Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 04-10-2022 om 11:13:

Oeh, klinkt allemaal weer goed! Het is de bedoeling dat ik vanavond een vrij simpele, neutrale risotto ga maken met courgette en kip. Ik hoop dat dat lukt, misselijkheid wordt steeds erger. Straks bij de huisarts vragen of hij nog adviezen heeft.

O ja naar is dat, koken (en eten, terwijl dat juist meestal de oplossing is, ik at dan droge crackers) terwijl je misselijk bent. Hopelijk kan de ha je verder helpen!

ik heb ‘n heel weekmenu gemaakt, alles daarvoor in huis, maar tot nu toe werkt niks mee 

Gisteren zou ik risotto eten, maar dat werd door een flinke middagdut dus ovenfriet met ovenfrikandellen..

Voor vanavond staat er witlof uit de oven met ham/kaas op het programma, met aardappelpuree. Maar klein neefje is ziek dus nu aan ‘t oppassen. Is toch zo’n 35-40 minuten met de scooter én ik moet vanavond om 18:30 alweer ergens anders zijn.. denk dus dat er weinig van avondeten terecht komt vandaag.

yette

yette

04-10-2022 om 14:32 Topicstarter

We eten deze week 'Wat De Vader niet lust' omdat hij in het buitenland zit  
Gisteren kip pilav met zilvervliesrijst, vandaag macaroni met ham en kaas en een salade caprese. 

Ha Jynta! Gezellig dat je er ook bent.

Dinsdag dus ochtend en avonddienst dus ben eitjes aan het koken. 

Heb ook nog een avocado maar die eet ik zo wel op met een van de eieren.Dacht nog een komkommer te hebben en er een salade van te maken maar dat is niet zo.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-10-2022 om 14:44

tussen de middag op het werk al gegeten: Hutspot. Lekker en makkelijk.
Vanavond ws een broodje met gebakken ei

Elmie schreef op 04-10-2022 om 10:32:

Net een gevulde speculaas gebakken dus die eten we vanmiddag bij de thee.
Vanavond maak ik een stamppot met prei, tuinerwtjes en blauwe kaas.

Is het al theetijd? Kan bijna niet wachten! Vooral omdat de laatste mokkapalat hier alweer op is. Zelfgemaakte gevulde speculaas, heerlijk. Doe ik er chai thee latte bij. Ik heb nog zo’n 12 minuten tot mijn volgende online overleg. 

MatureJackal76

MatureJackal76

04-10-2022 om 16:17

ToetieToover schreef op 04-10-2022 om 15:18:

[..]

Is het al theetijd? Kan bijna niet wachten! Vooral omdat de laatste mokkapalat hier alweer op is. Zelfgemaakte gevulde speculaas, heerlijk. Doe ik er chai thee latte bij. Ik heb nog zo’n 12 minuten tot mijn volgende online overleg.

Mokkapalat is wel een hit op viafora forum precies 

Eens opzoeken wat het is, dus even ‘dokter’ google raadplegen.

on topic : geen idee wat ik zal eten, maar wel dat het makkelijk is. Hoef maar aan te schuiven, zus kookt vandaag 

ToetieToover schreef op 04-10-2022 om 15:18:

[..]

Hij was heerlijk. Nu morgen nog een stuk en dan 3 porties in de vriezer Jullie mogen best langs komen hoor 💋

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-10-2022 om 16:53

Mokkapalat: Dat ziet er toch helemaal niet lekker uit? Met chocola en zo en mokka en sprinkles en chocola en ........ .... ........  naar de winkel

TanSwallow86

TanSwallow86

04-10-2022 om 17:34

Broodje kipburger met gesmolten kaas

MatureJackal76

MatureJackal76

04-10-2022 om 19:06

Friezinnetje schreef op 04-10-2022 om 16:53:

Mokkapalat: Dat ziet er toch helemaal niet lekker uit? Met chocola en zo en mokka en sprinkles en chocola en ........ .... ........ naar de winkel

LooooooL

Ik ga stuk 😂

Intussen opgezocht en o wat zou ik daar graag een stukje van verorberen 😋

Zus had voor mij: paprikatomatensoep, knödelino’s met draadjesvlees en appelmoes en daar was ik erg blij mee 

JtM

JtM

05-10-2022 om 11:04

Wij eten vanavond nasi. Lekker!

Wij eten saag  paneer met nasi van wortel ( een of ander zakje wat ik bij de Ah heb meegenomen vanmorgen) zit helaas wel een beetje paprika in maar dat vis ik er dan wel uit, het zijn kleine fiezeltjes zo te zien dus hopelijk niet al te overheersend. Ben echt een paprika-hater en het zit helaas in bijna elke k&k gesneden groentemix maar ik was vanmorgen een beetje te druk met andere dingen om zelf te gaan snijden en ik had ook niks meer  en Picnic komt vanavond pas dus dat moet maar voor een keer.
Dadelijk naar de consulent op de weegschaal. Mijn eigen weegschaal gaf vanmorgen weer bijna een kilo minder aan dan vorige week woensdag dus dat gaat goed.

Broodjes shoarma

yette

yette

05-10-2022 om 12:52 Topicstarter

Tom kha gai.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.