Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

25-09-2022 om 10:18

Oh lekker, broodje hamburger. Ga ik meteen op ons lijstje zetten voor volgend weekend.

Wij eten vanavond lekker simpel fritattensuppe met daarna bij foccacia met smeersels erbij.
Gisteravond veel te veel gegeten

Lekker hoor, een hamburger 😋

Hier vanavond Hollands. Andijvie in roomsaus, met gekookte aardappelen en een gehaktbal.

anijsblokje schreef op 25-09-2022 om 09:43:

@Toetie: Venkel en zalm combineren zalig met elkaar! Maar ik vind venkel ook lekker in salade, met olijven, kappertjes, sinaasappelsap, ansjovis, ...

Ik ga vanavond spruitjes roosteren, met rode ui en blauwe kaas. Misschien nog peer erbij of iets anders. In ieder geval lekker herfstig eten hier.

Kappertjes! Check.

Eet smakelijk allemaal 

@Dolfje: de kapsalon viel erg in de smaak bij de oudste, de jongste vond het ook voor herhaling vatbaar maar de oudste at haar vingers erbij op begreep ik. Mooi dat ze zo genoten hebben.

Gisteravond aten ze Mexicaansig, en ik ging uit eten. Even gekopieerd uit het menu:
* Ceviche van Mahi-Mahi met papaya-mango salsa en komkommer sorbet (heel smakelijk maar de komkommersorbet was gemeen koud en daardoor nogal ehm, heftig)
* Chinese pannenkoekjes gevuld met eendenbout confit, Hoisin en langzaam gegaarde eendenborst filet (dit was echt heerlijk)
* Rendang van jackfruit met atjar van rode kool (met een bitterbal van rijst, beetje citroen erdoor, dat was echt heel lekker - de rendang vond ik wat melig)
* Gegrilde ananas met bruine basterdsuiker, dronken rozijnen en yoghurt-kokosparfait 
Daarna nog naar theater, wat afzakkertjes, was een fijne avond. Misschien een kleine kitten hier, maar komt goed

Vanavond maak ik Spaanse tortilla met (uiteraard aardappelen) courgette en paprika. Erbij Spaanse ham, Spaanse albondigas in tomatensaus en rauwkost. Toe een praline-puddinkje. 

Een simpele pasta met ui, knoflook, paprika, courgette, tomatenpuree, Italiaanse kruiden en ham. Dan even in de oven met mozzarella en geraspte kaas

TanSwallow86

TanSwallow86

25-09-2022 om 13:26

Niets, niet in de stemming

We zijn toch maar niet meer naar het festival gegaan, zijn we morgen tenminste weer fit en hebben we wat aan onze vrije dag. 
Had nog een gerookte kipfilet in de diepvries en die heb ik op crackers gegeten en man heeft eieren gebakken.
Vandaag en gisteren de hele hele dag razende trek, komt door de alcohol natuurlijk. Heb echt veel teveel gedronken en gegeten deze dagen. Vanaf morgen weer aan het dieet..

TanSwallow86

TanSwallow86

25-09-2022 om 18:57

Anderhalve rolletje dextrose ivm hypo van 3.2mmol. 3 zakjes knijpfruit, soms ben ik zo trillig dan gaat dit makkelijker dan eten. Nu even een boterham of 3 voor de koolhydraten. Straks weer meten. 

yette

yette

25-09-2022 om 19:51 Topicstarter

Sterkte Harley 

Wegens onverwacht bezoek heb ik de geplande rendang, sajoerboontjes, tahoe en nasi 'als van de chinees', ietwat moeten aanpassen om genoeg te hebben. Geen sajoerboontjes, maar foe yong hai met boontjes, kool, prei, rode ui, pepertje.  

Hier wordt het vanavond risotto, omdat we al heel erg lang geen risotto hebben gegeten. Geen idee waarom, want ik vind het erg lekker, maar het is zo gelopen blijkbaar. Ik maak het met flink wat verse spinazie, citroen en gerookte zalm. 

Ik maak weer een traybake met merquez en pompoen en kikkererwten denk ik. Smaakte ons vorige week goed.

Hollandse pot: aardappeltje, snijbonen en een braadworstje. 

JtM

JtM

26-09-2022 om 10:33

Wij eten ook risotto vandaag.

Kip-kerrie met kokos, erbij rijst en broccoli.

Dolfje schreef op 26-09-2022 om 09:46:

Ik maak weer een traybake met merquez en pompoen en kikkererwten denk ik. Smaakte ons vorige week goed.

Mooie inspiratie, voor morgen wil ik alvast iets klaarzetten en ik heb dit allemaal in huis (metquez niet, geswapt: kipchipolata) en er gaat geheid parmezaanse kaas en iets van chiliflakes op mijn pompoen. Voor vandaag wordt het:

Restje soep met zadencrackers en de laatste paar babypaprika’s gevuld met zalm

En

Kipfilethaasjes (gegrild) met aardappelpuree en gewokte palmkool met ui, gedroogde tomaatreepjes, witte bonen, rozemarijn, knoflook, pijnboompitten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.