Eten
ToetieToover
26-09-2022 om 10:55
HarleyQuin schreef op 25-09-2022 om 18:57:
Anderhalve rolletje dextrose ivm hypo van 3.2mmol. 3 zakjes knijpfruit, soms ben ik zo trillig dan gaat dit makkelijker dan eten. Nu even een boterham of 3 voor de koolhydraten. Straks weer meten.
Zorg je goed voor jezelf vandaag, Harley?
ToetieToover
26-09-2022 om 10:56
MijnNaamIsHaas73 schreef op 25-09-2022 om 10:09:
Wij eten vanavond broodje hamburger met ovenfriet. Terwijl ik hier lees komt ineens bij me op dat ik graag blauwe kaas op mijn burger wil. Misschien dat ik straks een poging waag om naar de supermarkt te wandelen. Even kijken of dat lukt.
Hoe ging het wandelen?
ToetieToover
26-09-2022 om 10:57
Dewi-Sri schreef op 24-09-2022 om 21:01:
Jammer, het Indische eten viel een beetje tegen. De ayam pedis was niet pedis en de andere smaken waren vrij vlak (en ik hou niet erg van warme gado-gado met te veel pindasaus), maar het was wel heel erg gezellig en dat was het voornaamste. Ik heb vanmorgen wel de toko geplunderd, heerlijk, ik kan voorlopig vooruit. Ik moet maar eens uitzoeken of ik dat soort dingen in Frankrijk online kan krijgen.
Morgenochtend om vier uur sta ik hopelijk brood te smeren en koffie in een thermoskan te schenken, en zijn we, als alles voorspoedig gaat, rond een uur of vijf 's middags thuis. Onze appelbomen hier hebben overvloedig appels gegeven, dus we nemen voor een aantal mensen 'pommes hollandaises' mee. Ik bak van de week maar een appeltaart, ook altijd leuk en het deelt zo lekker uit. Wijzelf eten er toch niet veel van. Onze buren hier in Nederland waren ook al erg blij met een paar kilo. Wat nog aan de bomen zit, mogen ze er zelf afhalen, zonde om ze te laten rotten.
Goed reis gehad?
MijnNaamIsHaas73
26-09-2022 om 11:57
ToetieToover schreef op 26-09-2022 om 10:56:
[..]
Hoe ging het wandelen?
Naar de supermarkt toch niet aangedurfd, dat heb ik op de fiets gedaan en dat was maar goed ook want incl lange rij bij de kassa was het al belastend genoeg. Wel lekker blauwe kaas op m'n hamburger 😋
Ik wil ook risotto! Maar wij eten vandaag avg, aardappelschijfjes uit de airfryer met sperziebonen en iets van een vleesvervanger. Naja, zal ook wel smaken.
Shropshire
26-09-2022 om 16:54
Vriezer aan het leegeten:
Vandaag stoofvlees, appelmoes en frietjes, alles uit de vriezer
Dewi-Sri
26-09-2022 om 17:18
ToetieToover schreef op 26-09-2022 om 10:57:
[..]
Goed reis gehad?
De reis ging supervlot! Uiteindelijk zijn we om kwart over vijf vertrokken en we waren om half drie 'thuis'. We konden nog heerlijk een tijdje in het zonnetje uitblazen.
Gisteravond heb ik spaghetti aglio e olio gemaakt, want ik was toch wel moe en ik had geen zin om lang in de keuken te staan. Vandaag schuif ik aartslui een pizza in de oven en morgen wordt er weer fatsoenlijk gekookt. Ik weet alleen nog niet wat.
Van de week ga ik wel een voorraad rendang maken voor in de vriezer. Als onze buurvrouw komt eten, hoef ik niet zo lang in de keuken te staan. Moet alleen wel uitkijken dat ik het niet te pittig maak, want daar is ze absoluut niet aan gewend. Daarnaast maak ik een voorraadje ayam pedis, jammer alleen dat ik hier geen jeruk purut kan krijgen. Verder nog sambal goreng telor, want ik heb nog zes hardgekookte eieren liggen.
Hebben jullie trouwens enig idee of je harde eieren kan invriezen?
Tijdrovende plannen, maar het wordt hier toch slecht weer, dus dat is dan een mooie gelegenheid
.
TanSwallow86
26-09-2022 om 17:22
HarleyQuin schreef op 26-09-2022 om 14:30:
Witlof en kip burger
Veranderd voor crackers met kaas en kipfilet. Met plakjes gekookt ei.
Geen fut om eten te maken. Ik ga morgen naar mijn vader, even boodschappen doen. Er staat heel veel eten bij mijn vader en hij krijgt dat niet op. Scheelt mij weer geld
afrodite05
26-09-2022 om 17:25
Dewi-Sri schreef op 26-09-2022 om 17:18:
[..]
... Verder nog sambal goreng telor, want ik heb nog zes hardgekookte eieren liggen.
Hebben jullie trouwens enig idee of je harde eieren kan invriezen?
Ik zou die eieren niet aandurven. Ik zou de sambal gorengsaus maken en die invriezen en dan wanneer je weer Indisch eet, de eieren erbij koken. Met het overschot aan gekookte eieren dat je nu hebt, zou ik een eiersalade oid voor op brood maken. Of gevulde eitjes als borrelsnackje. Op die manier gaan hier eieren snel op.
Dewi-Sri
26-09-2022 om 17:38
afrodite05 schreef op 26-09-2022 om 17:25:
[..]
Ik zou die eieren niet aandurven. Ik zou de sambal gorengsaus maken en die invriezen en dan wanneer je weer Indisch eet, de eieren erbij koken. Met het overschot aan gekookte eieren dat je nu hebt, zou ik een eiersalade oid voor op brood maken. Of gevulde eitjes als borrelsnackje. Op die manier gaan hier eieren snel op.
Dank je wel Afrodite, dat is natuurlijk de oplossing! Ik ga een lekker grote hoeveelheid saus maken in porties, dan kan ik vooruit. Die eiersalade is ook een goeie tip. Gelukkig dat ik eraan dacht om een paar potten Dijon-mosterd uit Nederland mee te nemen, want dat is hier niet meer te krijgen. Frankrijk zit in een mosterdcrisis.
afrodite05
26-09-2022 om 17:41
Dewi-Sri schreef op 26-09-2022 om 17:38:
[..]
Dank je wel Afrodite, dat is natuurlijk de oplossing! Ik ga een lekker grote hoeveelheid saus maken in porties, dan kan ik vooruit. Die eiersalade is ook een goeie tip. Gelukkig dat ik eraan dacht om een paar potten Dijon-mosterd uit Nederland mee te nemen, want dat is hier niet meer te krijgen. Frankrijk zit in een mosterdcrisis.
Haha, dus Franse mosterd terug naar Frankrijk gebracht, dat is weer eens wat anders! Smakelijk alvast!