuree, dat doe ik in een ovenschaal met eh, kaas
bovenop.
Wat leuk om te lezen dat je die salade hebt gegeten, ik hoop dat hij in de smaak is gevallen.
ToetieToover
13-10-2022 om 07:50
afrodite05 schreef op 13-10-2022 om 07:41:
[..]
(Ik ben gauw weer weg, nog steeds misselijk, maar ook nog steeds zwanger. Kloppend hartje gezien en gehoord... Gelukkig ook weer weg uit het ziekenhuis na uitdrogingsverschijnselen.)
O een kloppend ❤️, wat fantastisch en wat spannend nog steeds en wat zwaar voor jou, niet alleen mentaal maar ook fysiek.
yette
13-10-2022 om 08:04
Wat leuk om even van je te horen, Afrodite! Hopen dat je je snel weer wat fitter voelt 
TanSwallow86
13-10-2022 om 08:28
Ben net wakker, moet nog even niet aan eten denken.
Ik heb nog kipfilet en paksoi over. Misschien dat ik het zo laat of dat ik er nog wat mie bij doe
MijnNaamIsHaas73
13-10-2022 om 09:18
Wauw afrodite
Sorry dolfje
Ik ga vanavond een geïmproviseerde mac n cheese maken met bloemkoolrijst erdoor voor de groente. En een groene salade ernaast. Ik ga proberen in de ene helft blauwe kaas te verwerken zodat het voor ons wat spannender is. Ik heb echt enorm veel elleboogjesmacaroni in huis omdat dat regelmatig voor ons gekookt wordt en er dan altijd een restje overblijft. Ik ben er zelf niet zo'n fan van en weet er dus niet veel mee te verzinnen. Ook deze schotel zou ik liever met rigatone bv maken, maarja weggooien is ook zonde. Dus als iemand nog een recept weet waar elleboogjesmacaroni wel lekker bij is...
JtM
13-10-2022 om 11:48
Wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien Afrodite
Hopelijk voel je je snel wat fitter!
Ik heb nog geen idee wat we vanavond eten. Heb gisteren ham-kaas ovenpasta gemaakt voor zoon en mij. Daar is nog best veel van over. Ik ben er normaal niet zo van, maar ik zou dat evt vanavond kunnen opwarmen, hoeft vriend alleen nog iets voor hem en zoon te maken.
Ninoea
13-10-2022 om 12:50
Wij eten Mac and cheese met flespompoen. Bij de Lidl kreeg ik een flespompoen gratis en ik had geen inspiratie, die haalde ik van keukenliefde af. We hebben er een lekker toetje bij. Kaneelroomijs met stoofpeertjes. Die laatste heb ik over van gisteren.
Dolfje
13-10-2022 om 14:10
MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-10-2022 om 09:18:
Sorry dolfje![]()
Ha dat is niet nodig hoor!
Teigera
13-10-2022 om 14:16
Ooooh Afrodite wat spannend! Toi toi toi
Wij eten vanavond orzo met spinazie, pompoen en Parmezaanse kaas. Pijnboompitjes ook denk ik. Lekker hoor, pompoen. Echt herfstig. Las hier ook al over stamppot en shepherd's pie, ook van die lekkere herfstige en winterse gerechten.
RoosOpJeHoed
13-10-2022 om 15:00
Wat fijn Afrodite, een kloppend hartje!
En goed bezig Dolfje!
Hier vanavond witlof met ham en kaas uit de oven. Maak er aardappelpuree bij.
Dewi-Sri
13-10-2022 om 15:27
Ik zit op wacht naast een pan rendang, want dat spul kan je nou eenmaal niet alleen laten. Morgen komt de familie gelukkig toch, dan maak ik de rest wel. Vanavond een k&k pizza.
Wat ben ik blij voor je, Afrodite!
Elmie
13-10-2022 om 15:37
Wat heerlijk Afrodite! Ik kan me voorstellen dat je nog voorzichtig blij bent maar dit is wel echt mooi nieuws
Ik eet vanavond gebakken krieltjes, sla en een stukje vlees.
Maar ben nu vooral zenuwachtig omdat mijn vader vanmiddag de uitslag heeft gekregen van een scan van zijn buik en mijn moeder gebeld heeft toen ik weg was en nu telefonisch in gesprek is 😬
Ik heb mijn moeder al gesproken. Hij heeft verkalking in zijn buik (en zijn galblaas moet eruit maar dat wisten we al). Gelukkig niks ernstigs!
TanSwallow86
13-10-2022 om 16:41
Heb voor het eerst sinds lange tijd echt trek. Dus kipblokjes, paksoi en mie
Dolfje
13-10-2022 om 17:04
Nou ik heb voor vandaag bedacht om de halve zal wortelreepjes met wat gesneden kool in de wok te gooien met kipgehakt met zelfgemaakte gyroskruiden ( of shoarma weet nl niet meer wat ik als laatste gemaakt heb) en daar dan een yoghurt /bieslook/knoflooksausje bij en nog wat rucola sla voor eronder.
De rest van de wortel en kool heb ik een coleslaw van gemaakt voor morgen en daar bak ik dan cheeseburgers bij.