Eten
JtM
05-10-2022 om 13:07
Heel herkenbaar Dolfje, wat je schrijft over de paprika. Persoonlijk ben ik gek op paprika maar vriend niet. Paprika uit zulke mixen halen heeft geen nut, hij proeft de 'sappen' van de paprika dan nog. Af en toe lastig als je snel snel moet doen. Kan je eigenlijk alleen bami/nasi groenten kopen...
Wat is Tom kha gai yette? Ik ken alleen Tom kha kai (soep).
yette
05-10-2022 om 14:54
JtM schreef op 05-10-2022 om 13:07:
Heel herkenbaar Dolfje, wat je schrijft over de paprika. Persoonlijk ben ik gek op paprika maar vriend niet. Paprika uit zulke mixen halen heeft geen nut, hij proeft de 'sappen' van de paprika dan nog. Af en toe lastig als je snel snel moet doen. Kan je eigenlijk alleen bami/nasi groenten kopen...
Wat is Tom kha gai yette? Ik ken alleen Tom kha kai (soep).
Oh oeps ... da's tom kha kai met een tikfout
MijnNaamIsHaas73
05-10-2022 om 16:28
Oudste kookt vandaag, hij maakt taco's. Ik help zometeen even met de seasoning want hij mocht van mij geen zakje tacokruiden kopen 
Dagobert_Duck
05-10-2022 om 16:43
Ik zou eigenlijk vanavond vegan lasagna eten, maar m'n schoonmoeder vroeg of ik vanavond gezellig kom eten bij haar en dr vriend. Denk dat het een groene curry wordt.
ToetieToover
05-10-2022 om 17:15
MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-10-2022 om 16:28:
Oudste kookt vandaag, hij maakt taco's. Ik help zometeen even met de seasoning want hij mocht van mij geen zakje tacokruiden kopen
Natuurlijk mag dat niet 😉. Ik heb een hele pot zelfgemixt klaarstaan. Wat doe jij er allemaal in? Ben benieuwd of je er ook cacao in doet, daar keek mijn huiself wat raar van op. Maar ze gebruikt de kruidenmix graag.
Vandaag:
ovengeroosterde groenten; pompoen, aubergine, zoete aardappel die zonder al te veel plichtplegingen op een bakplaat liggen met olie, kruiden en specerijen er overheen. Erbij restje radicchiosalade (die moet op) met zeewier en kabeljauwlever.
en
Mosselsoep met mosterd, ui, bleekselderij, wortel, gebonden met een roux en scheutje wijn en melk. Zadencrackers met kaas erbij.
FaithfulDuck87
05-10-2022 om 17:18
hier gebakken aardappeltjes, met prei en courgette er door en een kipschnitzel erbij
Elmie
05-10-2022 om 17:29
Hier wordt het bami met kipblokjes, prei, ui, champignons en paprika. Eroverheen satésaus en erbij kroepoek.
Wobbelkont
05-10-2022 om 17:58
Hier wordt het saffraanrisotto
met pompoenblokjes, gekruid met ras el hanout, rucola en een gebakken visje! Risotto staat nu te pruttelen en de pompoenblokjes liggen in de oven. Yum!
TanSwallow86
05-10-2022 om 18:03
Ik had gekozen voor nasi van Ping en klaar. Er zat satésaus en kip bij die niet naar kip smaakte
MijnNaamIsHaas73
05-10-2022 om 18:03
ToetieToover schreef op 05-10-2022 om 17:15:
[..]
Natuurlijk mag dat niet 😉. Ik heb een hele pot zelfgemixt klaarstaan. Wat doe jij er allemaal in? Ben benieuwd of je er ook cacao in doet, daar keek mijn huiself wat raar van op. Maar ze gebruikt de kruidenmix graag.
Vandaag:
ovengeroosterde groenten; pompoen, aubergine, zoete aardappel die zonder al te veel plichtplegingen op een bakplaat liggen met olie, kruiden en specerijen er overheen. Erbij restje radicchiosalade (die moet op) met zeewier en kabeljauwlever.
en
Mosselsoep met mosterd, ui, bleekselderij, wortel, gebonden met een roux en scheutje wijn en melk. Zadencrackers met kaas erbij.
Eigenlijk wel handig om dat op voorhand te maken. Ik doe het altijd ter plekke uit de losse pols. In ieder geval, komijn, koriander, paprika poeder, uienpoeder, knoflookpoeder, zout, chilipoeder, gerookt paprikapoeder en een klein beetje oregano. Cacao nog nooit geprobeerd, wel eens wat kaneel.
Dewi-Sri
05-10-2022 om 18:48
Wat jammer Harley, dat het zo tegenviel. Ik weet zo goed hoe het is om tegen heug en meug te eten, en als het dan ook nog niet lekker is, baal je helemaal! Morgen hopelijk beter.
Hier vandaag spinazie met ui, een hoop knoflook en voor mij wat blauwe kaas (beslist niet voor echtgenoot
), aardappeltjes voor echtgenoot en voor allebei een biefstukje. Eigenlijk had ik steak tartare willen maken, maar de combi met de spinazie leek me wat wonderlijk.
Verder probeer ik uit te vinden wat Fransen graag snacken als ze op de borrel komen. Ik vond al wat over saucisson (ik heb al een pepervariant in huis) en nootjes, maar ik werd in de war gebracht door mijn buurvrouw die me uitnodigde voor een biertje en me een schaal koekjes voorzette. Vrijdag of zaterdag krijgen we borrelbezoek van de andere buren, dus ik heb ook maar wat chips ingeslagen. Tot ik meer duidelijkheid heb waag ik me maar niet aan buitenissige culinaire experimenten.